Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis en geloof

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
    Veel van uw argumenten zijn onzin. Er kunnen niet meer mensen niet om met alcohol dan omgekeerd. Er sterven niet dagelijks mensen in het verkeer door alcoholgebruik. En als je elke dag 3 tot 4 glazen drinkt is er volgens de test van de drugslijn niet eens risico op probleemvorming. Verspreid ze over de namiddag en je bent niet eens onder invloed.Trouwens, de legaliteit van alcohol met de problemen die het mee brengt voor verslaafden is een argument om alcohol te verbieden. Dat is geen argument om cannabis te legaliseren want daar zijn evenzeer problemen mee. Ga naar de families van die probleemgevallen en je zal snel je staart moeten intrekken. Voor die mensen ben ik blij dat het illegaal blijft.

    Als die blowers een gasboete krijgen dan doen ze het openbaar en ik zou ook ni willen dat er in de buurt van mijn kinderen gesmoord wordt. Dealers, echt? Wat zou je willen dat er met dealers gebeurt mss? We kicken de dealers hier al van het forum. Als dat een argument moet zijn tegen laagste prioriteit, dan moet je is gaan opzoeken wat dat juist inhoudt.

    En wat denk je mss dat er zou gebeuren moest wiet geregulariseerd zijn? Hoe je het ook draait of keert, smoren is slecht voor de gezondheid. Als je als overheid het gebruik van iets wilt ontmoedigen dan ga je dat taxeren. Een gram wiet kost mij nu sowieso met alle kosten bij geen 50 cent per gram. Hoeveel denk je dat wiet gaat kosten moest het legaal zijn? 15 euro per gram? 20? En dan kan je al die thuiskwekers hard gaan aanpakken want je moet het maar legaal aankopen. Zijn we een pak slechter af dan nu.

    Bon, ne hippie prof schrijft daT jezus wiet gebruikt kan hebben en dat het daarom niet illegaal zou mogen zijn. Ja, dat zal zeker de waarheid zijn.

    Enfin, genoeg gespeeld.
    Dus jij denkt dat meer mensen wel met alcohol omkunnen dan niet en vindt daarom mijn argumenten onzin? Er sterven WEL dagelijks mensen in het verkeer door alcohol als je het globaal gaat bekijken. Er sterven wekelijks op de Belgische weg 4 mensen door een ongeluk in het verkeer te wijten aan alcohol. Dat is bijna dagelijks, meer dan de helft.
    Het is niet omdat jij iets niet kan tegenspreken dat het onzin is, het is niet omdat jij een andere mening hebt dat je daarom ook gelijk hebt.

    http://www.knack.be/nieuws/belgie/al...mal-72369.html
    Last edited by Organisch; 2 September 2017, 07:26.

    Comment


      #62
      En toch, toen jezus uitgenodigd werd op een bruiloft en de alcohol op was deed hij het volgende. Hij koos ervoor om vaten water te veranderen in wijn, hoewel hij ook enkele flesjes cannabisolie, wat hash, of wat gecurede wiet had kunnen tevoorschijn toveren. Ergo, jezus oordeelt dat alcohol minder schadelijk is dan cannabis.

      Op welk onderzoek is mijn mening gebaseerd? Er zijn in Belgie zo'n 7 miljoen volwassenen van 18 tot 64. 80% van de bevolking drinkt alcohol. Dat zijn zo'n 5 miljoen 600 000 mensen. Als meer mensen er niet mee kunnen omgaan volgens uw observaties dan hebben we zo'n 3 miljoen probleemgevallen. Dat is meer dan 25% van de totale bevolking. En verdomd weinig slachtoffers op de baan. Je kan cijfers van het BIVV gaan inkijken. Het % betrapte mensen tijdens alcoholcontroles ligt tussen de 2 en de 3%, waarvan ongeveer 1% tussen de 0,5 en de 0,8 zit. Volgens mij is meer dan de helft 51% en niet 3.

      Volgens u is er ook geen overlast door cannabis. Hm, vandaar al die berichten over Belgen die overlast veroorzaken rond nederlandse coffeeshops. Tuurlijk is er minder overlast door cannabis gebruikers, het is niet legaal in het openbaar. Eigenlijk eerder een reden om het zo te houden.

      Anders moet je bidden voor de wederkomst van jezus? Kan die het je mss uitleggen waarom alcohol maatschappelijk aanvaard is. Kun je je afvragen met al die potentieel terroristen waar niks aan gedaan wordt waarom hij nog ni is teruggekeerd. Wsl kan het hem niks schelen. Mooie jongen om naar op te kijken.

      Comment


        #63
        Geniet gewoon vd schepping waarom je druk maken om de Schepper daar krijg je toch nooit antwoord op.
        sigpic it is just a flower

        Comment


          #64
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post

          Anders moet je bidden voor de wederkomst van jezus? Kan die het je mss uitleggen waarom alcohol maatschappelijk aanvaard is. Kun je je afvragen met al die potentieel terroristen waar niks aan gedaan wordt waarom hij nog ni is teruggekeerd. Wsl kan het hem niks schelen. Mooie jongen om naar op te kijken.
          Misschien kan hij dan ook effe doorbidden voor die 550 kinderen tussen de 0 en 18 jaar in Nederland die kanker krijgen of zou de here christus daar gewoon schijt aan hebben.

          Comment


            #65
            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            En toch, toen jezus uitgenodigd werd op een bruiloft en de alcohol op was deed hij het volgende. Hij koos ervoor om vaten water te veranderen in wijn, hoewel hij ook enkele flesjes cannabisolie, wat hash, of wat gecurede wiet had kunnen tevoorschijn toveren. Ergo, jezus oordeelt dat alcohol minder schadelijk is dan cannabis.

            Op welk onderzoek is mijn mening gebaseerd? Er zijn in Belgie zo'n 7 miljoen volwassenen van 18 tot 64. 80% van de bevolking drinkt alcohol. Dat zijn zo'n 5 miljoen 600 000 mensen. Als meer mensen er niet mee kunnen omgaan volgens uw observaties dan hebben we zo'n 3 miljoen probleemgevallen. Dat is meer dan 25% van de totale bevolking. En verdomd weinig slachtoffers op de baan. Je kan cijfers van het BIVV gaan inkijken. Het % betrapte mensen tijdens alcoholcontroles ligt tussen de 2 en de 3%, waarvan ongeveer 1% tussen de 0,5 en de 0,8 zit. Volgens mij is meer dan de helft 51% en niet 3.

            Volgens u is er ook geen overlast door cannabis. Hm, vandaar al die berichten over Belgen die overlast veroorzaken rond nederlandse coffeeshops. Tuurlijk is er minder overlast door cannabis gebruikers, het is niet legaal in het openbaar. Eigenlijk eerder een reden om het zo te houden.

            Anders moet je bidden voor de wederkomst van jezus? Kan die het je mss uitleggen waarom alcohol maatschappelijk aanvaard is. Kun je je afvragen met al die potentieel terroristen waar niks aan gedaan wordt waarom hij nog ni is teruggekeerd. Wsl kan het hem niks schelen. Mooie jongen om naar op te kijken.
            Het is niet omdat de machthebbers van vroeger het sacrament naar wijn veranderde, dat Jezus water in wijn veranderde he. En dat is net het hele punt. Men beperkt zich tot wijn (alcohol) daar het aanbod gigantisch is. Wat het gigantisch aanbod te bieden heeft, veroorzaakt opgeteld nog niet de overlast die alcohol veroorzaakt.
            Zeg jij: Belgen vergeten die overlast aan de shop veroorzaakte.
            Je klinkt mijn conservatieve vader wel. Alles van de TV nablaten. Welke overlast veroorzaakten Belgen aan de shop? Parkeerplaats innemen? Politiekers nablaten dient niemand. Er was geen overlast, er werd overlast gemaakt waar er geen was. "Drugstoerisme".
            Franstaligen durven het al eens bont maken en ook Arabieren met een Belgisch paspoort. Zulke "Belgen" geven ons inderdaad in buitenland een slechte naam. Maar die overlast rond de coffeeshops vond ik toch serieus overroepen.

            Meer mensen kunnen niet tegen alcohol dan wel. Het mag lijken dat die mensen hun gebruik in de hand hebben. Maar eens beschonken vervagen hun remmen en gaat men zichzelf en situaties anders inschatten. Wekelijks onschuldige doden op onze wegen. Door mensen die dachten dat ze er wel tegen konden. Spreek eens met iemand die werkt op de spoedafdeling tijdens de weekends. Het is niet voor de wiet dat men extra manschappen inschakelt tijdens de weekends, maar voor de alcohol. Zoals ik al zei: volgens professionelen in de verslavingsproblematiek is meer dan 2 glazen per dag drinken al problematisch. Ik ken niemand in mijn omgeving die het bij 2 glazen houdt, op een paar na die moeten rijden. De meeste stappen beschonken achter het stuur. Ge moet eens op online fora gaan lezen wat alcohol veroorzaakt bij de gebruiker, maar zowel bij derden.
            Ik ben niet tegen alcohol, maar als je content met het huidig drugsbeleid dan klop ik het beter af met "agreed to disagree". Het is hypocriet en inconsequent. Alcohol veroorzaakt dagelijks doden en slachtoffes maar wordt gepromoot als gezond indien met mate. Cannabis veroorzaakt nog niet d helft van die overlast maar wordt gestigmatiseerd. Ook jij spiegelt problemen van 2 gevallen meteen aan de cannabis. Jij kent 2 mensen die slechter van cannabis worden dus laten we het maar illegaal houden. Ik ken 100tal mensen die slecht en psychotisch van alcohol worden, waar trekken we de lijn?

            Verder vind ik dat uw betoog verzwakt. Ik ben gestopt over de islam te lullen en recht naar de essentie gegaan. Dan word je ineens korter van stof en kom je met propaganda riedeltjes af en belachelijke insinuaties over Jezus.

            Comment


              #66
              https://youtu.be/7adi7OMaWnA
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

              Comment


                #67
                Bon, meer mensen kunnen niet tegen alcohol volgens u en ze stappen dronken achter het stuur en veroorzaken overlast. En dan verwijs ik u terug door naar de statistieken van het BIVV waar er 3% positief blaast. Wat volgens u de meerderheid is. Bij mij is dat meer dan 50%. Maar mss geloof jij dat 3 meer is dan 50? Jij kent 100en mensen die psychotisch zijn van alcohol. En die drinken wat? Ik gok geen 2 of 3 glazen per dag. Moesten die mensen overstappen naar cannabis hadden en veroorzaakten ze dezelfde problemen die ze nu hebben met alcohol. Dat heeft dan nog maar weinig te maken met alcohol, maar het is wel uw hele betoog om cannabis te regulariseren. Waar het eerst nog steunde op geloof.

                Jij bent dit topic begonnen met insinuaties over jezus en het oude testament om je gebruik te verantwoorden. Als ik zo'n arugment gebruik is dat belachelijk. Wel, dan weet je ook direct hoe de atheisten hier denken over je sacrament. Ik gebruik cannabis, maar ik zie er ook de nadelen van. Jij precies niet, jij ziet alleen de nadelen van alcohol. Mss omdat je je sacrament als heilig beschouwt. Ik beschouw wiet niet als heilig. Verder is alles wat niet in je kraam past verkeerd vertaald. NIeuwe testament is vertaald uit het Grieks. Hooguit kan er dus iets verkeerd gekopieerd zijn. De oorlog tegen cannabis is nog geen 100 jaar oud, waarom zou men zoiets bewust fout gaan kopieren? En dan zou dat willen zeggen dat het overal zo gedaan werd.

                Regularisatie brengt niks bij. Het gaat niks veranderen aan de manier waarop mensen denken over cannabis. Vzw's als trekt uw plant kunnen dan al helemaal niet meer bestaan want alles wordt gecontroleerd door de overheid. Thuiskwekers zoals ik zullen nog harder worden aangepakt. De prijs gaat de pan uitswingen en de kwaliteit ga je zelf niet meer kunnen controleren. Iets verbouwen op zo'n grote schaal brengt risico's mee op beestjes bv, dus planten gaan sowieso behandeld zijn met produkten. Roepen voor regularisatie is niet verder nadenken dan je neus lang is.

                Comment


                  #68
                  De teksten van het NT zijn inderdaad uit het Grieks vertaald. Dat komt omdat het maar pas in de 2e eeuw N.C. opgeschreven werd. Maar de teksten uit het OT zijn dan weer niet vertaald uit het Grieks maar voornamelijk Hebreeuws.

                  De oorlog tegen drugs brengt niets op behalve meer ellende. Het is een staatsorgaan om geld uit onze zak te trekken en mensenlevens te verwoesten. Het is een bliksemafleider om de ware problematiek van de samenleving hier maar niet onder de ogen te komen. Schapen volgen richting afgrond...
                  Ik heb nog nooit iemand psychotisch weten worden van cannabis, maar diezelfden wel agressief zien worden onder alcohol. Na meerdere glazen volledig wegzakken en alle stoppen los. Dat is gevaarlijk. Terwijl de meeste na het roken van een joint in harmonie komen en ik nog nooit iemand agressief heb zien worden op cannabis. Ik lees wekelijks van doden in het verkeer te wijten aan alcohol, meestal onschuldigen. Ik doe niet alsof er geen nadelen verbonden zijn aan cannabis. Maar ze wegen niet op tegen de voordelen dus het zou geen excuus mogen zijn om dit product verder illegaal te houden.
                  Jij en ik verschillen daar duidelijk van mening.

                  Met een regularisatie zou men de teelt voor eigen gebruik misschien niet meer vervolgen. Dan kan jij en ik met gerust hart telen en hoef je de boel niet af te breken als er "bezoek" komt.
                  Misschien is een regularisatie niet de beste oplossing, maar een decriminalisering zoals in Portugal moet er toch zeker van komen? Zo kan de ordehandhaving haar werk nuttiger besteden.

                  Comment


                    #69
                    Juist ja dat dus.
                    sigpic it is just a flower

                    Comment


                      #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
                      Wij leven in een "vrije" westerse samenleving waar we vrijheid van geloofsuiting kennen. Voornamelijk de Abrahamistische religies beleven die vrijheid. Waar iedereen gelijk voor de wet moet zijn, krijgen religieuzen op veelal zaken "vrijstelling" of een "uitzondering". Zelf ben ik gelovig en geloof ik dat God ons cannabis geschonken heeft. Waar is mijn uitzondering op de wet?

                      Genesis 1:29
                      En God zeide: Ziet, Ik heb ulieden al het zaadzaaiende kruid gegeven, dat op de ganse aarde is, en alle geboomte, in hetwelk zaadzaaiende boomvrucht is; het zij u tot spijze!
                      Een mooi betoog, ik snap volledig wat je bedoelt. Wat jammer dat er - gegeven de reacties die je hebt gekregen - veel mensen hier op het forum zijn die totaal niet begrepen hebben wat je ermee bedoelde. Want het resulteert in een fundamentele vraag waarop de wetgever vooralsnog geen antwoord heeft gegeven en m.i. wel dient te geven.

                      Comment


                        #71
                        Oud topic, topicstarter heeft zichzelf gediskwalificeerd, punten zijn gemaakt.
                        The end.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        Bezig...
                        X