Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ben je wel eens beboet voor blowen op straat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: ben je wel eens beboet voor blowen op straat

Ik smoke al sinds mijn 14e, en tijdens school deed ik toch gemiddeld 3 middagen per week tijdens middagpauze jointje. Aangezien mijn school in het midden van het stad lig, moest ik ook in het midden van de stad blowen. Er waren altijd pleintjes waar iedereen smokte, maar daar kwam dan eerst niemand, maar na 3 weken heeft de politie het door en moest iedereen terug verhuizen. Gelukkig was ik zo slim genoeg om na 2 weken altijd nieuw plekje te zoeken, dus nooit gepakt geweest, wel al enkele keren heeeeel nipt geweest. En ook al enkele keren gefouilleerd met wiet op zak maar dat ze neits vonden...
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

He el renato, je stond gewoon op een dak te roken ofzo?

En normaal mogen ze je toch zomaar niet betasten zonder dat er aanwijzingen zijn dat je iets bij hebt? Wel dom van hem dat hij toegaf iets bij te hebben.

gtz

Comment

Een maand terug ofzo was ik een avondje naar de stad, kwam ik een vriendin tegen die me vroeg of ik mee eentje wou gaan blowen. Ze heeft er zelf niet te bijster veel verstand van en kan ook niet rollen, dus ik vraag om eens te laten zien wat ze had, haalt ze daar iets uit haar tas... Ik wil het geen joint noemen want het was helemaal niet gerold, gewoon tussen een gevouwen blaadje gegooid zonder filter enzo en toegeplakt (zonder een rolbeweging, gewoon dichtgevouwd en geplakt, probeer het je voor te stellen). Ik heb m'n rijbewijs nog maar van eind 2010 en met die speekseltesten hier in belgië probeer ik niet te blowen als ik 's avonds uitga met de wagen... Ik bedank dus voor het smoken (steeds moeilijk, heb van wel 3 mensen moeten weigeren die avond, echt afzien), maar ik kon haar nu toch ook niet met zo'n raar geval weer wegsturen, dus ik stelde voor hem te rollen zodat zij hem dan toch kon oproken met een vriendin. We staan buiten in een steegje, ik aan het draaien, en er passeren twee agenten op de fiets, ons goed bekijken, en ze rijden weer weg. We besluiten toch maar een straatje verder in te gaan, om te voorkomen dat ze zich terugkeren (die vriendin was ook nog een minderjarige op dat moment, dus als ik dan zelf niet smoke wil ik er ook zeker niet voor in de problemen komen). Staan we daar in een steegje waar ze verderop al aan het blowen waren. Die agenten komen dat steegje ingefietst, stoppen bij mij en vragen of wij net geblowd hebben. Die halfgerolde joint stak ik snel in de zak van m'n pull en ontkende (we hadden ook nog niet geblowd)... Ik zei dan ook dat ik niets bijhad buiten tabak en korte blaadjes, waarop ze eens naar elkaar keken en dan maar weer doorfietsten. Die vriendin zat wel met hevige schrik, best grappig

M'n eerste aanvaring had ik wel wat meer schrik eerst. Ik was nog minderjarig en ging een dagje naar gent met een vriend die daar zijn studies zou aanvangen na de zomer. We gingen naar het citadelpark, hadden al een gewone joint en een tulip gerookt, gingen daarna m'n vriendin afhalen aan het station die later kwam om dan terug naar het parkje te gaan. We gingen wat tussen de struikjes zitten, staken nog eentje op en opeens klinkt van net buiten de bosjes een vrouwenstem die roept 'kom daar eens onmiddelijk uit!'. Allemaal geschrokken, m'n maat gooit snel die joint achter hem weg, we zetten ons recht en komen eruit. Twee agenten in burger, man en vrouw. Beginnen ze op een vijandelijke manier te vragen wat we daar deden, of we iets bijhadden dat niet deugde, dat we onze identiteitskaart mochten bovenhalen... Die man kijkt naar m'n kaart, ziet waar ik geboren ben en roept 'godverdomme, weer enen van ********, altijd hetzelfde met die gasten!'. Waarop ze zich beiden naar mij draaien en mij op de rooster legden wat ik van plan was, en dat het niet pluis is dat je in het citadel in de bosjes gaat zitten, dat daar alle dagen vanalles gebeurt dat niet deugt... Heb ik me d'r uitgeluld dat ik dat niet wist, gewoon eens naar gent kwam omdat m'n maat er na de zomer zou gaan studeren, en dan hebben ze ons gelukkig laten gaan... Die joint zijn we wel niet meer gaan halen uit de struiken, om niet te riskeren dat ze ons zouden in het oog houden en ons alsnog kunnen de bon op gooien.

Grappig is wel dat m'n vriendin maanden later naar de opening van een zaak van een familielid gaat, daar een verre neef met zijn vriendin (de vrouwelijke agente!) tegen het lijf liep. Ze vroeg nog of ze m'n vriendin niet ergens eerder had ontmoet, maar ze kon zich dan niet meer herinneren van waar. Had m'n vriendin het ook wel eventjes benauwd

Tjongejonge wat een tekst, dit gaat zowiezo niemand volledig lezen, haha! ;D
        Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

Comment

De flikken in België permitteren zich veel en geraken er mee weg. Het gerecht staat sowieso aan hun kant. Tegenwoordig leven we in een erg corrupte klassenmaatschappij waar de echte criminelen en de rijken het voor het zeggen hebben. Het zijn vooral mensen met een beperkt inkomen en mensen met weinig macht die mogen boeten voor het minste. Daarvan heeft het gerecht geen angst. Mijn maat was eerlijk uit naïviteit en heeft er bijna voor geboet.

1 tip: Problemen met politie? --> LIEGEN, LIEGEN en nog eens LIEGEN!!!

Die onozelaars weten dikwijls niets en proberen links te slaan om rechts te weten.

Ik stond op een heuvel met aan de voet daarvan een straat. Daar kwamen die agenten vandaan.

grtz
          Last edited by Jointjedraaien; 1 May 2011, 13:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
            En normaal mogen ze je toch zomaar niet betasten zonder dat er aanwijzingen zijn dat je iets bij hebt? Wel dom van hem dat hij toegaf iets bij te hebben.
            Dit mag wel hoor jan, 't is hun job (mensen lastig te vallen) en anders vinden ze wel iets uit. Er werd trouwens gebeld door een buurtbewoner dus...

Zelf heb ik rond de tijd dat er in België een hevige discussie uitbarste rond gedogen of niet heel wat problemen gehad, maar gelukkig was alles elke keer 'verdwenen'. Op een zakje of een joint staan geen naam net zoals op geld en gelukkig zijn ze heel allert bij aanvang maar verslapt de concentratie danig als ze denken dat voor hen de buit eenmaal binnen is. Ik werd ooit nog eens betast en had mn 3g gewoon in mn handpalm vast. Na de zoektoch gewoon hand terug in de zakken en hoppah... Magic
            Na de derde keer vond ik het toch wel welletjes en voelde aan mn water dat het niet lang meer zou gaan duren of ze er ons bij zouden lappen. Sindsdien rook ik bijna nooit meer in het openbaar en zijn de problemen exponentieel gedaald. Het politiekorps is ondertussen ookal serieus gewijzigd en dus vlieg ik nu onder de radar. Het gebeurd heel zelden nog wel eens dat ik iets rook en dan neem ik net genoeg mee. Op is op! Zo kwam er ooit eens eentje naar me en wist hem te vertellen dat 'ie net de trein had gemist'. Hahahahha...kookpunt bereikt...

Grtz $iR
            sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
              Op is op! Zo kwam er ooit eens eentje naar me en wist hem te vertellen dat 'ie net de trein had gemist'. Hahahahha...kookpunt bereikt...
              Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

Comment

bij mijn werd mijn zakje wiet in beslag genomen en mijn joint mocht ik niet roken op straat
                had niet meer dan 2 gram bij
                volgens mij gaat hij het zelf op roken met zijn collega

Comment

Oude topics bumpen is een goeie trend.
                  Ben in praag semi-aangesproken. Zaten knetter te roken op bankje, wout komt aanlopen, knetter neergelegd op bankje, hij pakt 'm, neemt een hijs, legt m terug en wenst ons ene goeie avond.
                  Verder eigenlijk nooit popo's in de buurt gekregen... Kga dan ook niet in drukke stadscentra lopen blowen
                  Shmoking weed, shmoking wizz, doin' coke, drinkin' beers, drinkin' beers beers beers

Comment

laatst was ik in harderwijk samen met vriendin en een vriend, we zouden net een jointje gaan draaien in een steegje, of er kwam iemand naar buiten die naar ons begon te schreeuwen dat we weg moesten..
                    nja achteraf gezien stonden we recht voor een camera. Ik ben wel 3 keren aangehouden met de auto toen we met z'n allen aan het blowen waren, ik moest elke keer een blaastest doen.
                    ik dacht zelf elke keer de lul te zijn omdat het duidelijk naar wiet rook, maar elke keer mee weggekomen. 1 keer zag de politie me wegrijden bij de shop, ik was toen voor 500m vergeten m'n verlichting
                    aan te zetten. ze hadden me natuurlijk gevolgd, ik zag het en dacht shit verlichting. aangehouden, deze keer ook wietrook in de auto, alleen blaastest maar was niks aan de hand dus mocht weer door
                    verder probeer ik geen overlast te veroorzaken met blowen dus ben ik altijd voorzichtig, iedereen zegt altijd dat ik te voorzichtig ben..

Comment

Nog nooit, ik straal zo veel respect uit naar de blauwpetten als ik kan. Nadat je een keer een 3 geladen pistolen van die heren op je kop hebt gehad en een knie in je nek terwijl je al ligt, leer je het wel af. Om totaal iets anders trouwens..
                      Buiten dat, overlast veroorzaken doe ik zo min mogelijk. Dat weten ze hier en de 'jeugd/hangjongeren'-agent is een kennis van me, hij vind dat ik meer moet drinken want dan kan hij me een keer wèl pakken.
                      Mocht het ooit zo zijn dat ik wat moet inleveren; dan zonder problemen. Wetten zijn wetten, hoe belachelijk ze ook zijn. En buiten Nederland heb ik (behalve in de Ardennen, na 1:00) nooit wat aangeraakt, veel te riskant.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                      X