Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Was jij je oogst? En hoe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Was jij je oogst? En hoe?

    Korting op 420shop
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    #2
    Zelf nog nooit gedaan.
    Ik verkruimel alles met de hand, en soms kom je dan inderdaad wel eens een mier of een fruitvlieg tegen die is blijven plakken aan de hars van je toppen.
    Niet een heel fijn idee, dat je dus wel eens kleine insecten rookt.
    Maja aan de andere kant heb ik er nog nooit iets van gemerkt.
    Zo is natuur .

    Je ademt ook allemaal zooi in als je gewoon over straat loopt. Of het dan heel erg is om die zooi te roken.. Geen idee.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Heb zelf wel eens een watercure gedaan, had toen beestjes.

      Heb de wiet geknipt, in een vat met water ondergedompeld en gezorgd dat het onder water bleef staan. Doe dit een week lang waarbij je iedere dag het water ververst. Na een week hang je de wiet te drogen en zet je een ventilator erop zodat het snel droogt.

      Je wiet ruikt en smaakt minder maar is ook minder scherp. Er zijn mensen die beweren dat het ook sterker wordt.




      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Een week lang ondergedompeld??

      #4
      Ik heb geen insecten, haren of stof tussen m'n wiet.
      Insecten schudt je er ook zo uit als het gedroogd is.

      Elke handeling die je extra doet kost potentie, omdat het altijd THC kristallen kost die eraf vallen/breken.
      Ik zou er zeker geen dingen doorheen doen, bakpoeder was je er ook niet zomaar meer af.
      Nope, doe mij maar puur natuur wiet, zonder rommel erop, we krijgen al genoeg rare dingen binnen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          O, en wat nederhihg en q zeggen.....

        #6
        Hahhaha! Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen Rreppellsteeltjam
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Weleens van een stofzuiger/bladblazer gehoord?

        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Ik woon in een zeer landelijk gebied waar de boeren hun velden oogsten en allerlei spul rondvliegt in de buurt. Het komt vaak voor dat ik buiten kom en mijn planten alweer bedekt zijn met iets. Rondom mijn tuin is alles landbouwgrond dat bewerkt wordt... Bovendien heb ik ook redelijk wat bomen in de buurt van de planten staan die ook allerlei kleine blaadjes en dergelijke over de tuin uitstrooien... Wassen met water is bij mij echt wel een toegevoegde waarde, want heel veel van die troep komt dan niet in m'n wiet te zitten. Het is maar even in water onderdompelen, net als een stevige regenbui. Zo erg is dat niet hoor. Ik doe dat al zo lang en ondervind daar alleen maar voordeel van, minder troep in m'n wiet... (en ja, ik ben er mij van bewust dat elke handeling trichomen van de plant kan schudden, maar de wiet is nadien meer dan potent genoeg, ik doe het dan ook allemaal vrij voorzichtig)

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Net zoals de egeltjes dus.

        #7
        Natriumbicarbonaat kan gebruikt worden om schoon te maken, het natrium remt bacteriegroei (voor de meeste buitenbacterien tenminste, de ziekmakers die je op mensen vindt die smullen er juist van!).
        Citroenzuur, tsja, dat zou dan zijn om het carbonaat vrij te krijgen en te laten bubbelen. Dat kan helpen met het spoelen.

        Peroxide is uitgebreid besproken, heb ik weinig aan toe te voegen. Behalve dat peroxide op zichzelf niet echt lekker zal werken op schimmels en bacterien die van nature al op planten leven (planten gebruiken peroxide als verdediging) en dus ook in de toppen aan zuurstof en waterstof worden blootgesteld. Er is een hulpmiddel nodig, denk bijvoorbeeld aan perazijnzuur, da's peroxide met azijnzuur; veel gebruikt in de voedselindustrie. Maar dat verneukt je wiet nogal.

        Insecten doden in een bad met water? Yeah, right. De meeste insecten kunnen prima 2-4 uur zonder lucht. Om de tracheen van een insect binnen te dringen is zeepwater nodig. Maar dat laat weer resten achter.

        Als je wiet wilt wassen, en ik snap best waarom je dat zou willen, dan zou ik zelf 4-5 graden C demin- of kraanwater verkiezen. Een belangrijk punt echter, vind ik dat droge wiet ook weinig stof vasthoudt, en dat je in een bad met water misschien de echt gore rommel wel dieper de toppen in wast. Door al die zuren en basen, peroxide en weet ik veel wat, ga je lopen kloten met de osmolariteit van de cellen. Dat kan er voor zorgen dat ze klappen, waardoor je terpenen (en smaak) gaat verliezen tijdens het drogen. Deminwater doet dat ook.

        Daarnaast kan een waterbad een prima bron zijn van besmettingen; zit er nog een restje toprot in een van je toppen, dan smeer je die via het waterbad uit over al je toppen. Het roken is zo minder riskant (minder sporen per top), maar het drogen des te riskanter omdat je hele bad besmet is geweest (elke top bevat sporen, die ook nog eens nat zijn geweest en daardoor makkelijker kiemen).

        De keus moet iedereen voor zichzelf maken. Ik vind de potentiele risico's niet opwegen tegen het voordeel; met een kleffe herfst zoals we die nu hebben, spoelt het regenwater de boel enigszins schoon. Da's voor mij genoeg.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #8
          , en bedankt meneer L!

          Comment


            #9
            Ok, dus we zijn het er allemaal wel over eens dat producten gebruiken bij het wassen geen goed idee is. Gelukkig doet niemand dat zo hier

            Wassen met water, wat ik dan wel doe, kan nog wel maar blijkbaar is mijn manier niet echt risicoloos vanwege mogelijke besmetting doorheen de oogst. Snap ik helemaal en houdt ook prefect steek. Dan is het misschien beter de toppen even onder een stromend watertje te houden zodat het 'waswater' wegvloeit en niet hergebruikt wordt.

            Dit alleen ALS je nodig moet gaan wassen tenminste. Wat ik persoonlijk vind dat ik moet doen vanwege alle troep in de wiet van de velden en bomen rondom. Ik had niet de illusie om insecten dood te krijgen met water, daarvoor was ik m'n wiet niet. Het insecten doden verhaal hoorde (las) ik alleen online bij mensen die dus bicarbonaat en dat alles gebruiken voor het wassen van hun wiet.

            Blij dat ook dat onderwerp weer duidelijk is!
            > Back to the future Haze run <

            < Kweek Down Memory Lane >

            Comment


              #10
              Effe een filmpje van Jorge Cervantes. Er komt echt wel een pak vuil af. De vraag is maar net of je die buds nog wil roken, er zit/zat effectief meeldauw op.

               
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

              Comment

              Bezig...
              X