Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis en geloof

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
    Dat hoeft niet per see, opium is ruw, en bevat heroine. Opium gebruiken staat gelijk aan heroine gebruiken.


    Het proces van cocaine extractie is niet vervuilend. Het enige middel dat vervuiling kan veroorzaken is de kerosine die gebruikt wordt. Echter, deze is zelfs na de extractie prima bruikbaar als brandstof. Veel colombianen nemen het mee naar huis om op te koken of te gebruiken in de verwarming. Aceton en dimethylether komen ook vrij bij vergisting van natuurlijke producten, er zijn scala aan natuurlijke bacterien die het produceren. De belasting van die twee chemicalien is miniem.

    Dan nog, semantiek: een extractie met chemicalien gebeurt ook in een joint, naast extractie door verhitting. Rook bevat formaldehyde en benzeen, beide goede oplosmiddelen voor actieve stoffen. Chemische bewerking vindt plaats in het hele lichaam, in de hele joint. Waar ligt de nuance? "Dit is niet chemisch want.. Maar dat wel want.."?

    Comment


    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment

    #47
    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
    Moest het nog niet duidelijk zijn, ik had het niet over kanker. Vergelijk het daar ook niet mee, jij hebt geen kanker. Had het over jij die wiet nodig zou hebben of wat dan ook om jezelf tegen te komen of om je van denkwijze te doen veranderen. Heb trouwens is op die link geklikt, de moment voor mij om te stoppen met discussieren... Klinkt trouwens gezellig, met zen allen het vliegend schijt krijgen. Je beantwoordt wel perfect aan het profiel waar zo'n kerk naar op zoek is. Denk dat ik meer sympathie heb voor moslims. Klinkt eerder als een flauw excuus om legaal hard drugs te kunnen gebruiken.

    Comment


      #48

      Comment


        #49
        Last edited by Organisch; 30 August 2017, 07:19.

        Comment


          #50
          LR2

          Comment


          • LR2
            LR2 commented
            Editing a comment
            Ik probeer uit te leggen dat dat verschil er niet is. THC, CBD worden in een joint verdampt en deels opgelost in de stoffen die bij onvolledige verbranding vrijkomen. Consumeren we het direct, dan moet het in contact komen met vetten of oliezuren om werkzaam te worden, die vetten maakt onze maag los van onder andere de bladeren. Dat is vrij complexe chemie. Ook al lijkt het zo simpel als 'aansteken en een hijs nemen'.

            Ik denk dat je bedoelt dat je niet van synthetische drugs houdt. Da's prima. Ieder zijn ding, ik ben ook geen fan. Maar ik wil je er enkel op wijzen dat het onderscheid maken, voor een groot deel 'valsspelen' is. De synthese in een plant of joint is niet meer of minder synthese dan een industrieel productieproces.

          #51
          Nou ga je ook al "bewerken" en "selecteren" door elkaar halen.

          Ik vind de gemiddelde blower een luie lamzak. Ken meer mensen die zichzelf elk weekeind van de wereld zuipen en doordeweeks hard werken dan ik dat blowers zie doen. Die praten vooral over dingen doen en doen geen fuk.
          Over maatschappelijke schade gesproken..
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

          Comment


            #52

            Comment


              #53
              Coke is sowieso bende, toch zeker t overdadig versneden straatspul waarvan bepaalde onrendabelen in veel te dikke auto's kunnen rijden zonder dat vadertje staat er daadwerkelijk wat aan doen wil..

              Ik kak op berbernak is al jaren mn motto..
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

              Comment


                #54

                Comment


                  #55

                  Comment


                    #56

                    Eerst wil je een uitzondering voor jezelf en zeg je zelf dat dat egoistisch is, maar een moslim krijgt ook uitzonderingen. Ik reageer dan, zet je politiek in en maak het legaal voor zij die het nodig hebben. Dat was dus oa voor trekt je plant. Nu kom je met trekt je plant af, dat het voor hun ook illegaal is. Die zijn ook niks met jouw persoonlijke uitzondering gebaseerd op je geloof. Ik zou zulke organisaties steunen, maar ik ben tegen legalisatie. En die zitten serieus in de grijze zone met hun kwekerij. Alsof het hier trouwens mijn fout is dat alcohol legaal is en cannabis niet. Ik accepteer dat gewoon dat alcohol is ingeburgerd. Als iedereen die nu alcohol drinkt morgen begint met wiet te smoren dan hebben we tegen het einde van de zomer geen maatschappij meer.
                    Ik kom met Trekt Uw Plant af omdat gij doet alsof ge in een land woont waar wiet de laagste prioriteit krijgt. Zegt dat tegen al die blowers dat een gasboete kregen en tegen die dealers dat gepakt zijn. Dat terwijl men weet heeft van honderdtal jihadisten, maar ze gewoon laat begaan. Trekt Uw Plant leden werden preventief opgesloten voor een misdaad die ze nog niet gepleegd hadden, potentiele terroristen mogen vrij beschikken. Wat zeg jij daarop? "Ik vind het huidig beleid wel goed." Ik vraag me dan af: hoe groot is uw leefwereld in Belziek?

                    Ik zeg niet dat iedereen wiet moet smoren. Ik erken juist onze verschillen. Ik ga slecht van drank, dus laat mij wiet smoren. De andere gaat slecht van wiet dus laat hem alcohol drinken. De Kerk deelt haar hostie met wijn/alcohol. Alcohol is zo sociaal ingeburgerd terwijl cannabis gemarginaliseerd en gecriminaliseerd wordt. Maar cannabis is ook een sacrament. Cannabis kan evengoed sociaal ingeburgerd worden. Maar dat zal het nooit doen zolang mensen meelopen in het verhaal van de politiek en hun leugens geloven. Daar dan nog doodleuk bij zeggen: Het is toch goed zoals het is?

                    En wat je daar aanhaalt van die 5 gram cocaine is dus waar het om draait ja. (Voor je mijn woorden weer gaat verdraaien, ik praat over recreatief gebruik voor de doorslag gezonde mens die wiet niet nodig heeft) Of je iets kan bijdragen tot de maatschappij zonder een ander daarin te betrekken, legaal of niet. En dat houdt dan in werken en belastingen betalen ipv te leven op de kap van een ander. Uw pvda maakt profiteren van de maatschappij mogelijk. En daarom zijn drugs ook illegaal, omdat een klein percentage die twee ni kan combineren. Dan is de overheid er om de mens tegen zichzelf te beschermen, of we draaien er met zen allen voor op. En net daarom is het al een argument dat ik persoonlijk al minstens twee mensen in mijn vriendenkring heb die dat niet zouden gekund hebben. Dat ben ik alleen al. Ga maar eens aan die hun partners of ouders of familie uw legalisatie promoten met als argument dat jezus het ook deed, of dat iedereen toch vrij moet zijn om te beslissen wat hij met zijn eigen lichaam doet. Je zal het moeilijk hebben. Mij moet je niet overtuigen, voor mij kan het. Maar niet voor iedereen. En ja, dan is alcohol daar de hypocriete uitzondering op, wat ga je der aan doen? Maar nogmaals, 1 pint of 1 glas wijn doet niks. In tegenstelling tot 1 lijn, 1 pil, 1 snuif, 1 spuit.
                    Is bijdragen aan de maatschappij alleen belastingen betalen? Ik vind belastingen betalen niet meer bijdragen aan de maatschappij, maar ze helpen afbreken. Wat een hele discussie op zich zou zijn. Belastinggeld wordt gebruikt om uw eigen ondergang te financieren.
                    Dat die mensen dan consequent zijn en erkennen dat alcohol meer overlast met zich meebrengt dan wiet. Dat men dan eindelijk eens erkent dat de huidige gang van zaken niet werkt. Repressie werkt niet, integendeel. Dat heeft een averechts effect. Het is als straatbendes hun leider liquideren. Daar ontstaat alleen maar meer anarchie. Er dient sensibilisering te komen. Mensen terug voor zichzelf laten denken en hun kop niet volsteken met bullshit en propaganda. Ze staken al mijn problemen ook op cannabis, maar waren wel blind voor de balk in eigen ogen. Ik heb altijd problemen gehad, al ver voor mijn gebruik. Maar hoe meer mensen begonnen strijden tegen mijn gebruik, te meer ik gebruik nodig had om te kalmeren en mij buiten die leefwereld te plaatsen. Ik ben dan uiteindelijk volwassen geworden en wat dieper in de cannabiscultuur gerold. Wel, geeft mij maar die mensen dan conservatieve Vlamingen die over alles en iedereen een mening hebben en daarmee de andere willen onderdrukken. Want hun mening moet opgaan voor iedereen en daar speelt de politiek dan op in. Wat op zich geen probleem is, maar mensen nemen meningen van hogeraf over en gaan in trance moraalridder in de wereld spelen en die mening over iedereen uitroepen.

                    Lang niks meer gehoord van hippie jezus trouwens. Ik wacht nog op die quote waar hij met Petrus (het mag ook een andere apostel zijn) ene ging smoren.
                    Ik heb hier toch een artikel gepost dat het sterk lijkt dat Jezus genas met cannabisolie?
                    https://www.theguardian.com/world/20...ience.religion
                    Last edited by Organisch; 31 August 2017, 03:11.

                    Comment


                      #57
                      Je wilt geloven wat je wilt geloven.
                      Het wordt steeds gekker Jezus genas met cannbisolie als je dat gelooft prima.
                      Het is allemaal hoe je het interpreteert er zijn verschillende geloven die de zelf geschrifte aanhouden maar wel elkaar de koppen inslaan of hebben gedaan.
                      Ik heb het idee dat je voor jezelf iets aan het zoeken bent dat je wiet rookt.

                      Comment


                        #58
                        Veel van uw argumenten zijn onzin. Er kunnen niet meer mensen niet om met alcohol dan omgekeerd. Er sterven niet dagelijks mensen in het verkeer door alcoholgebruik. En als je elke dag 3 tot 4 glazen drinkt is er volgens de test van de drugslijn niet eens risico op probleemvorming. Verspreid ze over de namiddag en je bent niet eens onder invloed.Trouwens, de legaliteit van alcohol met de problemen die het mee brengt voor verslaafden is een argument om alcohol te verbieden. Dat is geen argument om cannabis te legaliseren want daar zijn evenzeer problemen mee. Ga naar de families van die probleemgevallen en je zal snel je staart moeten intrekken. Voor die mensen ben ik blij dat het illegaal blijft.

                        Als die blowers een gasboete krijgen dan doen ze het openbaar en ik zou ook ni willen dat er in de buurt van mijn kinderen gesmoord wordt. Dealers, echt? Wat zou je willen dat er met dealers gebeurt mss? We kicken de dealers hier al van het forum. Als dat een argument moet zijn tegen laagste prioriteit, dan moet je is gaan opzoeken wat dat juist inhoudt.

                        En wat denk je mss dat er zou gebeuren moest wiet geregulariseerd zijn? Hoe je het ook draait of keert, smoren is slecht voor de gezondheid. Als je als overheid het gebruik van iets wilt ontmoedigen dan ga je dat taxeren. Een gram wiet kost mij nu sowieso met alle kosten bij geen 50 cent per gram. Hoeveel denk je dat wiet gaat kosten moest het legaal zijn? 15 euro per gram? 20? En dan kan je al die thuiskwekers hard gaan aanpakken want je moet het maar legaal aankopen. Zijn we een pak slechter af dan nu.

                        Bon, ne hippie prof schrijft daT jezus wiet gebruikt kan hebben en dat het daarom niet illegaal zou mogen zijn. Ja, dat zal zeker de waarheid zijn.

                        Enfin, genoeg gespeeld.

                        Comment


                          #59
                          Dat je uberhaupt als volwassen vent/vrouw in een god gelooft vind ik al knap,dan moet je mijns inziens toch wel erg aan jezelf twijfelen of onzeker zijn, het is 2017 ey word eens wakker.

                          Comment


                            #60
                            Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
                            Je wilt geloven wat je wilt geloven.
                            Het wordt steeds gekker Jezus genas met cannbisolie als je dat gelooft prima.
                            Het is allemaal hoe je het interpreteert er zijn verschillende geloven die de zelf geschrifte aanhouden maar wel elkaar de koppen inslaan of hebben gedaan.
                            Ik heb het idee dat je voor jezelf iets aan het zoeken bent dat je wiet rookt.
                            Dat is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.
                            Als men in de wetenschap zegt: "There can be little doubt..." is dat hoogstwaarschijnlijk. Dat is met de evolutietheorie toch ook? Men denkt dat mensen afkomstig zijn uit Afrika omdat het wetenschappelijk onderzoek daar interpretatie toe laat. Dat is niet 100% zeker, maar men is daar toch vrij zeker van. In de wetenschap is "there can be little doubt" voldoende. Je hebt er ook die geloven dat Jezus genas met wat schietgebedjes, maar in die tijden was dat anders. Zie hoe duizenden jaren later in het wilde westen een siroopje dat genas nog veel aanzien kreeg. Beeld je nu in wat een siroop met cannabisolie teweeg zou gebracht hebben 2000 - 2034 jaar geleden.

                            Comment

                            Bezig...
                            X