Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recreatief gebruik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Recreatief gebruik

    Korting op 420shop
    Concreet: waarom mogen minderjarige zonder toestemming van de ouders alcohol kopen en gebruiken maar kunnen meerderjargen dat niet met cannabis?

    Waarom uitsluitend medicinale cannabis en niet uitsluitend ontsmettingsalcohol?

    #2
    Nu je het zegt, het houdt mij bezig ivm de cannabis.
    Eerst CBD/weed, de rest komt later.
    Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

    Comment


      #3
      Is geschiedkundig zo gegroeid, zoek maar eens op.

      De beslissing om cannabis te klasseren als hard drug die kost wat kost verboden moet worden berusten op 2 zaken.

      1) Economisch belang, het kapitaal in de USA zag de Kemp productie als een gevaar voor hun investeringen. Ter vervanging v bvb papier en textiel (tov katoen).

      2) Rassen kwestie, als in zwarten en Mexicanen roken cannabis en verkrachten daarna onder invloed van deze drug onze vrouwen.

      Deze feiten waren voor alle duidelijkheid verzonnen. Deze verschenen, u kan het misschien raden, in de krant. Eigenaar van deze krant was ook eigenaar van de grote papier industrie in de USA in die tijd ( begin 1900 tussen 1ste en 2de wereldoorlog)

      3) Cannabis werd lange tijd ook foutief gelabeld als zijnde "waardeloos", geen medische voordelen. Wij weten nu beter, maar in die tijd was dat het besluit.

      En met die nonsense zitten wij 100jaar later nog steeds. Hebben ze er goed ingebakken in de westerse wereld!

      Comment


        #4
        Concreet: waarom mogen minderjarige zonder toestemming van de ouders alcohol kopen en gebruiken?????? Dat mag niet dus beetje domme vraag
        God was never on your side..

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Precies.

        #5

        Comment


          #6
          Ah, daar zit een verschil inderdaad.
          Sinds 2014 is dat 18 jaar in Nederland (voor tabak en alcohol)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Last edited by Organisch; 6 April 2018, 06:26.

            Comment


              #8
              Vallen cbd capsules daar ook onder? Ik neem ze nog niet maar na 24 mei.

              ik heb ze nodig want hoofdpijn houdt aan.

              jammer dat Belgie een apenland is op dat vlak.

              minderjarigen doen aan bingedrinken en dat laten ze toe.
              Eerst CBD/weed, de rest komt later.
              Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

              Comment


                #9
                cbd capsules zijn al even effectief als homeopathie. Het werkt niet voor iedereen, hangt af van de soort enzovoort. Stel u voor dat uw dokter u zegt, hier zijn 20 soorten dafalgan. Mss werken ze, mss ook niet. Geen enkele wietsoort helpt bij mij tegen hoofdpijn, het maakt het soms erger.

                Voor de rest organisch reageer ik nimeer als ge der weer geloof gaat bij sleuren en zaken die er niks mee te maken hebben. Wij accepteren hier geen sharia, ge zijt weer onzin aant verkopen.

                Comment


                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Organisch View Post
                  Concreet: waarom mogen minderjarige zonder toestemming van de ouders alcohol kopen en gebruiken maar kunnen meerderjargen dat niet met cannabis?

                  Waarom uitsluitend medicinale cannabis en niet uitsluitend ontsmettingsalcohol?
                  Minderjarigen mogen dat niet in NL. Ze mogen ook geen cannabis kopen. Beide gebeurt toch.
                  Ik stond op m'n 15e in de coffeeshop, waarna ik een sigaartje haalde bij het lokale cafe, en hem oprookte onder het genot van een four roses bij een ander cafe.
                  De eerste keer dat m'n ID gevraagd werd, was op mijn 19e.
                  Het mag niet, het gebeurt. Men mag ook geen messen verkopen aan kinderen onder de 18. Ook geen luchtdrukpistolen. Zelfs geen telefoonabbonementen.
                  Kijk eens om je heen..

                  Concreet waarom?
                  Omdat het in de wet staat.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                    cbd capsules zijn al even effectief als homeopathie. Het werkt niet voor iedereen, hangt af van de soort enzovoort. Stel u voor dat uw dokter u zegt, hier zijn 20 soorten dafalgan. Mss werken ze, mss ook niet. Geen enkele wietsoort helpt bij mij tegen hoofdpijn, het maakt het soms erger.

                    Voor de rest organisch reageer ik nimeer als ge der weer geloof gaat bij sleuren en zaken die er niks mee te maken hebben. Wij accepteren hier geen sharia, ge zijt weer onzin aant verkopen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post

                    Minderjarigen mogen dat niet in NL. Ze mogen ook geen cannabis kopen. Beide gebeurt toch.
                    Ik stond op m'n 15e in de coffeeshop, waarna ik een sigaartje haalde bij het lokale cafe, en hem oprookte onder het genot van een four roses bij een ander cafe.
                    De eerste keer dat m'n ID gevraagd werd, was op mijn 19e.
                    Het mag niet, het gebeurt. Men mag ook geen messen verkopen aan kinderen onder de 18. Ook geen luchtdrukpistolen. Zelfs geen telefoonabbonementen.
                    Kijk eens om je heen..

                    Concreet waarom?
                    Omdat het in de wet staat.

                    Comment


                      #12
                      Ik heb teveel van die rommel geslikt vandaar dat ik wil overstappen op cbd capsules.

                      een goeie joint zou misschien helpen maar ik woon niet in Nederland. Smokkelen magnie.
                      Eerst CBD/weed, de rest komt later.
                      Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

                      Comment


                        #13
                        Recht je rug is Kuikie. Ga naar een growshop, er zijn er ondertussen al een hoop in Belgie. Bestel wat zaden over de grens, ook legaal. En groei wat zaden. Niemand die bij u thuis binnen gaat komen kijken. Wie interesseert het zich dat het illegaal is? Alles is voor handen.

                        En nee, organisch als ik die zever zie staan dan lees ik ni verder. Wiet helpt u u ni te ergeren, bij mij ni, integendeel. Probeer uw argumenten in de politiek, daar worden wetten aangepast, ni op een forum.

                        Comment


                          #14
                          Als bekende met de farmacie zie ik dat niet gebeuren. Wat ik wel verwacht is dat er veiligheidseisen gesteld gaan worden die belachelijk hoog zijn. En terecht. Je wilt niet dat iemand ziek wordt van wat CBD omdat een of andere guerilla-warrior wat hennep van een veld geplukt heeft waar net gespoten is. Planten patenteren, dat kan. Producten van die planten patenteren kan ook.. Maar dan moet de patenthouder zijn patent zelf beschermen. Ze zullen echt niet in je kweekruimte een dure DNA test gaan uitvoeren om je nog een extra boete te geven, tenzij de eigenaar van het patent dat betaalt.Daarnaast: wietzaad is redelijk gemeengoed geworden, alle soorten die nu in de winkel liggen, zijn niet te patenteren. Daarvoor missen de unieke eigenschappen. Die kan een fabrikant best in gaan bouwen, maar dat betekent dat we nog circa 4000 overige soorten wel vrijelijk mogen gebruiken.
                          Blowers zijn niet alleen lui, het merendeel gelooft alles wat op het web staat, en komt daardoor met kul-argumenten en de aloude appels-met-peren vergelijking tussen alcohol en wiet. Die vergelijking wordt al 40 jaar gemaakt, al 40 jaar heeft het niets bereikt. Kijk eens verder dan die middelbare-school argumentatie. Kijk naar de gezondheidsvoor- en nadelen, de financiele prikkel, maak er eens echt werk van in plaats van te quoten uit de verslagen van 15-jarigen. Hier in Nederland starten dit jaar de eerste proeven met door de staat gecontroleerde teelt voor de coffeeshop. Dat is niet dankzij een alcohol argument, maar door keiharde economische afwegingen, investeerders met lef. Dat is gebeurd door aanpakken en kritisch overleg, niet door lijdzame demonstraties over peace, love and happines.
                          De ondernemers die daarin stappen, zijn zakenlui. Die willen geen hippies die het plantje voorop stellen, die willen productie. Die willen farmacie.
                          Hetzelfde gebeurt al jaren in de VS. Het is de sterkst groeiende farmaceutische tak, en juist die cannabis-industrie, zit te krijsen om patenten zodat ze hun producten kunnen beschermen.

                          Kies maar: de farmacie in met alle gevolgen van dien, of in een grijs gebied blijven modderen.

                          Probeer zelf ook eens verder te kijken dan de gemakkelijke wegen. Kom met een plan voor een oplossing in plaats van de zoveelste (al 40 jaar lang durende) echo van "argumenten". Leg dat voor aan politici, overtuig ze! De wietwereld is in een ding erg goed: de Nederlander nadoen, niets doen en zagen dat er niets gedaan wordt.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #15
                            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                            En nee, organisch als ik die zever zie staan dan lees ik ni verder. Wiet helpt u u ni te ergeren, bij mij ni, integendeel. Probeer uw argumenten in de politiek, daar worden wetten aangepast, ni op een forum.
                            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post

                            Als bekende met de farmacie zie ik dat niet gebeuren. Wat ik wel verwacht is dat er veiligheidseisen gesteld gaan worden die belachelijk hoog zijn. En terecht. Je wilt niet dat iemand ziek wordt van wat CBD omdat een of andere guerilla-warrior wat hennep van een veld geplukt heeft waar net gespoten is. Planten patenteren, dat kan. Producten van die planten patenteren kan ook.. Maar dan moet de patenthouder zijn patent zelf beschermen. Ze zullen echt niet in je kweekruimte een dure DNA test gaan uitvoeren om je nog een extra boete te geven, tenzij de eigenaar van het patent dat betaalt.Daarnaast: wietzaad is redelijk gemeengoed geworden, alle soorten die nu in de winkel liggen, zijn niet te patenteren. Daarvoor missen de unieke eigenschappen. Die kan een fabrikant best in gaan bouwen, maar dat betekent dat we nog circa 4000 overige soorten wel vrijelijk mogen gebruiken.
                            Blowers zijn niet alleen lui, het merendeel gelooft alles wat op het web staat, en komt daardoor met kul-argumenten en de aloude appels-met-peren vergelijking tussen alcohol en wiet. Die vergelijking wordt al 40 jaar gemaakt, al 40 jaar heeft het niets bereikt. Kijk eens verder dan die middelbare-school argumentatie. Kijk naar de gezondheidsvoor- en nadelen, de financiele prikkel, maak er eens echt werk van in plaats van te quoten uit de verslagen van 15-jarigen. Hier in Nederland starten dit jaar de eerste proeven met door de staat gecontroleerde teelt voor de coffeeshop. Dat is niet dankzij een alcohol argument, maar door keiharde economische afwegingen, investeerders met lef. Dat is gebeurd door aanpakken en kritisch overleg, niet door lijdzame demonstraties over peace, love and happines.
                            De ondernemers die daarin stappen, zijn zakenlui. Die willen geen hippies die het plantje voorop stellen, die willen productie. Die willen farmacie.
                            Hetzelfde gebeurt al jaren in de VS. Het is de sterkst groeiende farmaceutische tak, en juist die cannabis-industrie, zit te krijsen om patenten zodat ze hun producten kunnen beschermen.

                            Kies maar: de farmacie in met alle gevolgen van dien, of in een grijs gebied blijven modderen.

                            Probeer zelf ook eens verder te kijken dan de gemakkelijke wegen. Kom met een plan voor een oplossing in plaats van de zoveelste (al 40 jaar lang durende) echo van "argumenten". Leg dat voor aan politici, overtuig ze! De wietwereld is in een ding erg goed: de Nederlander nadoen, niets doen en zagen dat er niets gedaan wordt.
                            De plant kan man niet patenteren het is de extractiemethode die men patenteert. Zo heb je nu in Belgie medicinale cannabis, Sativex. Dat is een spray voor MS patienten met een zeer korte werking. Dat goedje is gepatenteerd, verkoopt reeds. Maar de MS patient die ik ken laat die spray links liggen en legt gewoon verder een topje wiet in de verdamper om de werking eruit te halen. Die weigert dus het medicinale voor het recreatieve.

                            Je zegt het zelf, die willen productie. En dat is het probleem met cannabis. Iedereen kan dat produceren, je steekt dat in de grond onder de blote zon, beetje zorgen en je hebt een jaarvoorraad. Net daarom dienen we verder te kijken dan onze neus lang is. Vanaf men bepaalt wat medicinaal is, men brengt een gepatenteerde versie op de markt en men verbiedt verder recreatief gaat men dit ook harder bestraffen. Want nu is er een atlernatief en niemand bleek er een probleem mee te hebben.

                            Het is niet dat ik mijn vinger direct naar alcohol wil wijzen. Maar ik vind het maar een terechte opmerking dat meerderjarige cannabisgebruikers meer problemen ervaren dan minderjarige alcoholgebruikers.
                            Alcohol is zo sociaal dat niemand het probleem nog ziet. Maar in praktijk sterven daar wel mensen van en is er meer overlast aan gepaard dan eenders welke illegale drugs. Waarom men dus zo fanatiek tegen recreatief cannabisgebruik gekant is begrijp ik niet.

                            Comment

                            Bezig...
                            X