Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke pot grote is het beste ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welke pot grote is het beste ?

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Deze zomer ben ik van plan om buiten Hollands Hope te gaan kweken.

    De zaadjes ga ik eerst ontkiemen in koffiefilters en daarna verder laten groeien in van die rode partybekers.
    Voor de kleine stekjes ga ik Ganna Seed Mix gebruiken

    Als eind medium wordt het Royal-Mix van Plagron gemend met de overschot van Ganna seed mix.
    Ik ga de voedingslijn van Plagron gebruiken.

    Mijn vraag is nu...

    #2
    Smartpots voor buiten.. Dat kan alleen goed gaan als je vaak thuis bent.
    Een normale pot houdt beter water vast, en als je toch alle tijd hebt, zoals in de buitenkweek, dan kunnen ze daar prima groot in worden als je rond mei begint.

    Planten samen in een pot betekent competitie: de een gaat het winnen van de ander. Als je twee mooie planten wilt, dan kun je beter twee potten nemen.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Smartpots voor buiten.. Dat kan alleen goed gaan als je vaak thuis bent.
      Een normale pot houdt beter water vast, en als je toch alle tijd hebt, zoals in de buitenkweek, dan kunnen ze daar prima groot in worden als je rond mei begint.

      Planten samen in een pot betekent competitie: de een gaat het winnen van de ander. Als je twee mooie planten wilt, dan kun je beter twee potten nemen.
      Als ik de grote pot neem van 114 Liter wordt het maar 1 plant.....als ik de 60 Liter pak worden het 2 planten.....zou je een groot verschil zien van de grote van de plant tussen de 114 liter en 60 liter pot, of is 114 liter overkill ?

      Comment


        #4
        60 liter is wel voldoende voor een aardige boom hoor! In 10 liter haal ik hier minstens 1,5 meter hoogte.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          114 liter :p

          jij hebt filmpjes gezien op youtube vermoed ik dan

          als je plek hebt om een boom van 3 m hoog te zetten , dan kan je idd opteren voor een pot van 114 l

          in ieder geval , moest je deze nemen , wil ik wel picjes van je zien als i in bloei gaat

          groetjes en gl met je pot keuze
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #6
            Op 1 been sta je wankel he, niet op 1 paard gokken, dus als ik jou was zou ik er 2 nemen, mocht er iets fout gaan met de ene, heb je altijd de andere nog.
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment


              #7
              Hey,

              Als je het slim wilt doen ga dan naar marktplaats en zoek "plastic ton/vaten/regen ton" etc

              100 t/m 210 liter. Zaag ze af tot waar jij het wilt. Veel gratis of voor een prikkie zijn ze te vinden.
              Ik graaf ze altijd een beetje in.

              Die smart pots moet je gewoon op Ali Express bestellen. Kosten daar geen zak... Haha

              Ik had ruim 3 meter Frisian Dew in een 220liter regentonnen. Maar de wortels kwamen maar tot de helft. Zou graag foto's delen maar de planten waren zo enorm dat mijn omgeving er teveel op staat

              Of wacht, deze is van eind juli die lukt wel:
              vGJX3u9.jpg

              Suc6!
              Last edited by Helemaal Top; 3 March 2018, 12:34.

              Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door Helemaal Top View Post
              Hey,

              Als je het slim wilt doen ga dan naar marktplaats en zoek "plastic ton/vaten/regen ton" etc

              100 t/m 210 liter. Zaag ze af tot waar jij het wilt. Veel gratis of voor een prikkie zijn ze te vinden.
              Ik graaf ze altijd een beetje in.

              Die smart pots moet je gewoon op Ali Express bestellen. Kosten daar geen zak... Haha

              Ik had ruim 3 meter Frisian Dew in een 220liter regentonnen. Maar de wortels kwamen maar tot de helft. Zou graag foto's delen maar de planten waren zo enorm dat mijn omgeving er teveel op staat

              Of wacht, deze is van eind juli die lukt wel:
              vGJX3u9.jpg

              Suc6!
              Mooie plant ! Wat voor aarde heb je gebruikt ?

              Comment


                #9
                @Anthony997



                Ik heb gelukkig alles gefotografeerd. Ik wilde een verslag maken...
                Ik had dus Fleurella Potgrond en bemeste tuin aarde. Wat de verhouding was weet ik helaas niet meer . Denk 1/3 bemest.
                Gewoon bij de Gamma vrij goedkoop.
                17736146ce9e9fad99e4cc7bfb27a262.png

                En bedankt mannen voor de complimenten

                Comment

                Bezig...
                X