Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De koningin en de opiumwet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: De koningin en de opiumwet

    Het is inderdaad aan niemand te wijten dat de paddenstoelen daar groeien, vandaar dat ik ook schreef:


    Antwoord vraag 1
    Inderdaad, niemand
    Antwoord vraag2
    Er valt niemand te verwijten, als er een verzoek wordt gedaan deze te verwijderen (zie tekst hierboven) wordt de situatie toch anders lijkt mij.

    De hennipplanten in mijn tuin zijn ook vanzelf opgekomen. Misschien zaad overgewaaid van de buren? Mijn hele tuin staat er mee vol!

    Comment


      #17
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #18
        Re: De koningin en de opiumwet

        Een deel van de wetgeving is inderdaad bezopen, maar de verantwoordelijke politici denken: veni, vidi , velcro ( ik kwam, ik zag, ik bleef zitten). De kiezer daarentegen denkt: veni, vidi, vado (ik kwam, ik zag, ik liep weg)

        Comment


          #19
          Re: De koningin en de opiumwet

          De brief aan de koningin is verstuurd, en ik heb een ontvangstbevestiging gekregen.
          Ik verwacht niet dat ze ingaan op de inhoud.

          Comment


            #20
            Re: De koningin en de opiumwet

            Ik heb antwoord gehad op mijn brief aan de koningin.
            De brief was in eerste instantie doorverwezen naar het Ministerievan Veiligheid en Justitie.
            Deze schrijft nu dat het onderwerp niet onder hun beleidsterreinvalt maar onder volksgezondheid, welzijn en sport.
            Het OM vindt dus dat de het Ministerie van VWS alle op delijst II aanwezige paddenstoelen moet gaan opruimen uit de staatsbossen?
            Ik ben toch benieuwd wat het beleid wordt, en met welkexcuus ze komen. Als er 8 weken zijn versteken en ze hebben geen extra tijdgevraagd om mijn verzoek te behandelen, dan zal ik ze een ingebrekestellingsturen. Vanaf dat moment is het verantwoordelijke overheidsorgaan strafbaar. Ikzal dan aangifte gaan doen. Is het OM niet bereid de verantwoordelijke tevervolgen dan mag het OM andere overtredingen m.b.t. lijst II van de Opiumwetook niet meer vervolgen. (gelijke behandeling, discriminatie)

            Comment


              #21
              Re: De koningin en de opiumwet

              Daar heb je enigszins een wankel punt, maar het blijft een punt. Houd ons op de hoogte! Ik snoep van ditsoort acties.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                Re: De koningin en de opiumwet

                Als een natuurlijk persoon, een rechtspersoon of een overheidsorgaan een strafbaar feit begaat dan is de juiste rechtsgang hiervan aangifte doen bij het Openbaar Ministerie. Dit valt onder vigeur van het Wetboek van Strafrecht en Wetboek van Strafvordering en niet onder de Algemene Wet Bestuursrecht: in de Awb is limitatief opgesomd welke rechtsgebieden deze wet bestrijkt. Sr en Sv vallen hier dus niet onder. Dus een beroep de de Awb en de daarin vermelde beslistermijn van 8 weken zal falen. Naar alle waarschijnlijkheid zal een niet ontvankelijk verklaring volgen. Tegen deze beslissing/verklaring is evenwel beroep mogelijk, maar uiteraard kansloos, omdat de bestuursrechter niet competent is om hierover uitspraak te doen. Er volgt geen materiele toetsing, omdat de zaak al sneuvelt bij de formele toetsing .
                De juiste rechtsgang zou zijn geweest: aangifte doen bij het Openbaar Ministerie wegens een strafbaar feit. Als het Openbaar Ministerie weigert te vervolgen dan is tegen die weigering wel beroep mogelijk op grond van artikel 12 Sv.
                Last edited by Xtreme; 1 November 2012, 07:16.

                Comment

                Bezig...
                X