Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

    Tja mijn auto's die ik uit de potten trok na oogsten hadden de pot voledig doorworteld benieuwd of dat met de 65 l kuipen ook gebeurt

    je kan altijd een deel oogsten en een deel nog rijper laten worden
    heb ik met de auto's ook gedaan en geeft toch 2 andere high van dezelfde plant
    dat ongeduldig worden is normaal toch ? Lol

    Comment


      #92
      Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

      Ik vind het wel grappig dat hoe dichter ik bij een oogst kom, hoe ongeduldiger ik word.
      Last edited by Gps; 26 August 2016, 23:15.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #93
        Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

        Zolang het dit weer blijft zou ik hem zeker nog verder laten rijpen.

        Comment


          #94
          Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

          Precies met dit weer is kiezen niet moeilijk
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #95
            Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

            Ik zie een paar hoofdtoppen waarvan ik nu al kan zeggen daar gaat wat vanaf komen ! zo dan ! OMG

            Oja geduld ja das hoe dichter je bij de oogst komt steeds meer een ding worden.
            Maar je moet je zelf niet gek maken en beter nog een week erbij desnoods doen en dan kwaliteit hebben als te vroeg en coffeeshop broodkwekers troep hebben.

            KOMT GOED staan er echt netjes en mooi bij hoor
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              #96
              Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

              Als het waar is wat sensi seeds beweerd, dat de early skunk ook goed tegen schimmels kan, dan is dit echt een plant voor ons buitenkwekers.

              Voorlopig erg blij dat ik bij de overige planten nog steeds geen meeldauw zie.

              Dat bevestigd in mijn ogen toch wel het verhaal dat een gezonde plant zich beschermt, want in de tuin van me buurman, zit ook meeldauw op een plant. ( buurman heeft geen wietplanten )
              De planten hebben dus al van twee kanten een aanval overleeft.

              Net maar even de planten wat water gegeven, een amnesia begon al te hangen.
              Een restje van gisteren wat nog buiten stond.

              Ik heb nu een nieuwe volle gieter buiten staan ( 6 liter) maar laat het water eerst even op temperatuur komen.

              De planten krijgen nu ongeveer 1,5 tot 2 liter per dag per stuk, en dat blijkt vandaag aan de krappe kant.
              Straks de grond weer goed verzadigen met water. ( water geven in stappen dus )

              De Top is alweer iets dikker, en ik zie net een weersvoorspelling waar ik graag voor teken.
              Lets not criticize but legalize

              Comment


                #97
                Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                Het weer gaat wel minder worden kwa temps zag ik net !
                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  #98
                  Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                  Maar weinig regen hebben ze belooft.

                  Ik kan haast niet geloven hoeveel water ik vandaag in de potten gemikt heb. Toen ik begon leek het wel een wedstrijd. ( het liep er bijna sneller uit als ik het er in kon gooien )

                  Ergens was dat ook wel nodig want in alle potten was de aarde zeker bovenop zo droog dat het in eerste instantie nauwelijks water op nam.

                  Edit: Ik kijk net hoe lang de plant nu bloeit volgens me eigen kweekverslag, dat is dus. 5 weken.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik ben net even bij de potten wezen kijken.

                  Grond bovenop is vochtig, niet nat, en dus al weer behoorlijk droger als toen ik water gaf. De inschatting (gok) dat met het huidige weer er gewoon ook veel water verdampt klopt dus wel.

                  Ik ben benieuwd of ik nu morgen weer water moet geven.
                  Last edited by Gps; 27 August 2016, 19:57.
                  Lets not criticize but legalize

                  Comment


                    #99
                    Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                    Ik heb net de microscoop gebruikt, en het valt me tegen. De plant die het verst is moet toch nog wel even.
                    Zeker lager op de plant zie ik ook nog heldere trichromen.
                    Ik snap niet goed waarom ik nu een ander beeld krijg als de vorige keer. Toch komt dit beeld beter overeen met wat ik zie als ik gewoon naar de plant kijk.

                    De planten krijgen van mij vandaag geen water. Ik heb wel bij de 3 amnesia de pot een beetje bijgevuld met aarde.

                    De 3 is geen typ fout, ik kreeg ineens een plant en heb er dus weer 5. Twee Early skunk en nu dus drie Amnesia.

                    De derde amnasia is groot gebracht met een stokje voor steun.
                    Dat kon je vandaag goed zien. De amnesia die ik van af het begin heb gingen wel heen en weer, maar konden de wind goed weerstaan.
                    Deze voor mij nieuwe plant ging er bijna helemaal bij liggen. De stok die er al inzat heb ik maar wat aangedrukt (sorry wortels) en met een vuilniszak binder de stam weer enigszins overeind gezet.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                      De derde amnasia is groot gebracht met een stokje voor steun.
                      Dat kon je vandaag goed zien. De amnesia die ik van af het begin heb gingen wel heen en weer, maar konden de wind goed weerstaan.
                      Deze voor mij nieuwe plant ging er bijna helemaal bij liggen. De stok die er al inzat heb ik maar wat aangedrukt (sorry wortels) en met een vuilniszak binder de stam weer enigszins overeind gezet.
                      Mooie waarneming. Je zou daar eigenlijk een foto van moeten maken. Beide planten in een windvlaag. Zou mooi voorbeeld zijn voor allen die beginnen met te weinig lichtdruk en gaan ondersteunen.

                      Comment


                        Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                        Zonde dat ik die foto niet meer kan maken. Dat had inderdaad een mooi voorbeeld geweest.

                        De stam van de planten die toen ze nog klein waren, geen hulp kregen, bewoog nauwelijks, de bladeren en hun takken daar in tegen, gingen met de wind van links naar rechts.

                        Deze twee leken in het begin ook haast niet te groeien, maar de plant was vooral bezig met sterker te worden. ( stam en wortels )
                        Mooi om te zien hoe de planten zich dus aanpassen o.a. aan de hoeveelheid wind.

                        Ik heb sterk het idee dat de planten ook reageren op het relatief weinig direct zonlicht dat ze in mijn tuin krijgen.
                        Ze maken (grotere) langere bladen aan. Het verschil met eerdere jaren waarbij ik de planten wel verplaatste voor meer direct zonlicht, is opvallend.
                        Duidelijk een argument om de planten dus niet te verplaatsen.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                        Als ik dat zo zie moet ik volgend jaar ook maar eens die early skunk halen! Ziet er lekker uit joh!
                        Er schiet mij iets te binnen.
                        Sensi seeds heeft alleen van de vroege soortjes, van de early skunk een geferminiseerde versie.
                        Ze hebben wel meer vroegbloeiers, maar dan zal je op een gegeven moment de mannetjes van de vrouwtjes moeten scheiden.

                        Ik herkende uit het lijstje van spiffseeds, twee soorten van sensi seeds.

                        http://www.spliffseeds.nl/nl/semi-au...n-soorten.html
                        Vicking, Early Skunk, Afghan, Early Pearl en Purple Power

                        Van de early pearl kan je alleen regulier zaad kopen.

                        Lastig is dat sensi seeds het woord semi autoflower of vroeg bloeier niet gebruikt op hun site.
                        Last edited by Gps; 30 August 2016, 15:43.
                        Lets not criticize but legalize

                        Comment


                          Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                          Ik heb sterk het idee dat de planten ook reageren op het relatief weinig direct zonlicht dat ze in mijn tuin krijgen.
                          Ze maken (grotere) langere bladen aan. Het verschil met eerdere jaren waarbij ik de planten wel verplaatste voor meer direct zonlicht, is opvallend.
                          Duidelijk een argument om de planten dus niet te verplaatsen.
                          Dat is zeker zo schaduwblad is groter en dunner dan blad wat in de volle zon ontwikkeld. De plant past grote bladdikte en het aantal lichtgevoelige pigmenten aan aan het licht aanbod. Als een blad eenmaal volgroeid is kan ze dit niet meer aanpassen. Zet je dan zoon schaduwblad in de zon of een zonblad in de schaduw dan werkt zoon blad niet optimaal.

                          Zon bladeren zijn dus relatief klein en dikker, Daarentegen is een schaduw blad meestal groter en dunner. Door het grotere oppervlak kan een schaduwblad meer zonnestraling ontvangen.
                          Een zonne-blad heeft een vrij dik palissade weefsel. Dit om ten volle te profiteren van het sterke zonlicht voor de fotosynthese. Ook de epidermis is bij zonbladeren dikker in verhouding tot schaduwblad om overmatig vochtverlies en uitdroging te voorkomen.

                          Schaduwbladeren hebben meer chloroplasten. Dit om voldoende fotosynthese te kunnen bereiken bij een laag lihtaanbod. Zonbladeren bereiken een hogere fotosynthese dan schaduwblad maar zoon zonblad verbruikt zelf ook meer energie dan schaduwblad.
                          Bij cannabis maakt een zonblad meer netto fotosynthese aan dan een schaduwblad maar heel veel verschil is hier niet tussen.

                          Het is dus wel van belang dat zoon blad ontwikkeld en volgroeid in de zelfde lichtomstandigheden. Draaien of slepen met je plantjes is daarom nadelig.

                          Comment


                            DSCF0001.jpg

                            Early skunk
                            DSCF0003.jpg

                            Amnesia
                            DSCF0006.jpg

                            Amnesia met insect probleem.
                            DSCF0009.jpg

                            Amnesia laatste aanwinst.
                            DSCF0012.jpg

                            Idem.
                            DSCF0014.jpg

                            Overzicht.
                            DSCF0015.jpg
                            Lets not criticize but legalize

                            Comment


                              Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                              Zo zeg die early skunk ziet er goed uit zeg!
                              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                              2016 - Greyvol's buitenkweek
                              2017 - Santa Maria van Space Cees

                              Comment


                                Re: Kweekverslag, 2016 drie maal is scheepsrecht ?

                                Echt super chill dat die early skunk al zo vroeg is. Denk dat ik volgend jaar daar ook maar eens n zaadje van ga halen zeg!

                                Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
                                Terminate the hate and spread the positive

                                Comment

                                Bezig...
                                X