Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenwiet kweken vraag en antwoord

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

    Tot het vriest kunnen ze buiten blijven.

    Afrijpen, tja, wat is afrijpen ?
    Als het onder de 15 graden blijft gaat een Cannabisplant in overlevingsmode.
    Hij 'rijpt' nog wel af, maar hoe kouder het is, hoe langzamer alles gaat.
    Wil je aan de veilige kant blijven haal je ze bij 5 graden binnen, wat Bella zei
    Last edited by QnQ; 4 October 2016, 11:46.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

      Bedankt. Dan is er wel nog wat marge voor mijn plantje.

      Comment


        Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

        4 Graden vanmorgen.
        Ik heb m'n dikke sokken aangetrokken toen ik naar de markt ging.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

          Ik heb een Northern Light buiten staan in de volle grond (in de oude kroosbak waar ook veel brandnetels groeide). De plant is als kiemplantje op 10 juli gepoot. In de kroosbak heb ik een gat gegraven en daar de plant samen met wat potgrond en bemeste tuinaarde gedaan.
          Met veel liefde is er voor de plant gezorgd waardoor de plant nu een verbluffende hoogte heeft van ~1,95m. De toppen zien er prachtig uit. Het probleem echter is doordat de plant zo groot is, krijgen de toppen beneden na genoeg geen licht. De trichomen zijn hier vrijwel nog steeds helemaal doorzichtig, terwijl de trichomen van de toppen die veel licht krijgen al een mooie amber kleur hebben gekregen. Ik heb gelezen dat het wellicht beter is de plant in twee delen te oogsten om de maximale potentie uit de plant te halen. Ik twijfel of het echter al tijd is om de toppen die veel licht hebben gekregen en die sinds kort een amber kleur hebben gekregen, al te gaan oogsten. Ik twijfel hieraan omdat de toppen trichomen van de toppen die onder aan de planten zitten nog helemaal doorzichtig zijn. De verhouding van 20 milky en 80 amber klopt hierdoor voor de plant niet.


          Dus de toppen aan de buitenste rand die veel licht hebben gekregen zien er uit alsof ze geoogst kunnen worden, de toppen eronder nog bijlange na niet. De bladeren rondom deze toppen zijn ook nog heel licht groen.
          Wat zouden jullie doen?

          Comment


            Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

            Ik zou de toppen die eruit zien alsof ze geoogst kunnen worden
            oogsten

            met wat geluk krijg je dan die onderste daarna ook nog goed tot hun einde

            Comment


              Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

              Als het geen autoflower is en je hebt niet verduisterd kan ik zonder foto's wel zeggen dat die nog niet klaar is.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                Ik durf niet te zeggen of het een autoflower is. Het enige dat ik weet is dat het een Northern Light is en dat die bedoeld is voor de buitenkweek. Ik heb hem niet verduisterd. Nu vind ik het lastig om te kiezen of ik de toppen met amberkleurige trichomen al moet gaan oogsten of niet.
                Last edited by KeesKeesKees; 7 October 2016, 16:08.

                Comment


                  Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                  Die amber kleur slaat op de trichomen niet op de kleur van de toppen zelf. Al kun je wel zeggen dat als die nog wit zijn ze zeker nog niet klaar zijn.

                  Ik zou ook nog even wachten als ik jou was

                  Comment


                    Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                    Als je zeker weet wat trichomen zijn, en die zijn amber, dan mag je zeker gaan oogsten.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                      Hallo,
                      Dus als ik het goed begrijp gaat het allemaal veel trager voor mijn plantjes, want gezien de weersomstandigheden zullen we niet meer boven de 15graden geraken en ik denk dat mijn ene plant nog 4weken moet en de andere nog zes weken. Dus met dat alles nu trager gaat duurt mijn bloeiperiode dan langer of speelt dit geen rol? Want als beginnend kweker is het een beetje zoeken en veel lezen. Ik weet niet als er een topic bestaat waar men uitlegt waar je moet op letten tijdens koudere periodes. Alvast bedankt

                      Comment


                        Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                        jup de bloei duurt dan idd wat langer.
                        reken op een weekje of 2 extra
                        Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                        Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                        Comment


                          Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                          OK dank u wel, ik hoop gewoon dat ze het zal overleven zonder teveel rot of schimmel want ze moet nog 3weken dus + 2weken vertraging is nog 5weken.
                          Hopen en bidden

                          Comment


                            Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                            Spel vor de buitenkwekers is een leuke oktober en we zijn al op de 20 ste jeuh. rot zal er inkomen zeker. niks aan doen lekker leten zitten! in November oogst je dan en knip je 40 % rot weg heel jammer. oogst je broeger tja dan hen je onrijpe buitenwiet, ok high en zo.
                            Last edited by FlintStoned; 21 October 2016, 03:58. Reden: zie net dat er taalfouten in zitten maar je begrijpt me wel denk ik . tjeers, hik,.

                            Comment


                              Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                              @flintstoned.Heb verstaan wat je bedoelde, zal goed controleren, heb vandaag al een takje afgeknipt wegens beetje rot erop, maar wat wil je met ons klimaat. Lesje voor volgend jaar, verduisteren op voorhand voor op een goed einde te komen. Mijn tweede heeft grote toppen aangemaakt dus zal waarschijnlijk nog meer gevoeliger zijn. Dagelijkse controle en bidden dat moeder natuur het ons een beetje gund. Grtz

                              Comment


                                bier in 4 bakjes doen rond om je plant helpt tegen naaktslakken ben ik achter gekomen Groetjes

                                Comment


                                • Rreppellsteeltjam
                                  Rreppellsteeltjam commented
                                  Editing a comment
                                  Echt.

                                  Laatste bericht 2016.

                                  Effe opletten joh.
                              Bezig...
                              X