Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

    Mooie tijd voor een update.
    De stek staat al weer mooi overeind, en de bladeren hebben nu al een mooie egale kleur.

    Ik heb gezocht op internet. Wiet planten gaan niet te vroeg in bloei. Ook niet op plaatsen als in mijn tuin waar ze maar een uur of 5 direct zonlicht krijgen.
    Het meest voor de hand liggende is dus dat sensi seeds mij autoflowers gegeven heeft ipv ferminized early skunk.
    Ook de tweede early skunk ? begint al te bloeien.

    Foto 3 en 4 de plant uit stek in verse grond.
    Laatste foto de duidelijke bloei.
    DSCF0003.jpgDSCF0005.jpgDSCF0008.jpgDSCF0010.jpgDSCF0013.jpgDSCF0014.jpgDSCF0015.jpgDSCF0016.jpgDSCF0017.jpg
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #17
      Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

      Hoi GPS ik kom hier ook is een biertje halen.
      Nu heb je vorig jaar zoveel werk van gemaakt om stukje uit te graven voor je planten
      Heb je er toch maar van afgezien om ze in de volle grond te zetten ivm de grootte
      Staan er toch mooi bij ,en ondanks dat je wat later begonnen ben zal je toch nog flinke planten krijgen
      Balen dat de early skunk een ongewenste autoflower is hoop dat je er toch nog een mooie oogst vannaf gaat halen
      Succes
      Last edited by Nonsense; 24 July 2016, 17:53. Reden: ,

      Comment


        #18
        Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

        mooie planten hoorrrrrr
        God was never on your side..

        Comment


          #19
          Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Nonsense View Post
          Hoi GPS ik kom hier ook is een biertje halen.
          Nu heb je vorig jaar zoveel werk van gemaakt om stukje uit te graven voor je planten
          Heb je er toch maar van afgezien om ze in de volle grond te zetten ivm de grootte
          Staan er toch mooi bij ,en ondanks dat je wat later begonnen ben zal je toch nog flinke planten krijgen
          Balen dat de early skunk een ongewenste autoflower is hoop dat je er toch nog een mooie oogst vannaf gaat halen
          Succes

          Ik loop al een paar maanden te kijken hoe de zon door mijn tuin gaat. De planten staan nu denk ik op de beste plek.
          Dat is net naast de plek waar ik bezig ben, om de planten in de volle grond te zetten. lol.

          Ergens een beetje vreemd of de loop van de zon door mijn tuin is niet elk jaar het zelfde. Het is niet zo dat ik op goed geluk wat stenen weg gehaald heb.


          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          mooie planten hoorrrrrr
          Dank je wel.

          Ik ben gezien het weer in juni niet ontevreden.
          Last edited by Gps; 24 July 2016, 22:29.
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #20
            Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

            Ik heb sensi seeds maar even een email gestuurd. Ik wil toch wel weten wat hun hier over te zeggen hebben.
            (hoe het kan dat ze nu al in bloei gaan)

            Kijken of ik een serieus antwoord krijg.
            Lets not criticize but legalize

            Comment


              #21
              Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

              Reactie van Sensi Seeds:

              Geachte klant,

              Hartelijk bedankt voor het schrijven van uw e-mail.

              Het blijft een natuurlijk produkt en heeft te maken met verschillende factoren.

              U hoeft zich geen zorgen te maken het is inderdaad gefeminiseerd.
              Zou u hierover meer willen weten dan kunt u terecht bij het forum:

              Daar kom ik dus niet verder mee, maar ik hoop dat ze gelijk hebben dat het geen autoflower is.
              Dat forum heb ik niet nodig, ik zit al hier.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #22
                Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                Een wietplant gaat pas in bloei als het 12 uur donker is en 12 uur licht. In de natuur is dat pas rond 21 september. Dat heet het Equinox (= gelijke nacht). Hoe het biologisch komt dat de plant dan in bloei gaat moet je aan leden als @Flintstoned vragen. Die heeft daar veel meer verstand van.
                Conclusie: Tenzij het bij jou al 21 september is, is het toch een Autoflower....

                Grtz, Ron

                Comment


                  #23
                  Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                  Een early skunk hoort wel vroeger te gaan bloeien. Het is een semi - autoflower namelijk. Gewoon een plant die reageer op de lichtcyclus, alleen begint de bloei fase eerder en is deze vaak niet langer dan 8 weken.

                  Mijn gold rush vallen alleen ook onder deze categorie en ik heb nog geen voorbloei geloof ik...

                  Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                  Terminate the hate and spread the positive

                  Comment


                    #24
                    Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                    Semi autoflowers, dat is een goeie . Die had ik nog even over het hoofd gezien.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #25
                      DSCF0001.jpgDSCF0003.jpgDSCF0006.jpgDSCF0008.jpgDSCF0010.jpgDSCF0011.jpgDSCF0014.jpg

                      Even een opmerking over de early skunk. Sensi Seeds verkoopt geen early skunk auto flowers.
                      Als het dus autoflowers zijn, dan zijn het geen early skunk.

                      Als de plant nog meer in bloei staat ga ik mischien wel eens googlen of mijn early skunk op andere early skunk lijkt.
                      Verder heb ik de planten iets uit elkaar geschoven. ( De bladeren begonnen elkaar al lekker in de weg te zitten )

                      Vorige week heb ik de planten de eerste keer vital ecostyle gegeven. Eerste indruk is toch dat de planten er blij mee zijn.

                      Derde plant op eerste foto moet ik maar even extra in de gaten houden.
                      De bladeren hangen en ik heb wat water gegeven, want de pot was redelijk ligt.
                      Last edited by Gps; 30 July 2016, 17:14.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #26
                        Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                        Ziet er goed uit volgens mij. Ik wilde na het zien van de eerste foto al gelijk roepen dat de meest rechtse wel wat water mag hebben, maar je zei dat aan het eind zelf ook al.
                        Ennuh...autoflower of niet, Early skunk of niet....als ie klaar is ga je hem oogsten. Zo simpel is dat.
                        Succes, Ron

                        Comment


                          #27
                          Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                          De oogst is inderdaad het enige wat echt teld, en ik heb zo een klein zakmicroscoopje.

                          Ik leer nog steeds bij, maar wat ik al beter doe, is water geven per plant. De foto laat ook zien dat ik er nog niet helemaal ben.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #28
                            Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                            Kleine update.
                            De derde plant uit Sensi Seeds zaad bloeit nog niet. (Zoals het eigenlijk moet) De andere twee dus wel.

                            Deze plant moet ik los hiervan toch even wat meer in de gaten houden.
                            De 4 andere zien er beter uit. Deze hebben met droog weer de typische blije stand van een wiet plant.
                            Kan het zijn dat ik na twee jaar te veel water geven, ik nu iets te zuinig ben?

                            Deze vijfde plant heeft nu gisteren en vandaag water gehad. (Vandaag met voeding )
                            De overige twee hebben vandaag ook water en voeding gehad. De potten waren mooi ligt.

                            Ook de twee stekken hebben water gehad met voeding.

                            Edit.
                            Ik kijk dus vooral naar de bladen en de nieuwe bladen om te bepalen of ik voeding moet geven.
                            Een beetje gevoel voor wat de goede kleur is begint dus te komen. Hoe noem je die kleur, Licht donker groen lol.
                            Last edited by Gps; 3 August 2016, 01:10.
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              #29
                              Last edited by Gps; 3 August 2016, 23:51.
                              Lets not criticize but legalize

                              Comment


                                #30
                                Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                                Vandaag toch maar alle planten wat water gegeven, maar die ene, de niet echt blije, een heleboel.

                                Ik mikte netjes een liter water in die pot en er kwam niets uitlopen.

                                Toen maar even de gieter gepakt, en er minstens nog twee liter in gemikt voordat er eindelijk water uit de onderkant kwam.
                                Deze plant had ik dus duidelijk te weinig water gegeven. Op zich goed nieuws dat de grond nu weer water opneemt.

                                Nu even afwachten of deze plant strak ook weer de blaadjes omhoog gaat doen en de ik ben blij houding aan gaat nemen.

                                Dit is pas mijn derde kweek jaar maar ik moet nog steeds lachen om hoe de planten op zon en regen reageren.

                                Bij de eerste plant in bloei gaat het nu spannend worden. Ik zie het begin van buds.
                                Over een dag of twee is het denk ik wel tijd voor een foto update.

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Ik ben maar eens op zoek gegaan naar wat semi autoflowers nou precies zijn.

                                Het zijn geen kruisingen met ruderalis soorten, zoals de "gewone" autoflower.
                                Het is een soort gekruist om zo vroeg mogelijk te gaan bloeien.

                                Deze link bevestigd ook wat SpaceMounteneer al zei. De Early Skunk is een semi autoflower.

                                http://www.spliffseeds.nl/nl/semi-au...n-soorten.html

                                Dit zouden dus de beste planten voor hier buiten moeten zijn.

                                Over een maand of twee zal ik wel een mening hebben over de early skunk en waar het ons buitenkwekers echt om gaat of deze soort goed tegen schimmel kan.

                                Ik doe dit jaar weinig anders. Ik verplaats de planten niet meer en heb vital. ( Bladvoeding ? Er zitten mest stoffen in. )
                                Het zou moeten helpen tegen schimmel.
                                Last edited by Gps; 4 August 2016, 22:07.
                                Lets not criticize but legalize

                                Comment

                                Bezig...
                                X