Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweek verslag

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: mijn eerste kweek verslag

    iemand een reactie op mijn dames misschien???

    Comment


      #32
      Re: mijn eerste kweek verslag

      vandaag me laatste beetje voeding erbij gegooid.
      ze zullen deze week of volgende week wel de bloei in gaan denk ik.

      Comment


        #33
        Re: mijn eerste kweek verslag

        Mooie dames heb je daar, alleen zie ik dat veel onderste bladeren geel kleuren, zal zichzelf wel oplossen nu je voeding bijgegeven hebt .
        Heel mooi zeker voor een eerste kweek.

        grtz thelos

        Comment


          #34
          Re: mijn eerste kweek verslag

          thnx thelos,
          ja ik doe er al langere tijd voeding bij alleen wordt het niet minder ook niet erger.
          hoeveel zal 1plant drinken perdag eigenlijk ik moet dit voor de bloei zien op te lossen.

          Comment


            #35
            Re: mijn eerste kweek verslag

            Oorspronkelijk geplaatst door waezel View Post
            thnx thelos,
            ja ik doe er al langere tijd voeding bij alleen wordt het niet minder ook niet erger.
            hoeveel zal 1plant drinken perdag eigenlijk ik moet dit voor de bloei zien op te lossen.
            Ik heb hetzelfde probleem , het is een veelvoorkomende zaak bij skunk-planten en hun verwanten. Nu dat de bloei langzaam aan begint kan je de grote (vergeelde) bladeren beginnen verwijderen. Geleidelijk aan wel! Is niets waar je je echt zorgen over moet maken, Dit betekent gewoon dat je plant voeding uit je bladeren haalt om de bloei in gang te zetten.

            Maak je er geen zorgen om .

            grtz

            Comment


              #36
              Re: mijn eerste kweek verslag

              Aardige struiken heb je daar !

              Die gele bladeren kun je ook gewoon laten hangen. De plant haalt daar nog energie uit. Als ze afgevallen zijn wel opruimen, Het trekt ongedierte & andere kleine beestjes aan die je beter niet kunt hebben.

              Ik zie dat je planten langs een heg staan, kijk je uit dat daar niemand door komt ? Zou zonde zijn als ze dadelijk afgebloeid zijn en dan worden ze gejat.

              Gaat zo door !
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #37
                Re: mijn eerste kweek verslag

                bedankt bijde.
                in de heg zit nog een soort van hekwerk van ijzerdraad.
                dus erdoorheen komen doen ze niet geluidsloos.
                maar idd de kans blijft er altijd as ze straks gaan ruiken.
                heeft iemand een idee van hoeveel liter ik per plant moet geven (water)????

                Comment


                  #38
                  Re: mijn eerste kweek verslag

                  Oorspronkelijk geplaatst door waezel View Post
                  bedankt bijde.
                  in de heg zit nog een soort van hekwerk van ijzerdraad.
                  dus erdoorheen komen doen ze niet geluidsloos.
                  maar idd de kans blijft er altijd as ze straks gaan ruiken.
                  heeft iemand een idee van hoeveel liter ik per plant moet geven (water)????
                  Hangt allemaal af vna gornd tot grond , omdat je in volle grond zit zal je bodem normaal geen probleem hebben met de drainage, dus kan je gerust wat meer gieten, giet gewoon tot de bodem goed vochtig is, Het beste is normaal dat als je 's ochtends giet (8-9 uur 's ochtends voor buitenkweek is het beste zodat het verdampingsproces al opgang is dan) en bij binnenkweek als je lamp + - 1 uur of 2 aanstaat .

                  Bij jou geval nu specifiek zou ik daar gerust 3-4 liter per plant per dag gieten. Het beste om te zien of je meer of minder moet gieten is als je grond 's avonds weer droog is, dan heb je de perfecte hoeveelheid.

                  Comment


                    #39
                    Re: mijn eerste kweek verslag

                    oke bedankt,
                    ik heb alleen niet de mogelijkheid om smorgens water te geven.
                    ik kan alleen savonds water geven meestel doe ik dat net als de zon weg is.
                    zou dat veel verschil maken?? bedankt alvast

                    Comment


                      #40
                      Re: mijn eerste kweek verslag

                      Oorspronkelijk geplaatst door waezel View Post
                      iemand een reactie op mijn dames misschien???
                      Ge hebt prachtige dames mijn beste

                      Ik heb mij hier op de chat laten wijsmaken dat ze rond 15h het meest moeten presteren. Ikzelf geef ze water tussen de ochtend en de middag. Nooit 's avonds. Wel ga ik er soms eens over met bladvoeding als de zon onder gaat.
                      Mss is dat een antwoord op je laatste vraag?

                      Comment


                        #41
                        Re: mijn eerste kweek verslag

                        dankje wel, maar wat bedoel je precies met het best presteren om 15h???? bedoel je water geven om 15.00??? groeten

                        Comment


                          #42
                          Re: mijn eerste kweek verslag

                          Ja dat hebben ze mij aangeraden, rond 15h water toedienen.
                          Ikzelf neem het daar niet zo nauw mee hoor, ik water gewoon als ik wakker word

                          Comment


                            #43
                            Re: mijn eerste kweek verslag

                            beste iedereen,
                            het noodlot is toegeslagen bij mij.
                            bij een van me grootste dames is woensdag met de harde wind een van de grootste takken afgebroken,
                            ik heb deze nu weer vast gezet aan de plant met knutsel werk.
                            zou ze er nog bovenop kunnen komen???.
                            en mijn planten zijn nog steeds niet in de bloei terwijl dat bij veel vrienden van mij al wel het geval is?? heeeeeeeeeeeeeeelp

                            Comment


                              #44

                              Comment


                                #45
                                Re: mijn eerste kweek verslag

                                thnx man,
                                ik heb hem nu ook vast zitten met tie-rips maar de tak is zo zwaar dat het bijna niet houd hij is onderaan bij de stam gewoon van de stam afgescheurt ecccht ka uhh theee

                                Comment

                                Bezig...
                                X