Tweelingen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jeetje
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2018
    • 116

    #1

    Tweelingen

    Korting op 420shop
    Iemand al voorgehad dat er 2 zaailingen uit 1 zaadje kwamen? Heb de indruk dat ze ook minder snel groeien
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Rickysticky
    Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2019
    • 677

    #2
    Wow dit zie je volgens mij niet vaak!?!?
    kan me goed voorstellen dat er twee keer zo veel energie nodig is... wat dus op achterstand uitkomt.

    veel sucses met de Siamese

    gz Ricky




    kijk hier even....

    Comment

    • Nonsense
      Super Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jul 2015
      • 1724

      #3
      Jeetje das bijzonder weet je zeker dat je geen meerdere zaadjes in de grond heb gestopt

      Comment

      • Rickysticky
        Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2019
        • 677

        #4
        LR2 misschien een idee?

        jij als plantenexpert

        Comment

        • jeetje
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Aug 2018
          • 116

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Nonsense
          Jeetje das bijzonder weet je zeker dat je geen meerdere zaadjes in de grond heb gestopt
          100 %zeker

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Komt regelmatig voor.
            Ik knip de kleinste altijd weg.
            Je kan ze ook laten gaan, net wat je wil.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Ipie
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Feb 2016
              • 2241

              #7
              Inderdaad wat Q zegt!
              Je kunt ze allebei laten groeien maar
              de opbrengst zal niet anders zijn als één stengel.....

              Comment

              • kroket
                Moderator
                420 MemberLucky MemberModerator
                • Apr 2010
                • 1915

                #8
                Grappig, betekend dat dan ook dat ze maar 1 penwortel heeft? Ik vind het wel een mooie mutatie, echt perfect voor scroggen!
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Zie het maar als een siamese tweeling Kroket,
                  zo ongeveer gebeurt het ook met planten

                • kroket
                  kroket commented
                  Editing a comment
                  Ik vind het echt mooi
              • jeetje
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Aug 2018
                • 116

                #9
                Dit is een autoflower, zal ze gewoon laten doen en als ik zie dat er 1 een achterstand krijgt dan zal ik die afknippen

                Comment


                • SweetMango
                  SweetMango commented
                  Editing a comment
                  Of.. Of.. Je wacht even en gaat de andere stekken? Ik weet het is een auto flower.. Maarja het kan wel igg.. En dan heb je er nog wat aan.

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Een autoflower kun je niet stekken
                  Ja, voor de grap misschien, want ze gaat zo goed als niets groeien.
              • colori
                Gandhi Ganjamaster
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jan 2013
                • 473

                #10
                Wow vet! Nog nooit gezien.
                ik zou ze ook gewoon lekker laten doen!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

                Comment

                • Ess
                  Bong Master
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2015
                  • 341

                  #11
                  Ik zou het zo laten en ze heel snel in een grotere pot zetten met aarde tot net iets onder de onderste blaadjes.
                  En ons hier op de hoogte houden van hoe het verder verloopt

                  "We are stardust, we are golden.
                  And we've got to get ourselves back to the garden".

                  Comment

                  • kroket
                    Moderator
                    420 MemberLucky MemberModerator
                    • Apr 2010
                    • 1915

                    #12
                    Is deze eigenschap ook vast te leggen in zaad, stel deze zou bevrucht worden?
                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment


                    • Ipie
                      Ipie commented
                      Editing a comment
                      Zo zou je het kunnen stellen.
                      Veel kun je in mensen terugvinden....
                      Natuurlijk ook in ''al'' het leven hier op aarde............
                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #13
                    Nee ik denk dat het voortkomt uit een iets te enthousiaste bestuiving.
                    Er staan er nog wel een paar op JD.
                    Ergens

                    Laat je ze allebei staan ?
                    Ben wel benieuwd of ze ook allebei autofloweren Alhoewel photoperiode planten net zo snel in bloei gaan nu, dus dat is waarschijnlijk niet te zien.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • kroket
                      kroket commented
                      Editing a comment
                      Duidelijk

                    • Ipie
                      Ipie commented
                      Editing a comment
                      Is inderdaad iets om over na te denken Q.Zelf denk ik
                      Aan een genetische afwijking zoals bij mensen maar,
                      ik spreek uit mijn eigen woorden en zou zo maar kunnen
                      dat je gelijk hebt ...

                    • EasyW
                      EasyW commented
                      Editing a comment
                      Learning all the time...... dat kan dus ook nog..... 1 gaat autofloweren en de ander gaat photoën.... heeeeel interessant..... jammer dat dit niet een maandje eerder is gebeurt dan hadden we dat kunnen meemaken
                  • LR2
                    Mother of all Growers
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2011
                    • 8552

                    #14
                    Stuifmeel maakt een pollenbuis die het zaadbeginsel bevrucht. Daarna sterft 'het haartje'.
                    Soms zijn er twee stuifmeelkorrels die tegelijk het zaadbeginsel bevruchten, dan ontstaan ook twee embryo's in hetzelfde zaadje. Die kunnen dus wel degelijk verschillende eigenschappen hebben.

                    Vaak doen ze het echter beide slechter dan normaal zaad. De groei in het begin ligt gewoon iets achter, omdat tijdens het vormen van het zaad alle bouwstoffen verdeeld zijn over twee embryo's. Planten gaan daar wat minder goed mee om dan dieren.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                    • EasyW
                      EasyW commented
                      Editing a comment
                      Bedankt voor de toelichting
                  Bezig...