Eerste deel is geoogst!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #31
    Re: M'n eerste kweek

    DAAR ZIJN ZE!!!!
    Nu is het aan u en de natuur sammy!
    Al het oprechte succes toegewenst man!

    BTW man, 6 euro voor die spuiter is duur hoor. Voor 2.5 euro heb je zo'n spuiter waar je druk in kan pompen.
    Enfin, 6 euro is nix, maar voor een sprayer vind ik dat wel duur hoor.
    MAarja, wie ben ik he?

    Comment

    • Sammy
      Son of the Bong
      MemberLucky Member
      • Mar 2008
      • 417

      #32
      Re: M'n eerste kweek

      Tsja, de winkel is zo'n 50 meter van m'n huis vandaan, dus dat is wel lekker makkelijk dus
      En het is natuurlijk een A-merk (Gardena), wat mij overigens geen bal uitmaakt

      Maar hij is wel goed hoor

      Wat is het voordeel van zo een met een drukpomp dan?

      Comment

      • Guest's Avatar

        #33
        Re: M'n eerste kweek

        Der zit dan druk in die sprayer.
        En door da ge er lucht in pompt moete maar "den trigger" inhouden.
        Met zo'n sprayer moet ge blijven triggeren voor water.
        Bij zo'n druksprayer niet.

        En uiteraard, hoe harder ge drukt, hoe meer water eruit komt bij zo'n luchtsprayer.
        Hoe minder fel ge drukt, hoe minder eruit komt.

        (en kwas wa te beneveld om dit tegoed uit te leggen, maar ge snapt mij wel he?)

        Comment

        • bobo
          Cronic Grower
          • Oct 2007
          • 3103

          #34
          Re: M'n eerste kweek

          Oorspronkelijk geplaatst door sammy
          Vraag: De luchtvochtigheid op m'n kamer is maar zo'n 30- 40%. Is dat erg?
          Erg is dat niet, het idiale is in de groei een lv van 60% a 80% en in de bloei een lv 40% a 60% nodig, Ik kom ook niet aan deze waarden (tracht ze zo dicht mogelijk te benaderen). Je kan het nog ietsje hoger krijgen door een emmer of schaaltjes water te plaatsen in de ruimte van de planten. Vergeet dan niet om dit water regelmatig te verversen.

          Grtz

          Comment

          • Sammy
            Son of the Bong
            MemberLucky Member
            • Mar 2008
            • 417

            #35
            Re: M'n eerste kweek

            Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
            (en kwas wa te beneveld om dit tegoed uit te leggen, maar ge snapt mij wel he?)
            Ja hoor Snap het helemaal, thanks!

            Comment

            • Sammy
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Mar 2008
              • 417

              #36
              Re: M'n eerste kweek

              Oorspronkelijk geplaatst door bobo
              Erg is dat niet, het idiale is in de groei een lv van 60% a 80% en in de bloei een lv 40% a 60% nodig, Ik kom ook niet aan deze waarden (tracht ze zo dicht mogelijk te benaderen). Je kan het nog ietsje hoger krijgen door een emmer of schaaltjes water te plaatsen in de ruimte van de planten. Vergeet dan niet om dit water regelmatig te verversen.
              Grtz
              Ik heb nu een aantal bakjes met een laagje water erin staan. Ik zal morgen kijken hoe hoog de waarde dan zal zijn.
              Thanks Bobo!

              Comment

              • Sammy
                Son of the Bong
                MemberLucky Member
                • Mar 2008
                • 417

                #37
                Re: M'n eerste kweek

                De lv is nu bijna 80%. Dat komt waarschijnlijk omdat ik op dezelfde kamer slaap

                Ik zal het in de gaten houden in ieder geval.

                Comment

                • Sammy
                  Son of the Bong
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2008
                  • 417

                  #38
                  Re: M'n eerste kweek

                  M'n grootste 2 plantjes ( 3 cm nu ongeveer) beginnen behoorlijk naar de zon te groeien. Logisch natuurlijk, maar moet ik dit gewoon laten gebeuren?
                  Hier ook nog ff 2 fototjes bij.
                  Attached Files

                  Comment

                  • zion
                    Advanced Grower
                    • Feb 2008
                    • 1056

                    #39
                    Re: M'n eerste kweek

                    potjes draaien!

                    Lekker lang, groot raam heb je daar.
                    Maar gat het niet wat opvallen, eens ze groter zijn?

                    Comment

                    • Sammy
                      Son of the Bong
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2008
                      • 417

                      #40
                      Re: M'n eerste kweek

                      Oorspronkelijk geplaatst door zion
                      potjes draaien!

                      Lekker lang, groot heb je daar.
                      Maar gat het niet wat opvallen, eens ze groter zijn?
                      Lekker lang, groot heb je daar. (snap ik niet helemaal )

                      Ja. Maar ik woon in Nederland dus ik mag er 5 hebben.. Een paar teveel maar ok
                      Maar als ik ze moet overpotten gaan ze in de achtertuin


                      Ik heb ze nu omgedraaid, met hun kontjes naar de zon

                      Comment

                      • zion
                        Advanced Grower
                        • Feb 2008
                        • 1056

                        #41
                        Re: M'n eerste kweek

                        Ja sorry, ik ben het woordje raam vergeten.

                        vermoeidheid he

                        Comment

                        • Sammy
                          Son of the Bong
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2008
                          • 417

                          #42
                          Re: M'n eerste kweek

                          Oorspronkelijk geplaatst door zion
                          Ja sorry, ik ben het woordje raam vergeten.

                          vermoeidheid he
                          Lekker lang, groot raam heb je daar.


                          Ja zeker, ik slaap op zolder (dakkapel) en die plantjes staan daar lekker in de zon (zuid-west raam) op een rijtje

                          Comment

                          • Sammy
                            Son of the Bong
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2008
                            • 417

                            #43
                            Re: M'n eerste kweek

                            Ik draai ze nu elke dag om. Want aan het eind van de dag staan ze weer helemaal de andere kant op. Kan dat geen kwaad dat hij hele tijd de andere kant opbuigd?

                            Comment

                            • bobo
                              Cronic Grower
                              • Oct 2007
                              • 3103

                              #44
                              Re: M'n eerste kweek

                              Is zeker niet slecht, je stengeltje krijgt al ferme training .

                              grtz

                              Comment

                              • Sammy
                                Son of the Bong
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2008
                                • 417

                                #45
                                Re: M'n eerste kweek

                                Weer ff een foto update:

                                De Early Girls:


                                De Original Haze's:



                                Wat een mooie foto dit zeg Ik moet fotograaf worden
                                De Beste 2 (Early Girls):



                                Vraag: Die Haze is eigenlijk een Indoor plant. Kan ik hem gewoon in de tuin zetten en goed in de gaten houden dat hij niet gaat schimmelen ofzo? Of ik kan hem ook op me kamer houden achter het raam, wat zal ik doen?

                                Comment

                                Bezig...