Eerste deel is geoogst!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #136
    Re: M'n eerste kweek

    Ja Sammy dat weten wij niet he
    Dat staat op je fles voeding hoeveel je moet toevegen

    Comment

    • Sammy
      Son of the Bong
      MemberLucky Member
      • Mar 2008
      • 417

      #137
      Re: M'n eerste kweek

      Maar je snapt het probleem niet volgens mij
      Het gaat erom, hoeveel voeding moet ik toevoegen? Voeding is 10ml op 1 liter. Maar dan kan ik niet 400 ml toevoegen, omdat ze dan 2 weken alleen maar voeding krijgen. Dat is veels te veel. Dus ik moet een maat hebben die er tussenin zit. Zodat ze niet teveel en niet te weinig binnenkrijgen.
      Snap je?

      Comment

      • Guest's Avatar

        #138
        Re: M'n eerste kweek

        Dat is heel snel opgelost niet waar?
        Je neemt een fles van 5L en doet daar 50ml voeding in
        Die zal wel snel genoeg leeg zijn

        Je kan een vat nemen voor voeding en een vat voor regenwater.
        Al wat je moet doen is de slang van je blumat wisselen van kuip naar kuip.

        Comment

        • Sammy
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • Mar 2008
          • 417

          #139
          Re: M'n eerste kweek

          Mini-updateje

          Ik heb nu m'n 3 (waarvan ik zeker ben) vrouwtjes op het balkon staan in 65 Liter potten met in elke pot 2 Blumats.
          Ik heb nog 1tje op het balkon staan (15 Liter pot) waarvan ik ongeveer 75% zeker ben dat het een vrouwtje is.
          1 Mannetje is geslacht en ligt in de vuilnisbak. De top daarvan heb ik afgeknipt en op z'n kop in een boterham zakje in de schuur gehangen (stuifmeel opvangen)
          1 Mannetje staat nog in de tuin, ik wacht op het rijpen van de "geslachtsorganen", zodat ik zeker ben dat ik wat stuifmeel kan opvangen.
          Ik weet niet zeker wanneer ik dat stuifmeel kan opvangen, dus totdan blijft die plant in de tuin staan.
          Het balkon is 2 á 3 meter hoger dan de tuin, dus er is niet zo heel veel kans op bevruchting (zou ik ook niet een drama vinden als er wat zaadjes ongewilt worden geproduceerd)

          Vragen: Kom maar op
          Foto's komen eraan, nadat m'n 3de meisje (die sinds 1 dag in de 65 Liter staat) er weer mooi bijstaat.

          Comment

          • Sammy
            Son of the Bong
            MemberLucky Member
            • Mar 2008
            • 417

            #140
            Re: M'n eerste kweek

            Ik heb echt te weinig op het forum gezeten deze zomer, sorry mensen! Maar ik had er echt totaal geen zin meer in om al die posts terug te gaan lezen. Maar het begint weer te komen en ik voel me geroepen om me medekwekers te helpen
            De planten zijn aardig doorgegroeid in de zomer (met dank aan de Blumats ). Ik gok dat ze nu vanaf de bovenkant van de pot ongeveer 2.30 meter hoog zijn. De toppen beginnen behoorlijk te komen.

            Ik ga morgen naar Utrecht naar de growshop voor wat Canna Flores + Canna Boost. Ik heb nog geen bloei voeding gegeven en ze zien er al een beetje gelig uit Maar dat gaat allemaal helemaal goed komen.

            Morgen zal ik waarschijnlijk ook wel weer wat foto's erop zetten, and be prepared! Popcorn erbij en genieten!

            Vragen zijn welkom!

            En nog sorry dat ik zolang inactief ben geweest!

            Comment

            • Sammy
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Mar 2008
              • 417

              #141
              Re: M'n eerste kweek

              Hier komen de foto's. Ze zijn behoorlijk gelig, zoals ik al had gezegd. Maar ik ga nu wat bloeivoeding halen, dus ik hoop dat ze er over een paar dagen wat beter bijstaan. Maar ik wilde jullie toch even laten zien hoe het staat bij mij nu.

              Er zijn nog 3 vrouwelijke planten over.

              De kleinste plant:


              Hij heeft behoorlijk wat toppen al.


              Mooi topje:


              De andere 2!


              Helaas best wel geel:



              De topjes groeien:

              Comment

              • Cannab0y

                #142
                Re: M'n eerste kweek

                Dat ziet er daar wreed goed uit, zeer bossige struiken. Het enige nadeel zijn natuurlijk die gele bladeren... hopelijk slaat je bloeivoeding goed aan en herstelt de vergeling zich.

                Dat "kleinste" plantje is toch al wel een noemenswaardige struik te noemen

                Keep it up en hou ons op de hoogte!

                Greetz

                Comment

                • Smokey
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Oct 2007
                  • 2488

                  #143
                  Re: M'n eerste kweek

                  Ziet er goed uit Sammy, dat is ff geleden he man .

                  Peace

                  Comment

                  • Sammy
                    Son of the Bong
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2008
                    • 417

                    #144
                    Re: M'n eerste kweek

                    Vraagje:
                    Ik heb Shooting Powder gewonnen hier op het forum. NPK 0-39-25 (Bloei stimulator):

                    Shooting Powder de laatste 3 weken van de bloei meegeven.
                    De 1e week van de laatste 3 weken 1 sachet per 100 Liter.
                    De laatste 2 weken 2 sachets per 100 liter gietwater.
                    Wanneer zou ik dan ongeveer een dosisje meegeven (buitenkweek dus)?

                    Iemand enig idee?

                    Comment

                    • Smokey
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2007
                      • 2488

                      #145
                      Re: M'n eerste kweek

                      Kan je nog eens een foto posten van de bladeren?
                      Bij de meer indica planten zal dat dus week 5-6 bloei zijn.

                      Ik zou erg graag die bladeren van die haze zien,

                      Peace

                      Comment

                      • Sammy
                        Son of the Bong
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2008
                        • 417

                        #146
                        Re: M'n eerste kweek

                        Eerst leken de Early Girl's en de Haze het zelfde, maar nu zie ik wel echt dat die Early's al zwaar aan het bloeien zijn over de hele stam. En die Haze heeft alleen wat plukjes op de kruintjes.

                        Blaadjes van de Haze:




                        Thanks

                        Comment

                        • Smokey
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2007
                          • 2488

                          #147
                          Re: M'n eerste kweek

                          Haze is meer Sativa normaal gezien dus kan het idd wat langer duren.
                          Kijk eens bij de zaadbank waar je ze vandaan hebt naar de bloeitijd.

                          Zal waarschijnlijk rond de 12-14 weken zijn

                          peace

                          Comment

                          • Sammy
                            Son of the Bong
                            MemberLucky Member
                            • Mar 2008
                            • 417

                            #148
                            Re: M'n eerste kweek

                            Ja ongeveer 14 ja. Maar hoe weet ik dan wanneer het 3 weken voor de oogst is?

                            Comment

                            • Smokey
                              Ultra Grower
                              MemberLucky Member
                              • Oct 2007
                              • 2488

                              #149
                              Re: M'n eerste kweek

                              Rond week 8-9 zou ik dat geven voor de meer sativa planten die je hebt staan.

                              Denk eraan dat je 1 week voor de oogst alleen water moet geven, anders proeft je weed naar al die voeding

                              Peace

                              Comment

                              • Sammy
                                Son of the Bong
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2008
                                • 417

                                #150
                                Re: M'n eerste kweek

                                Ja dat snap ik wel, maar wanneer is week 9 dan? Wanneer is precies de bloei ingegaan?

                                Comment

                                Bezig...