Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heropening van de discussie: alternatief voor gedoogbeleid.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Heropening van de discussie: alternatief voor gedoogbeleid.

    Korting op 420shop
    Beste leden van JD,


    Vandaag kreeg ik eindelijk de kans invloed te hebben op het lokale beleid omtrent (gereguleerd) cannabis telen. Hier stond ik dan, met mijn grote mond vol tanden.

    Ik had niks. Geen goede argumenten. Geen alternatief plan. En boven alles, liep ik ook nog eens vast. Gelukkig was dit binnen de partij zelf. En ik krijg dinsdag de kans om een goed plan in te leveren, over hoe we dit zouden kunnen realiseren.

    Wat ik persoonlijk merkte:
    Was dat een derde van de mensen er geen mening over durft te hebben.
    Veel mensen stemde richting: wat is het algemeen goed. Wat is verantwoord te zeggen als partij, of de alternatieve hoge functies die ze bekleden.
    Sommige mensen die wel spraken, gelijk in de verdrukking werden gedrukt. Zelfs als ze met goede argumenten kwamen zoals hier onder beschreven.
    Veel partijen zijn bang voor gespleten partijen. Want er is weinig eenlijnigheid onder elkaar.

    Goede (voor) argumenten waren:
    Medicinale toepassingen. Vooral jegens ouderen. Denk alleen al aan reuma. Het is minder heftig dan de gemiddelde pijnstiller.
    Minder politie inzet, dus minder kosten.
    Meer geld in het laatje.

    Goede (tegen) argumenten waren:
    Het is psychologisch gezien verslavend (koffie,alcohol,sigaretten etc)
    We willen onze kinderen beschermen. (Zelfs als de shops er al zijn.)
    We kunnen hier lokaal niks mee, laat ze het maar eerst in Den Haag uit vechten.


    De stelling was:
    In de gemeente moet gereguleerde wietteelt worden toegestaan

    Ik persoonlijk. Ben het er niet mee eens, dat reguleren zou resulteren in waarschijnlijk slechte wiet. Heb dit ook geuit.
    Mijn partij dacht dat het dan niet meer 100% THC zou hebben. Nou 100% THC.. Lijkt me nogal onhaalbaar.
    Heb toen uitgelegd wat ze in Amsterdam deden met het sluiten van de Rokin. Omdat hun thc levels te hoog lagen.
    Dat is onmogelijk. En is ook raar. Ik geloof dat we er juist lokaal wat mee moeten doen.
    Het moet ergens beginnen. Laat het verder rollen dan America. Laat er een sneeuwbal effect ontstaan.

    Maar hoe zou je dit wel goed kunnen doen? Wat zijn nou echt goede argumenten. En wat is realistisch haalbaar.

    Een ding weet ik wel. Er moet een oplossing voor zijn. Help mij, en laten we samen tot een goede conclusie komen. Voor eens en voor altijd.
    Iets waar mensen echt niet om heen kunnen. Iets goeds. Iets waar mensen profijt van hebben. Een gemeente ook. En een land, uiteindelijk.



    Naast dit alles, kan en mag ik u allen vertellen dat een paar gemeentes beginnen met pilots omtrent dit topic.
    Dus juist nu is je mening belangrijk. Zal mijn best doen het goed samen te vatten. En voor ik het laat zien, laat ik het eerst aan jullie zien.
    Zijn jullie het er niet over eens, en kunnen we geen goede conclusie hier samen trekken onder de stoners. Dan zal ook ik het naast mij neer moeten leggen. Helaas.

    Dus even volwassen, dit is jullie kans! Roept u maar!
    Probeer je eens in te leven in het plantje!

    - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

    #2
    Eigenlijk zit je daar in Nederland met een heen simpele discussie. Al uw tegenargumenten zijn eigenlijk niet van toepassing want jullie hebben al coffeeshops. Alleen is de teelt en de bevoorrading illegaal. Dat kan gewoon niet. Dus ofwel discussier je om de coffeeshops te sluiten en een beleid terug te draaien dat al hoeveel jaar? werkt. Ofwel ga je eindelijk is de armen uit de mouwen steken en zorg je voor geregulariseerde teelt en inkoopmogelijkheden voor die coffeeshops. Ik denk dat dat voor zich spreekt dat daar enkel voordelen aan verbonden zijn. Die andere discussie lijkt mij dan ook niet aan de orde, zelfs met meer en meer conservatieven in de regering is er blijkbaar niemand die er iets aan gedaan heeft. Dan moest het al gebeurd zijn. Dus ga maar is wat projecten opzetten en haal heel dat circuit uit de illegaliteit.

    Comment


      #3
      Dus dan zeg je eigenlijk: Ja doe maar gereguleerde wietteelt door de overheid/gemeente. We zien wel?

      Mijn opmerking was: we maken steeds meer regeltjes. Misschien moeten we een stapje terug doen, en regels weg halen.

      Ik kan daar helaas niet mee aan komen. En hoe zou dat dan vorm moeten krijgen? (Ze stellen moeilijk veel tegen en door vragen..)

      Spreken we hier over een tuin/veld die het hele land gaat bevoorraden? Hydrocultuur binnen? Door 1 persoon? Een regering?
      Reguleren lijkt mij niet de beste oplossing. Als mede kun je ook niet met meerdere shops in een stad draaien op dezelfde cannabis.
      Plus vinden we het spul uit andere landen en dergelijke ook niet fijn zo nu en dan? Krijgen we anders niet wat we ook vinden de UK skunk..?


      Ik zelf zou dan zeggen, maak thuis teelt ook legaal. Maak het legaal voor ondernemers om hier bedrijven in op te zetten.
      Een shop mag niet een farm bezitten. Verdeel het grote geld dat er in om gaat.
      Probeer je eens in te leven in het plantje!

      - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

      Comment


        #4
        Nee, dat is niet wat ik wilde zeggen. Waarom zou een regulering daarrond dat onmogelijk maken? Een gemeente moet zelf geen wiet gaan kweken he, gewoon regelgeving opstellen en vergunningen uitdelen aan wie ervoor in aanmerking komt. Bv om te beginnen een blanco strafblad. Mss een maximum thc %, weet ik veel. Alles gewoon zoals een normaal bedrijf op papier zodat die inkoop eindelijk legaal kan gebeuren en dan kan je ook samples laten testen voor controle.

        Comment


          #5
          Vandaag kreeg ik eindelijk de kans invloed te hebben op het lokale beleid omtrent (gereguleerd) cannabis telen. Hier stond ik dan, met mijn grote mond vol tanden.

          Ik had niks. Geen goede argumenten. Geen alternatief plan. En boven alles, liep ik ook nog eens vast. Gelukkig was dit binnen de partij zelf. En ik krijg dinsdag de kans om een goed plan in te leveren, over hoe we dit zouden kunnen realiseren.
          Dus je kreeg "eindelijk" de kans, je hebt er dus lang op moeten wachten.
          Die kans bestaat uit "invloed" te hebben op het "lokaal beleid".
          Maar je had niks, nul, nada...

          [...]
          Last edited by QnQ; 14 January 2018, 21:09. Reden: Laten we het netjes houden

          Comment


            #6
            Dat heet je neutraal op stellen, zodat je mensen niet te veel beinvloed. En ik had eigenlijk zoveel dat ik overliep, maar hoe verwoord je die in depth informatie naar iemand die er niks van af weet, en ook eigenlijk er niks van af wilt weten.. En alle standaard argumenten zijn bewezen niet effectief geweest.. En trouwens op dat moment telde mijn mening toch nog niet voor vol. Dinsdag wel. En ik voel mij niet belangrijk. Ik voel wel dat dit onderwerp voor mij belangrijk is, en daarom wou ik geen fouten maken. Goed voorbereiden.

            Sluit dit topic maar. Hier kom ik niet verder mee. Ik handel dan wel naar alleen mijn eigen mening. (Wat volgens mij een groter probleem is in de politiek)
            En jij zou moeten weten hoeveel ik van mijn plantjes houd. Als het goed is lees je al een tijdje mee.

            Voel me diep beledigd voor het alleen al proberen een verschil te maken.

            Wil Beowulf wel bedanken, heb in elk geval twee argumenten in mijn zak die ik ooit wellicht in een debat kan gebruiken, zodat ik niet overrompeld word.
            Probeer je eens in te leven in het plantje!

            - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

            Comment


              #7
              Ben daarnaast volgens mij het (of een van de) jongste lid dat op een van de lijsten komt hier in de gemeente. Heb totaal nog geen ervaring. En zie nog wel meer dingen hier gebeuren waar ik het niet mee eens ben.. Net als jij..! Maar ik draai mijn rug er ten minste niet naar toe.. En doe niet als of het niet bestaat. Door dat te doen laat je de mensen winnen die niet het beste met je voor hebben. Je weet hoe democratie werkt? Met klagen alleen kom je er niet. Ik durf te wedden dat jij het niet eens zou durven.

              Dit topic niet behandelen zou beter zijn voor mij als persoon. Maar hier ben ik; bereid dat alles weg te gooien voor gerechtigheid..

              Daar ben jij ... die jaren lang om gerechtigheid roept, en dan krijg je die kans.. Dan is er een mogelijk.. Kan je invloed hebben.. Je hoefde het alleen maar te typen.. En wat doe je, je gooit de andere gelijk tegen je in het harnas.. En destroyed die gene die er voor op wilt komen. Geweldig.. Wat zullen we ver komen.
              Last edited by QnQ; 14 January 2018, 21:10. Reden: Laten we het állemáál netjes houden
              Probeer je eens in te leven in het plantje!

              - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

              Comment


                #8
                Denk dat het trouwens niet een politiek probleem is, maar een mensen probleem. Als zelfs een paar voorstanders het niet eens kunnen worden..

                (p.s. tot nu toe heb ik alles gratis gedaan. Puur van uit het uitgangspunt een verschil te willen maken, hoe moeilijk dit ook gaat zijn. Maak het me nog even moeilijker met je haat.)
                Last edited by QnQ; 14 January 2018, 21:13. Reden: Netjes dus.
                Probeer je eens in te leven in het plantje!

                - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                Comment


                  #9
                  [misschien kunnen we de discussie niet persoonlijk maken, dat lijkt me niet nodig]
                  Last edited by QnQ; 14 January 2018, 08:46.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • Blowa
                    Blowa commented
                    Editing a comment

                  #10

                  Comment


                  • Blowa
                    Blowa commented
                    Editing a comment
                    Ze mogen op elk moment van de dag maar maximaal 500 gram per coffeeshop in bezit hebben. Wat op zich begrijpelijk is. Ivm overvallen etc. Meer dan 500 gram zou in houden dat je van uit een kluis zou moeten werken.. Anders is de schade niet te overzien. Die regel wil ik mij nog niet aan wagen. Zeker niet met buurlanden die het nog steeds verbieden. (Denk aan grensgebieden en ook diplomatie, ondanks dat Duitsland een Amerikaans speeltje is......)


                    Van de week al gevraagd, gemiddeld komen er hier in deze gemeente 500 mensen per dag, die kopen meer dan een gram per keer. Laten we zeggen 2.5 gram p.p. Keer 5 shops.

                    Dat zijn 2.500 klanten (ongeveer per dag)

                    Laten we zeggen dat er in deze gemeente (LEGAAL) 5 tot 6 kilo per dag word gerookt.
                    Makkelijk 10 kilo met de "illegale" of eigen teeltjes erbij per dag..

                  #11
                  Door de boel uit het illegale circuit te trekken, schep je de volgende situaties:
                  - Kinderen, vreemden, mensen die officieel geen wiet mogen hebben, kunnen het ook minder makkelijk op straat kopen.
                  - (slecht argument maar veel gebruikt) Omdat de straathandel afneemt, kunnen dealers ook moeilijker hun klanten verleiden om zwaardere drugs te proberen.
                  - Aanlevering van gecontroleerde teelt voorkomt dat men verboden bestrijdingsmiddelen gebruikt, de wiet verzwaard met gevaarlijke stoffen, en derhalve zal de longproblematiek in de gemeente voor tenminste alle shopbezoekers gigantisch afnemen. Ook de blootstelling aan gifstoffen en de belasting voor het milieu nemen af. De overheid publiceerde vorig jaar nog een rapport dat veel wiet vervuild was. Zoek dat rapport even na, dan sta je sterk.
                  - Minder dumping van materialen in bossen en natuurgebied.
                  - Nederland krijgt er een vakgebied bij waar mensen kunnen uitblinken. Ik weet dat de meeste tuinbouwbedrijven actief deelnemen aan werkvoorziening voor mensen die lastig in de arbeidsmarkt zitten, een wietbedrijf kan dat net zo doen. Werkvoorziening dus.
                  - Zeg wat je wilt, maar wiet is spannend en magisch voor jong volwassenen. Nederland kent een tekort aan gemotiveerde tuinders en groen opgeleid personeel, door een spannende stage (met alle facetten van het bedrijf) bij een goed leerbedrijf kan men flink gemotiveerd worden.
                  - De handel van/naar het buitenland zal volledig illegaal blijven, en ook aanwezig blijven; de klant wilt het goedkoopste. Het zal echter makkelijker worden om deze groepen aan te pakken, omdat geldstromen niet meer door een grijs of wit gebied gaan, maar volledig zwart (illegaal) zijn.
                  - Bij het opzetten van een wietbedrijf heb ik ingeschat dat er tenminste 5-15 banen geschept worden per bedrijf. Van secretaresse tot chemicus. Bij een groeiend bedrijf en een mogelijkheid tot uitbreiding zit men toch gauw op 20+ man personeel.
                  - In tegenstelling tot de verwachting, zal de wietprijs stijgen; er zijn opeens loonkosten, verzekeringen, beveiliging e.d. nodig. Die prijsstijging gaat doorberekend worden aan de shops en dus de klant, wat de betaalbaarheid van wiet ten slechte komt. De klant/gebruiker kan opeens minder wiet per euro kopen. Da's wel goed voor de gezondheid.
                  - Wietteelt kan volledig ecologisch verantwoord met heel erg beperkte middelen.
                  - Een goed beleid geeft de gemeente een boost, jullie zullen gezien worden als pioniers in Nederland. Als jullie dit flikken, dan zijn jullie wereldwijd bekend als 'de eerste'. Dat zal toerisme ten goede komen. Uberhaupt de beschikbaarheid van recreatieve cannabis zal de gemeente een boost geven. Een middagje peilen in Nijmegen heeft me tenminste 200 buitenlandse bezoekers doen vinden, per shop. Met de juiste naamsbekendheid, en het gegeven dat blowers graag wat eten en drinken, kan de gemeente 200x10 euro per dag opleveren aan extra inkomsten door wiettoerisme.

                  Probeer alsjeblieft niet krampachtig terug te schieten naar medisch gebruik; daar is de apotheek voor, daar hebben we bedrocan een vergunning voor gegeven. Het is geen argument; die wiet is er al, gereguleerd en gecertificeerd. Bedrocan is wel aan te halen als voorbeeld van een best practice. Ze runnen een gezond bedrijf wat kwaliteitswiet levert. Echter, niet voor recreatief gebruik. Recreatieve wietgebruikers zijn gezonde mensen, en die moeten gezond blijven voor een gemeente. Dan hebben ze geen wiet nodig die mogelijk hun lever beschadigd door illegale gifstoffen of slecht gebruik van pesticiden.

                  Welke vorm?
                  - Een bedrijf kan bij de gemeente een plan indienen om te gaan telen. In overleg kiest de gemeente het meest geschikte bedrijf.
                  - Er is een vergunning voor teelt, en de VWA houdt toezicht. De politie is op de hoogte van de situatie.
                  - Het bedrijf moet binnen de gemeente maar buiten de bebouwde kom liggen, om zo eventuele overvallen e.d. met zo min mogelijk persoonlijke schade te laten plaatsvinden. Het gaat gewoon gebeuren, dat weet je. Het is het best om het risico te beperken.
                  - Medewerkers van het bedrijf mogen geen materialen naar huis nemen en zijn vrij van een strafblad (VOG ontvangen etc.)
                  - De materiaalstromen van en naar het bedrijf worden bijgehouden en moeten voor documentatie bij de gemeente en het bedrijf liggen. Zo kan er geen gram kwijtraken.
                  - Het bedrijf houdt tweemaal per jaar een verplichte open dag om inzicht te verschaffen in wat ze doen. Deze open dag is te bezoeken door elke inwoner van de gemeente.

                  Ik kan hier uren over doorgaan. Maar beter lijkt me om ook tegen argumenten te horen, deze zijn vaak sterk en wat lastig te ontkrachten. Als je die van tevoren kunt afdekken, dan sta je sterk in een debat.
                  Ik kan me herinneren dat er nogal wat gedoe is geweest om de rapportjes van Opstelten, die volledig of deels nergens op gebaseerd waren. Die cijfers ga je naar je kop krijgen, (95% is voor de export bedoeld, enzovoorts) en het is goed als je dat onderuit kunt vegen. Da's een kluif huiswerk van een uurtje of twee.

                  Mocht je gemeente ooit besluiten de teelt toe te staan, dan bied ik me graag aan als adviseur of zelfs entrepeneur die mee wilt dingen voor een vergunning.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Ja, een boel bla bla maar je mist het punt totaal Blowa. Ik zeg: er is nogal wat gedoe geweest om de rapportjes van opstelten, die volledig of deels nergens op gebaseerd waren. Dat waren cijfers over export, criminaliteit, import, mogelijke gevaren en dat rapport is de laatste paar jaren leidend geweest in het debat. Dat ging over Nederland, en enkel Nederland. Wat zijn positie is in de VVD, en hoe zijn reactie op de UN is, doet er niet toe. Voor geschiedenis is niemand gevoelig, getuige vrijwel elke wet die er het afgelopen jaar doorheen geramd is.
                    Dat geveinsde rapport, is de basis van veel tegenargumenten die je gaat krijgen. Die kun je onderuit schoffelen in drie volzinnen, daarmee pareer je direct 7 van de 10 tegen argumenten. Zoek dat rapport na, er zijn talloze artikelen over of het nu echt zo is of niet: https://www.nrc.nl/nieuws/2014/12/22...450611-a965551
                    Als ik het me goed herinner, is hetzelfde onderzoeksbureau afgelopen jaar nog op de vingers getikt omdat het conclusies in opdracht van politici bevestigt in plaats van daadwerkelijk onderzoek uit te voeren.

                    Op internationaal vlak zijn er een aantal succesverhalen uit de VS, waar veel verkeersproblematiek en drugsoverlast is afgenomen na legalisatie. Mensen weten dat er politie extra streng controleert, dus ze laten het uit hun hoofd om domme dingen te doen.

                  • Blowa
                    Blowa commented
                    Editing a comment
                    Ben ondertussen nog druk aan het lezen over Opstelten. En aan het zoeken naar tegen argumenten.

                    Om de rest van je geweldige bericht niet over te slaan, dat heb ik mee gekregen. En ook bij deze wil toestemming vragen om er delen van te gebruiken.
                    Het zit hoe dan ook in mij, alle informatie die je hier neer zet. Zal het ook nog wel tien keer lezen dit forum, en ook nog samen met andere uit gaan pluizen (vrienden). Dit zal mijn bron worden binnen de partij, mits ik toestemming heb van iedereen. En elke letter die je nu typt kan dus directer invloed hebben. Wellicht mag ik je eens uitnodigen zodat ik jouw als informatiebron aan kan dragen, aangezien je aangeeft adviserende rollen in wilt te gaan vullen. Kun je gelijk een stempel zetten. Moedig dat je je gezicht hier aan wilt verbinden, snap het ook wel als je hier voor bedankt.

                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Van mij mag je alle delen gebruiken, of het geheel zelfs. Adviserende rollen wil ik vervullen in praktische situaties, in het geval dat een gemeente instemt, dan ontzettend graag! Voor debatten, de politiek an sich, en alles wat er mee te maken heeft, bedank ik vriendelijk.

                  #12
                  Je moet 1 bedrijf nu ook niet het monopolie gaan geven. En dat bedrijf is er nog niet, dus ja. We zitten hier ook op gemeentelijk niveau, dus net als in de vs ga je nog steeds op problemen suiten op federaal niveau want telen is net in een nieuwe wetgeving gestoken en daar zijn de grote volumes nu net expliciet verboden. Dus je zal eigenlijk wel moeten werken met thuistelers of kleine ondernemingen nu ik er zowat over denk. Je gaat legaal geen mensen in dienst kunnen nemen, geen enkele bank die daar een rekening wilt aan koppelen. We kweken hier allemaal op kleine schaal thuis en ik heb nog nergens brand of andere problemen geweten. Dat is dan zonder voorschriften. Die voorschriften zouden van oa van het voedselagentschap moeten komen, je kan het per slotte ook gaan eten. En dat zijn dus allemaal voordelen. Overigens, een bedrijf met 20 man dat wiet gaat kweken voor coffeeshops? Dan eindig je met een veel, maar dan ook veel duurder eindproduct. Als ik zoiets zou beginnen dan heb ik aan een externe boekhouder en max 2 hulpjes genoeg. Vanuit een zakelijk perspectief, wat doe je met een fulltime chemicus in dienst? Ik kopieer mijn setup in het groot, heb daar niet veel personeel voor nodig. Het gaat om een proefproject ook, na 1 ronde heeft een thuisteler zijn investering terug. No harm done moest het niet geslaagd zijn. Want daar ga je ook op het kleinste akkefietje beoordeeld worden.

                  Hoe pakken ze het in die ander proefprojecten aan, je bent sowieso niet de enige die dit aan het opstarten is.

                  Als je de discussie puur houdt over hoe coffeeshops moeten bevoorraad worden dan zijn er geen tegenargumenten. Het gebeurt nu illegaal met de nodige problemen Dus dan moet je gaan denken als een politicus en als er iemand met cijfers komt of weet ik veel dan zeg je gewoon dat dat niet aan de orde is, maar dat dat een discussie is op federaal niveau. De coffeeshops zijn er, stop met ze weg te steken in de illegaliteit.

                  Comment


                  • Blowa
                    Blowa commented
                    Editing a comment
                    Gereguleerde wiet teelt voor medicinale cannabis, en het gedoog beleid weer origine geven aan de naam:

                    1) Accepteren 2) Dulden 3) Kritisch volgen 4) Lijdelijk aanzien 5) Lijden 6) Oogluikend toestaan 7) Toestaan 8) Toelaten 9) Toestemmen 10) Tolereren 11) Verdragen

                    of 12) niet optreden tegen iets wat eigenlijk niet mag

                    Als mede mensen de kans bieden netjes belasting te betalen over dat wat ze aan de shop verkopen. Door middel van een ZZP verhaal achtig iets?

                    Voedselagentschappen, en mensen van uit de regering er boven op zetten zou weer geld kosten, en dat kan ik niet verkopen en zou mijn argument onder uit halen van de verspilling van politie mensen inzet. (Cijfers :p )

                    En ik ben van mening dat we dit naar het lokale moeten trekken, net zoals sommige staten (Van de VS) hebben gedaan. Verbeter de wereld begin bij je zelf, en je omgeving.. Verder dan dat kan ik persoonlijk ook niet bereiken, op dit moment.

                    Ander (pracht) voorbeeld is wat LR2 zei, over Bedrocan. Maar dan spreken we weer over medicinaal. En daarnaast is in elk gezond bedrijf ontwikkeling en innovatie van belang.

                  #13
                  Oh, en als het effectief op hele kleine schaal zal gebeuren als proefproject, vraag dan een budget en zet een tent van 120 op 240 ergens op het gemeentehuis Al zijn er al genoeg journalisten die dat gedaan hebben.

                  Comment


                  • Blowa
                    Blowa commented
                    Editing a comment
                    Hehe we hebben een mega groot dak op het Stadshuis. En over een tijdje staat het grootste deel van het gemeente huis leeg Wat zouden de raadvergadering een ander inslag krijgen daarna.. Aangezien die wel nog in dat gebouw zullen zijn.

                    Nee het moet niet in de stad. In stad hebben mensen geen respect voor de gewassen van een ander, laat staan de kennis om te weten wanneer het op een juist moment getopt moet worden. We hebben genoeg polder. Ook al kregen we gelijk van een paar partijen deze opmerking:

                    GEEN KOLDER IN DE POLDER.. Het was bijna hilarisch hoe kinderachtig ze Groningen misbruikten hier. Het gaat om Noord holland how ever... Whehe.

                    Grootste argument was: afwachten wat Den Haag doet..

                  #14
                  Hoe moeilijk kan het zijn?

                  Neem gewoon de algemeen aanvaarde sociale drug "Alcohol" als voorbeeld.
                  Bierbouwers kopen erkende grondstoffen in. Afkomstig van erkende, gecontroleerde telers.
                  Ze brouwen er een bier mee. Dit in gecontroleerde omstandigheden. (voedselveiligheid, hygiene, etc...)
                  Vervolgens wordt het product door erkende, gecontroleerde handelaars aan de man gebracht. (vergunning om bier te verkopen, speciale vergunning voor sterke dranken, geen verkoop aan -16 jarigen etc)

                  Een particulier mag ook gewoon zijn eigen biertje thuis brouwen. Voor eigen gebruik. Als hij het wil aan de man brengen, dan dient hij zich in orde te brengen met alle wetgevingen zoals alle andere professionele brouwers.

                  Dit geldt voor bier, sterke dranken, wijn en alle andere alcoholische producten. (zelfs voor pralines met sterke drank in)
                  Die regelgeving neem je gewoon over uit het "alcoholcircuit"

                  Aangezien politici doorgaans de grootste drankorgels van het dorp zijn (no offence), heb je net een voorbeeld gegeven afkomstig uit hun eigen leefwereld.
                  Veel duidelijker kun je het volgens mij niet voorstellen.

                  Koffie -> een plant, stimulerend middel
                  Bier -> afkomstig van een plant, stimulerend middel
                  Wijn -> een plant, stimulerend middel
                  Cannabis -> een plant, stimulerend middel

                  Ik zie het probleem niet.....


                  2018, Bubblegum, Kera Seeds
                  2019, Jack Herer, Kera Seeds

                  Comment


                  • Blowa
                    Blowa commented
                    Editing a comment
                    Oke ben het er mee eens dat het appels met peren vergelijken is, en als ik dit aandraag kan het gesprek in een dusdanige wending draaien dat ik er niet meer uit kom en vast loop. Merk ik nu al. Maar voor de invulling van hoe kunnen we dat dan doen en aanpakken. Is het een mooie blauwdruk inderdaad. Wellicht als ik ooit eens in een persoonlijk gesprek met een lid van een ander partij kom, dat ik er wel wat mee kan.

                  • Kleine Belg
                    Kleine Belg commented
                    Editing a comment
                    De reden waarom jij de twee niet in dezelfde discussie wil, is net de reden dat ik die er wel in wil. Een product die veel meer problemen veroorzaakt wordt dagelijks via alle mogelijke kanalen gepromoot. Heb je het over cannabis dan schreeuwt iedereen: DRUGS!!
                    Net door aan te tonen dat de twee totaal verschillend zijn kun je mijns inziens ook aantonen dat het dan behoorlijk hypocriet het een te promoten en het ander te verbieden. wiet is illegaal in Belgie, maar onze eerste klasse voetbal heet "De jupiler-league" ... Gekker wordt het toch niet....

                    Als je het niet in de discussie wil mengen, dan denk ik dat je toch de grote lijnen uit die wetgeving kunt over nemen.

                    ps: Dat een controle systeem niet 100% sluitend is dat weten we uit zowat elke tak van de industrie... zie de dioxine-crisis in Belgie. Controleren en zo snel mogelijk reageren is het enige wat je kunt doen. Er zullen er altijd door de mazen van het net glippen

                  • Blowa
                    Blowa commented
                    Editing a comment
                    Zoals Plato zei: "Goede mensen hebben geen regels nodig, en slechte mensen zullen er altijd wel een weg om heen vinden"

                    Dat stukje wil ik gebruiken, ik vind het namelijk heel erg dat goede mensen afgeschilderd worden als criminelen. Dat ze geen kwaad in de zin hebben en wel bestraft kunnen worden. Wat maakt iemand een crimineel, dat ie gepakt en veroordeeld is? Want we doen het bijna allemaal wel eens, regeltjes overtreden die nergens op slaan. Het is oneerlijk, en ik zit hier al jaren mee.. Maar hoe ik dit juist kan verwoorden.. Daar kom ik niet uit. Jullie weten wel wat ik bedoel..

                  #15
                  Heb een oplossing gevonden voor Medicinaal en recreatief onderscheid in cannabis.

                  Namelijk het entourage effect..! Waarin beschreven word hoe cbd en thc elkaar nodig hebben voor een optimaal effect.

                  Bron:

                  https://www.mediwietsite.nl/entourag...n-samenwerken/
                  Probeer je eens in te leven in het plantje!

                  - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                  Comment

                  Bezig...
                  X