Eerste deel is geoogst!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • zion
    Advanced Grower
    • Feb 2008
    • 1056

    #121
    Re: M'n eerste kweek

    Ze zien er erg mooi uit. Die grote kuipen gaan hen deugd doen.
    Slim gezien van die regenpijp en blumats.
    Zijn echt prachtplanten. Als alles goed gaat ga je er volgens mij een hoop van af halen.

    Greetz,
    zion

    Comment

    • Cannab0y

      #122
      Re: M'n eerste kweek

      Inderdaad, zoals Zion zei, je bent zeer inventief bezig!

      Niets zo leuk als met een gerust geweten op vakantie gaan
      Naar waar ga je dan? Of was het maar gewoon als voorbeeld?

      Plantjes zien er dik in orde uit

      Greetz

      Comment

      • stuntmanbart
        Expert Stoner
        Member
        • May 2008
        • 77

        #123
        Re: M'n eerste kweek

        haha sammy, dat gaat de goede kant op!

        Gratz en succes er nog verder mee...nog progressie gemaakt met stekjes btw?

        Groeten,

        Stuntman Bart

        Comment

        • Guest's Avatar

          #124
          Re: M'n eerste kweek

          Uw onderste bladeren vergelen.
          Geef maar al beetje bloeivoeding mee, is mijn -persoonlijk- advies.

          Comment

          • yrrab
            Wicked Stoner
            • May 2008
            • 200

            #125
            Re: M'n eerste kweek

            nou het ziet er toch weer goed uit
            en ik verwacht nou ook dat ze niet meer omwaaien. weer een zorg minder

            Comment

            • Sammy
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Mar 2008
              • 417

              #126
              Re: M'n eerste kweek

              Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
              Uw onderste bladeren vergelen.
              Geef maar al beetje bloeivoeding mee, is mijn -persoonlijk- advies.
              Ze staan net 2 dagen in nieuwe grond, dus ik denk niet dat ze nu al bloeivoeding nodig hebben, er zit nog wel genoeg in de grond.

              Oorspronkelijk geplaatst door stuntmanbart
              haha sammy, dat gaat de goede kant op!

              Gratz en succes er nog verder mee...nog progressie gemaakt met stekjes btw?

              Groeten,

              Stuntman Bart
              Ik heb 2 dagen geleden en vandaag, m´n eerste 2 stekjes geplant als guerilla. Er staan nu nog 4 stekjes in het deels zelfgemaakte kastje.

              Thanks!

              Comment

              • Smokey
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2007
                • 2488

                #127
                Re: M'n eerste kweek

                Mooie boompies .
                Ga je ook wat fotos posten van die stekkies en dat zelf gemaakt kastje?

                Peace

                Comment

                • Sammy
                  Son of the Bong
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2008
                  • 417

                  #128
                  Re: M'n eerste kweek

                  Stekkies die geplant zijn, maak ik over 2 weken een foto van (als ze nog leven dan).
                  Het kasje kan ik nu wel een foto van maken, en de stekjes ook natuurlijk.

                  Hier de stekjes, ze zien er een beetje zielig uit, maar ik had net water op de blaadjes gespoten en stekjes zien er nooit echt strak uit als ze nog niet geworteld zijn:


                  Orgineel kasje:


                  Opgehoogd mbv plexiglas en ductape :


                  Plexiglas dakje:


                  Plasticen dakje:


                  Stekjes in turfpotjes:


                  Hoop dat jullie nu ondertussen wel een idee krijgen hoe ik m'n stekjes maak

                  Comment

                  • yrrab
                    Wicked Stoner
                    • May 2008
                    • 200

                    #129
                    Re: M'n eerste kweek

                    ziet er leuk uit volgende de keer ook zelf is proberen

                    Comment

                    • Sammy
                      Son of the Bong
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2008
                      • 417

                      #130
                      Re: M'n eerste kweek

                      Kan nog steeds hoor

                      Ik had een vraagje:
                      Is het mogelijk om de genetica van mijn beste plant over te laten komen naar volgend voorjaar zonder lampen? Dus dat als ik m'n plant geoogst heb er een aantal stekken van neem, die weer laat uitgroeien (voor het raam bijv.) Daar weer stekken van nemen en laten groeien. En dan heb ik allemaal lelijke gestrechte gele planten in de winter, maar als ik daar een stekje van neem en die gewoon in het voorjaar weer ga planten, is de genetica dan nog steeds hetzelfde? En is het mogelijk om zo je plant de winter door te slepen?

                      Comment

                      • Smokey
                        Ultra Grower
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2007
                        • 2488

                        #131
                        Re: M'n eerste kweek

                        Hoe ga je een stekje van je plant nemen als je deze geoogst hebt?
                        Je neemt stekken wanneer je plant in de groeifase zit.

                        Stekken hebben idd dezelfde genetica als de moeder, maar of je stekken heel dat avontuur zouden overleven dat weet ik niet.

                        Peace

                        Comment

                        • Sammy
                          Son of the Bong
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2008
                          • 417

                          #132
                          Re: M'n eerste kweek

                          Ik heb nu dus zo'n Blumatz bewateringssysteem, werkt goed. Ik gebruik een andere speciekuip als watervat.
                          Hoe kan in nu het beste voeding geven?

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #133
                            Re: M'n eerste kweek

                            gewoon voeding doen in het vat waar je blumats het water uitzuigt.
                            Voeding uit fles he

                            Comment

                            • Smokey
                              Ultra Grower
                              MemberLucky Member
                              • Oct 2007
                              • 2488

                              #134
                              Re: M'n eerste kweek

                              Haha, goede tip Leffe

                              Hoe gaat het met de stekken?

                              Peace

                              Comment

                              • Sammy
                                Son of the Bong
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2008
                                • 417

                                #135
                                Re: M'n eerste kweek

                                Gewoon in dat vat ja, maar welke hoeveelheid dan? Zeg er zit 40 liter in dat vat, dan kan ik niet voeding geven voor 40 liter, want dan hebben ze 2 weken lang alleen maar voeding gekregen.
                                Dat is een beetje het probleem.

                                Ik heb nu die 5 stekjes staan die het "goed" doen (voor begrippen van stekjes ), ze zien er een beetje slap uit, maar ze zijn ook nog niet geworteld.
                                1Tje laat z'n wortels al zien door het turfpotje heen.

                                Comment

                                Bezig...