Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Recreatief gebruik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik moest effe zoeken naar Opium maar begrijp het helemaal.

mijn eerste gedachte was hennep en weed hetzelfde was.

wat de weed betreft: voor mij iets zachts om te proberen hihi.

zonnige grtjs
    Eerst CBD/weed, de rest komt later.
    Wette wa gij zaai, nen echten apsjaar.

Comment

Als je zegt dat cannabis dezelfde overlast als alcohol veroorzaakt moet je dit ook bot kunnen maken.

De overlast bij alcohol is voornamelijk nachtlawaai in uitgaangsbuurten, aan de nachtwinkels, openbaar urineren, braken, ...
      Dat is dan zuiver overlast alleen. Dan heb je nog agressie bij alcohol en verkeersongelukken.
      Dat is niet hetzelfde bij cannabis QNQ en dat is statistisch te bewijzen. Onthoud ook dat niet iedere overlast gemeld wordt he.

”Hetzelfde als alcohol” gaat dus niet op. Cannabis heeft geuroverlast, dat wil ik beamen. Maar in mijn land doen blowers er net alles aan om een low profile te behouden en zetten zichzelf niet graag in de kijker. Dat gebeurt allemaal heel discreet en wij gaan geen aandacht trekken door nachtlawaai te produceren hoor.

Comment

Minderjarigen kunnen aspirine, paracetamol en ibuprofen kopen. Waarom dat toegestaan is en cannabis niet, vind ik een veel strakkere vergelijking.
        Beide zijn ontstekingsremmers, pijnonderdrukkers en geestelijk verslavend. Je kunt er erg high van geraken.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Maar de overlast van een fleske hoestsiroop en aspiriine en zowel cannabis is totaal te verwaarlozen tegenover die van alcohol.
          Het zit gewoon in de mensen in hun hoofd. Zij die voor een cannabisverbod zijn zijn veelal mensen die alcohol drinken. Maar ze zijn wel blind voor de overlast van hun eigen drugs.
          Men denkt dan dat als men cannabis legaal maakt ze dezelfde overlast als alcohol gaan hebben. Dat is niet waar. De enige overlast die we bij cannabis hebben kunnen vinden is geuroverlast. Toen alcohol illegaal was vielen er doden en had de maffia de sector volledig in handen. De mensen hadden ook meer sympathie voor smokkelaars dan de politie die hen achterna zat en de drooglegging werd afgeschaft.
          Cannabis werd rond die tijden reeds medicinaal toegepast. Later afgeschaft met de war on drugs. Ze hebben ook een korte periode van experimenteren met pscyhedelica in de psychiatrie gekend. Dat is meteen aan banden gelegd bij de war on drugs. Het zou cultureel teveel veranderd hebben Ik denk dat wij daar ook als mensheid de macht volledig uit handen hebben gegeven en onze geest overgaven aan de mainstream.

Eenders welk argument is voldoende. ‘T Is een plantje, de mens bepaalt de overlast. Er is sowieso iets met met onze maatschappij. Dat we nu cannabis legaliseren of illegaal houden, dat zal niet de bepalende factor zijn. Maar als we strengere wetten rond alcohol hadden zouden er misschien niet zoveel minderjarigen opgenomen worden in de spoed met een vergiftiging. Niemand kan zich vergiftigen met cannabis. In mijn wereld is cannabis sociaal en net een veilige drugs. Veel veiliger dan alcohol, maar een minderjarige kan het hier al te gemakkelijk bekomen. Een meerderjarige moet echter voorrzichtig uitkijken met zijn cannabis. Ik vind dat echt nergens op slaan.

Comment

Uw plaat blijft steken.

Comment

Sorry Ik zal daar naar de toekomst meer op proberen letten.
              Maar het enige tegenargument dat ik dan aan LR2 kan weerleggen is dat we die minimumleeftijd voor die medicaties dienen op te drijven. Dat is weinig argumentatie om cannabis legaal te maken. Men heeft zich afgevraagd waarom meer ongezonde legal highs wel mogen en cannabis niet. Men heeft gewoon die legal highs verboden.

Het is maar logisch dat ze nooit van hun leven alcohol gaan verbieden. Maar waarom dan geen markt voor cannabisgebruikers voorzien, dat snap ik niet. Het is een cultureel fenomeen. Ge moogt niet voor uzelf denken, ze kauwen het wel voor voor u en als ge het niet inslikt komen ze het wel door uw strot rammen.
              En ga je dan alsnog buiten de lijntjes? Dan komen ze even heel dichtbij om uw leven ondersteboven te draaien. Teveel slachtoffers in deze war on drugs. Diegene die deze oorlog tegen drugs dan voeren zijn veelal schuldig of medeplichtig aan oorlogsmisdaden in het midden oosten en omstreken waar niemand wat van zegt.

Cannabis is een mensenrecht, een fundamenteel zelfs. Dat was hier al voor de mens er was in zekere vorm en de mens gebruikt dat al door heel de geschiedenis heen. Het is maar deze tijd die daar onnozel is over beginnen doen. Meningen opdringen via propaganda is op zich niet erg, dat mensen het wel klakkeloos en blindelangs nablaten heb ik nooit begrepen. Zeggen ze dat ik beïnvloedbaar ben....

Comment

De war on drugs wordt gevoerd door de smokkelaar zelf, de CIA.

LSD ; werd stiekem aan militairen gegeven, en zelfs aan burgers. Bekijk maar eens Bad Trip to Edgewood.

Coke ; eerst via Colombia, later overgenomen door de Mexicanen, gesteund door de regering Clinton die zorgde voor een handelsverdrag tussen Mexico en America waardoor smokkelaars vrij spel kregen.

Heroïne ; na de belegering van Afghanistan werd een burgemeester aangesteld wiens broer, toevallig, de heroïnehandel in handen had. Die broer kreeg ook een hoge functie in de politiek en kreeg hierdoor vrij spel. Op het moment heerst een epidemie in de US van heroïneverslaafden. Eerst verslaafd gemaakt aan pillen van de dokter, die zijn bijna niet meer te krijgen, nu aan de hero.

En zo zijn er legio voorbeelden.

Kijktip ; the war on drugs

Vorige week ging in Rotterdam alweer de 41ste editie van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) van start. Een festival dat gerust bestempeld mag worden als een tijdelijke subcultuur waar…

Overigens ben ik van mening dat wiet even schadelijk zo niet schadelijker kan zijn dan alcohol. In mijn omgeving mensen aan beide drugs kapot zien gaan. Qua overlast kan je ook niet zeggen dat een blower minder overlast veroorzaakt , is maar net hoe je het bekijkt. Wel ben ik blij dat ik aan wiet verslaafd ben en niet aan alcohol ; met de laatste heb ik slechtere ervaringen dan net de eerste.
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Wiet kan schadelijker dan alcohol zijn, maar andersom ook. Het is de gebruiker zijn omgang ermee die het bepaalt. Met een legalisering van cannabis kan er dus via sensibilisering verantwoord gebruik aangeleerd worden. Zie verdampen, de symptomen van psychosegevoeligheid benadrukken voor mensen die daar vatbaar voor zijn, .... Als ik in Nederland psychedelica kocht kreeg ik daar veelal een foldertje bij met waarschuwingen en dergelijke. Ik heb dat nooit meegekregen op de zwarte markt. 1 toeriste springt van een gebouw door alles wat in die folder staat aan haar laars te lappen en men voert strenger wetten in. Jaarlijks vallen er honderdtal slachtoffers met veel meer onschuldige doden door alcohol, maar niemand merkt een probleem op. Erger, zij stellen nog steeds cannabis gelijk aan alcohol zonder daar enige argumentatie bij te voegen. “In mijn omgeving....” In mijn omgeving spelen er voornamelijk alcoholproblemen. De problemen die men rond cannabis maakt komt voornamelijk verder uit wat ze erover gehoord of gelezen hebben. Niet wat ze ermee ervaren hebben.

Mijn ouders hebben jaar en dag mijn canabis aangewezen voor al de problematiek die gaande was in mijn leven. Ik heb redelijk wat opgedaan onderweg en ben met dingen geboren. De ergste kwaal was mijn en is wellicht nog mijn narcismestoornis. Daar heb ik jaren intensieve therapie en zelfscholing in moeten volgen om daar van te “herstellen”. Het is duidelijk geworden dat ik dat heb opgedaan door trauma uit de alcoholagressie van mijn vader die als een ongeleid projectief op mij af kwam. Moeder stond machteloos. Wanneer ik in mijn jongvolwassenheid in opstand tegen hem kom heeft dat natuurlijk alles met mijn cannabisgebruik te maken, he? Dan kan hij slachtoffer spelen en alles op mijn drugsgbebruik steken om zijn fouten toe te dekken en heb je altijd schapen die in dat verhaal volgen. Er zijn altijd 3 zijdes aan het verhaal, Dat van hem, van mij en de waarheid.

Comment

Bezig...
                  X