Buitenwiet kweken vraag en antwoord

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • groenroker
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Oct 2013
    • 1

    #46
    Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum en vroeg mij af of iemand mij advies kon geven over mijn plant.
    Ik weet niet zeker wat voor een soort het is maar het zaadje kwam uit een zakje bio-haze die ik bij de coffeeshop gekocht had.
    Mijn vraag is: Is deze plant klaar om geoogst te worden?
    (Ik had begrepen dat dit aan de trichomen te zien is, heb zelf echter geen idee of ik ze moet oogsten als ze 'milky' zijn of 'amber', vandaar deze vraag)
    IMG_2829.jpgIMG_2830.jpg
    Excuses als dit niet de juiste plaats is om deze vraag te stellen, maar een nieuw topic openen leek me onnodig.

    Gr. Groenroker

    Comment

    • baboom
      Advanced Stoner
      Member
      • May 2009
      • 70

      #47
      Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

      Hallo mensen,

      ikheb een vraagje mbt het oogsten van mijn buitenplantje.
      de ene helft van de plant ziet er oogstklaar uit :
      2 geschaald.jpg

      terwijl de andere kant nog wel even kan staan volgens mij:
      1e geschaal.jpg


      (raar genoeg is de "klaar kant"de kant die meestal in de schaduw staat )
      is het een optie om de plant in stappen te oogsten ?
      dus top voor top ?
      I like ladies with big buds !!

      Comment

      • Abstrakkt
        Retired
        • Feb 2012
        • 4

        #48
        Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

        Jep de rijpe oogsten..

        Comment

        • krmb42
          Retired
          • Sep 2013
          • 1

          #49
          Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

          Hallo mensen , ik ben dit jaar met me eerste kweek begonnen als het aan mij ligt ging alles goed maar heb een tijdje terug last van spint gehad gelukkig heb ik dat bestreden. nu staan me plantjes in de bloei hier heb ik een paar foto's alleen ben ik benieuwd of ik nog wat aan de deze plantjes heb en of ze nog kunnen doorgroeien .ze staan in potten onder een afdakje ik heb ze allebij gekregen en weet ook niet wat voor planten het zijn 2013-10-16 13.34.35.jpg2013-10-16 13.34.40.jpg2013-10-16 13.34.53.jpg2013-10-16 13.35.07.jpg2013-10-16 13.35.15.jpg2013-10-16 13.35.24.jpg

          Comment

          • Gamm
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • May 2012
            • 1610

            #50
            Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

            Deze planten zijn precies nog maar recentelijk in hun bloei.
            Vrees dat het een beetje te laat op het jaar is om deze nog mooi te kunnen laten afbloeien wanneer ze buiten blijven staan.
            Vreselijk gezond zien ze er ook niet uit.

            Wat bloeivoeding geven en afwachten. Bij de eerste tekenen van toprot zou ik oogsten.
            Verwacht in dat geval wel geen al te potente wiet maar dan heb je iets i.p.v. niets.
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment

            • sebas107
              Advanced Stoner
              • Sep 2012
              • 51

              #51
              Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

              beste mensen,

              Ik heb een vraag. Ik weet niet of ik mijn planten moet oogsten, of nog even moet laten staan. Zie uitgebreid verslag met fotos op deze pagina http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...530#post409530

              Comment

              • Speedball
                Stekje
                Nieuw Lid
                • Sep 2013
                • 7

                #52
                Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                Mensen ik ben dol gelukkig mn plant is geoogst en redelijk gedroogd. Alleen nu heb ik de kleine blaadjes rond te toppen (mijn toppen zijn niet echt super ) erop laten zitten. De een zegt je moet ze niet roken de andere zegt jawel je kan ze wel roken want ze zitten onder de trichomen.

                Kan iemand mij ff duidelijkheid geven. De blaadjes zijn niet groter dan de letters die je nu leest

                Comment

                • Sjakie2
                  Zaadje
                  Nieuw Lid
                  • Feb 2014
                  • 1

                  #53
                  Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                  Effe liggen zoeken en vond geen geschikt antwoord op verschillende fora, here we go:

                  Een kleine week geleden is het zaad gekiemd. Heb ze in kleine potjes gezet naast een aquarium die 24/24 verlicht wordt, zodat ze gestimuleerd zouden worden om te groeien. Het zonlicht komt via een koepel indirect binnen, wat toch enkele lux opleverd overdag.

                  Ik wil ze nu achter het glas zetten zodat het zonlicht ze direct kan voeden. Is er geen risico dat ze in bloei gaan omdat ze dan 12-13u licht krijgen?

                  Comment

                  • Dropsleutel
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Jan 2014
                    • 35

                    #54
                    Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                    Ik heb nog 2 vraagjes over de batmix.

                    Dit staat er op de FAQ pagina van batmix bij plagron:

                    Kan ik Batmix met volle grond mengen als ik buiten kweek?
                    Ja, wij adviseren Batmix te mengen met volle grond als je aarde buiten erg kleiachtig is. Als je aarde luchtig is, adviseren we je Bat Guano te gebruiken.


                    Wat bedoelen ze met volle grond? Waar kan ik dat kopen?
                    En ik wil mijn zaadje ontkiemen in een 6,5 liter potje met zaai en stekgrond. Hoe lang moet ik wachten tot ik het kan overpotten in een 25 liter pot vol batmix?

                    Comment

                    • LR2
                      Mother of all Growers
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2011
                      • 8552

                      #55
                      Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                      Volle grond betekent: tuin.
                      6.5 Liter zaai en stekgrond is onzin, potgrond werkt prima. Eventueel kun je een kuiltje vullen met zaai en stekgrond, en de rest met zwaarder bemeste aarde. Dan kun je overpotten zodra de pot vol met wortels zit (dus zodra er onderuit meerdere wortelpunten komen)
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment

                      • Wietplantaapje
                        Senior Stoner
                        Member
                        • Mar 2013
                        • 32

                        #56
                        Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                        Als je buiten in de natuur 5plantjes wil neer zetten, wat zijn dan de belangrijkste punten voor een goede plek?

                        Comment

                        • LR2
                          Mother of all Growers
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2011
                          • 8552

                          #57
                          Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                          Niet opvallend, dat is eigenlijk het belangrijkste. Wiet heeft prima wortelgroei en kan bijna overal prima groeien. Zelfs voeding is niet altijd nodig. De rest hangt allemaal van jezelf af. Spreid je kansen door op meerdere lokaties te zaaien. Janleuri heeft een goede guerillaguide geschreven op het forum, effe gfooglen en je hebt hem!
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment

                          • donder
                            Expert Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2013
                            • 90

                            #58
                            Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                            goedendag mensen

                            ik ben nu voor de 2de keer bezig met een buitenkweek en dit jaar wou ik weer iets meer doen dan vorig jaar nu heb ik een ph meter besteld
                            en al dagen aan het lezen over hoe en wat.
                            nu heb ik van hesi een starters parket gekocht en dat ik nou dan wil ik ook van hesi ph+ en ph- hebben nu lees ik op hun site dat het helemaal niet nodig is als je op aarde kweekt
                            ik word een beetje gek dus mijn vraag is wat doen jullie

                            bedankt alvast

                            Comment

                            • LR2
                              Mother of all Growers
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2011
                              • 8552

                              #59
                              Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                              Ik meet geen PH. Als de aarde op orde is, dan hoeft dat inderdaad bijna nooit. 'Organische' voeding beperkt de PH schommelingen, dus aals je dat gebruikt, blijft alles binnen de perken. Vaak is het met de ph namelijk zo, dat als je er 1 keer mee gaat lopen klieren, dat je dat de hele kweek mag blijven doen. Heb ik zelf geen zin in.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              • donder
                                Expert Stoner
                                MemberLucky Member
                                • Jun 2013
                                • 90

                                #60
                                Re: Buitenwiet kweken vraag en antwoord

                                oke dan bedankt.
                                dan ga ik het denk ik ook niet doen

                                Comment

                                Bezig...