Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladeren verwijderd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bladeren verwijderd

Korting op 420shop
    beste growers, ik heb me laten vertellen door iemand die al 30 jaar kweekt, dat het goed is om de grote bladeren te verwijderen zodat er meer energy naar de toppen gaat en er meer licht op de andere toppen komt.
    Ik heb dit dus gedaan maar nu lijkt mijn plant zo kaal..
    Heb ik het juiste gedaan, of heb ik er te veel afgeknipt?
    En wat zijn de gevolgen hier van?
    Ik weet dat de bladeren nodig zijn voor fotosynthese, maar ik gebruik canna boost stimulator en die zorgt voor extra fotosynthese.

Hier zijn wat fotos van Voor - en na
    help aub.
    IMG-20130819-WA0007.jpgIMG-20130819-WA0002.jpg20130825_160422 (1).jpg20130825_155953.jpg

Re: bladeren verwijderd

niet doen , bladeren verwijderen is slecht voor de plant, er komt stress van, je hebt er niks aan en het is alleen maar energie die verloren gaat.
    30jaar gekweekt? wormen ofzo?

maar ze staan er netjes bij , dus wees slim en laat de natuur zn werk doen, met evt een beetje voeding bij tekort

Gr JohnnyHaze

Comment

beste growers, ik heb me laten vertellen door iemand die al 30 jaar kweekt, dat het goed is om de grote bladeren te verwijderen zodat er meer energy naar de toppen gaat en er meer licht op de andere toppen komt.
      Dit is de definitie van "dieven", dat helpt alleen bij binnenkweek.

Buitenplanten krijgen ook helemaal onderin genoeg zonlicht om goede toppen aan te maken.

Comment

Dus, voeding vanuit de wortels zorgt voor extra zonlicht en verwerking/productie van glucose en cellulose? Wow! Dat spul moet ik ook hebben, geen blad meer nodig!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
          Dit is de definitie van "dieven", dat helpt alleen bij binnenkweek.

Buitenplanten krijgen ook helemaal onderin genoeg zonlicht om goede toppen aan te maken.
          Buitenplanten kunnen enorm gaan woekeren en groot worden, onderste takjes krijgen amper zonlicht en bladeren sterven geregeld af. Dan is het uitdunnen ( dieven ) toch juist ook goed voor buitenplantjes? Geen nutteloze mini-topjes aan de onderkant van je plant, betere ventilatie door je plant waardoor je de kans op toprot weer verminderd. Ik zie het probleem niet.

Zolang je het maar beperkt tot de diefjes en geen grote bladeren weg haalt, zie ik het alleen maar als iets positiefs. Correct me if i'm wrong.

Comment

De mini-topjes belemmeren op geen enkele wijze de ventilatie bovenin. Alles wat niet geschikt is voor groeien/bloeien wordt door de plant zelf afgestoten.
            Alle bouwstoffen erin worden door de plant eruit gehaald voor de bovenliggende takken, wat dus ten gevolge heeft dat ze afsterven.

Sinds wanneer weet een mens het beter dan de plant?
            Natuurlijke selectie gaat boven menselijk verstand.......

Comment

In de natuur groeien deze planten ook niet in potten en tevens in een iets warmer klimaat. Zonder constante voeding en bewatering waren mijn plantjes al lang gestorben. Natuurlijke selectie word al op verschillende manieren een eindje "geholpen".
              Toen ik mijn planten nog in de volle grond had staan liet ik ze gewoon groeien, geen extra voeding, niet dieven en alleen extra water bij langdurige droogte.

Wiet kweken in het Nederlands klimaat is sowieso al niet het juiste voorbeeld van "natuurlijke selectie", plantjes zijn er zoals je weet amper geschikt voor. Waarom zou de plant trouwens de voedingsstoffen uit de diefjes halen als de plant voldoende voeding uit de grond haalt? Dan blijf je takjes voeden die niet afsterven en ook geen opbrengst geven, maar wel voeding verbruiken.

Een ervaren gebruiker die je vast wel kent, QnQ, had het me zelfs nog aangeraden bij het zien van mijn plantjes. Na voorheen al wat onderzoek gedaan te hebben bleken veel telers positief over het dieven van buitenplantjes.
              Last edited by Quintox; 26 August 2013, 13:46.

Comment

Blad weghalen is geen dieven eigenlijk.. als je gaat dieven haal je takjes weg en blad laat je zitten.
                Deze planten zagen er prima uit en staan aan het begin van de bloei, ik zie geen reden om ze onnodig stress te bezorgen.

Anyhow, 't is gebeurd, dus niks meer aan te doen, het is ook een beetje dubbel topic, want ik had hier al gereageerd
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dat grote blad heet (mannenhanden)
                  Die kweker,is gegarandeerd een binnekweker

Elk blad dat je verwijderd,laat een wont achter.
                  Deze wonden zijn zeer gevoelig voor schimmels,
                  En bij elk blad dat jij eraf trekt!
                  Is de kans heel heel groot dat je meeldauw uitendelijk hebt.

Al is een blad nog zo lelijk .
                  Nooit zomaar plukken gaan!
                  En mocht je windschade etc hebben, of door de hond of op welke wijze dan ook,
                  Smeer de wonden dicht met wat kaarsvet,zo kan de schimmel zoch er niet aan hechten.

Staff

Comment

Hey ja het was een binnenkweker, maar buiten het feit dat je snel schimmels krijgt, heeft het ook een voordeel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quintox View Post
                      Wiet kweken in het Nederlands klimaat is sowieso al niet het juiste voorbeeld van "natuurlijke selectie", plantjes zijn er zoals je weet amper geschikt voor.

Comment

haha, natuurlijk niet Maar mijn toppen zijn altijd vrij bescheiden geweest, nooit volledig kunnen afrijpen vanwege de slechte nazomers en toprot die buiten onvermijdelijk lijkt te zijn Vandaar dat ik het nu eens anders probeer, je weet het niet als je het nooit geprobeerd hebt. Daarnaast zijn het niet alleen de kleine takjes onderaan de plant, ik heb ook de diefjes van de grotere zijtakken verwijderd. Plant vertoont iig geen stress en staat er nog steeds vrolijk bij. We zullen het zien na de oogst

Ik kweek nu al jaren vanuit stekjes, maar ik wil volgend jaar voor het eerst uit zaad kweken en dan wil ik de Royal Dane gaan proberen. Hoor erg goede verhalen over deze plant, resistent tegen ziekte/toprot en kan het koude klimaat goed verdragen. Ben benieuwd

Comment

Ik heb nooit toppen verwijderd alleen hangende bladeren

Comment

Bladeren zorgen voor fotosynthese en zijn de motor van de plant, kleine takjes ( kleine topjes ) zijn dat niet, of iig minimaal. Wat versta je onder hangende bladeren? Kan me niet voorstellen dat het de groei of bloei enigszins bevorderd door bladeren te verwijderen.

Een paar bladeren meer of minder zal ook het verschil niet maken, hoeveel blad haal je meestal weg?

Comment

hey op de fotos kan je zien hoeveel er weg is, het lijkt aardig wat maar het valt reuze mee.
                              Ik heb de grote hangende bladeren (de grootste) weggehaald zodat er meer zonlicht doorheen komt.
                              En zodat die bladeren geen energie wegtrekken van de plant

Comment

Bezig...
                              X