Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het einde van de growshops.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Het einde van de growshops.

    Als justitie je op de korrel heeft, verzamelen ze van te voren al bewijs of ze de zaak hard kunnen maken dmv telefoontaps en verborgen camera's etc.. Ik weet niet of emailverkeer al onderschept mag worden ?
    Kansloze zaken kosten immers teveel geld.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Re: Het einde van de growshops.

      Meh, ik stel voor dat Kwasimodo de eerste growshop vertegenwoordigt die het zitten heeft. Of dat die gewoon eentje opent aangezien hij geen probleem ziet met die nieuwe wet.

      Comment


        Re: Het einde van de growshops.

        Prima nu ook de growshops verbieden zodat er nog meer criminaliteit onstaat. Wat is dit toch een krom land als het gaat om Cannabis verkoop en strafbaarheid.
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

        Comment


          Re: Het einde van de growshops.

          De Growshop eigenaar waar ik van de week langs was geweest zei tegen mij " Als je in delen gaat verkopen dan mag het wel, dus bv voorbeeld alleen lampen of voeding. Maar ja ik denk dat geen enkele (ex)-growshop ondernemer dat gaan doen, behalve dat ze dan misschien gaan samen werken, maar dan heb je vast dat dat weer te bewijzen valt die samenwerking, schiet allemaal niet echt op.

          Maar zo zouden wij als hobbyisten ook je aan je spullen kunnen komen. Er zijn bv ook online winkels (elektro) waar je alle soorten lampen kan kopen die er maar bestaan, lijkt me raar dat die dan opeens bv geen hps lampen meer kan kopen.

          Maar het totale pakket even bij de growshop halen zit er vast niet meer in, helaas.
          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

          Comment


            Re: Het einde van de growshops.

            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
            Als justitie je op de korrel heeft, verzamelen ze van te voren al bewijs of ze de zaak hard kunnen maken dmv telefoontaps en verborgen camera's etc.. Ik weet niet of emailverkeer al onderschept mag worden ?
            Kansloze zaken kosten immers teveel geld.
            Justitie heeft inderdaad veel bevoegdheden.
            De maximum boete is bepaald op € 81000: dus er juridische ruimte voor een financieel onderzoek, er mag getapt worden, er mag gebruik gemaakt worden van cameratoezicht en er mogen peilzenders worden geplaatst.

            Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Meh, ik stel voor dat Kwasimodo de eerste growshop vertegenwoordigt die het zitten heeft. Of dat die gewoon eentje opent aangezien hij geen probleem ziet met die nieuwe wet.
            Op grond van een strafrechtelijk verleden -militaire detentie- mocht ik niet in de advocatuur.
            Vandaar mijn studierichting fiscaal recht: in de administratieve rechtspraak mag je in rechte optreden zonder advocaat te zijn.
            Last edited by Kwasimodo; 21 November 2014, 18:00.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              Re: Het einde van de growshops.

              Belangrijker: hoe zie jij het dan Kwasimodo dat het OM gaat bewijzen dat iemand een vermoeden heeft, of moet hebben? Wietefras en ik gaan er vanuit dat dat duidelijk is als je het materiaal verkoopt. Jij niet. Maar hoe dan wel?

              Comment


                Re: Het einde van de growshops.

                Natuurlijk kun je wiet kweken met die spullen, echter hoe kan een GrowShop eigenaar dit met zekerheid vast stellen ? Door je aan het handje mee te nemen naar je peper/paprika tuintje ? Het probleem is dat de GS bij een vermoeden al een klant teleur moet stellen, terwijl het OM bewijs nodig heeft bij die zelfde klant...

                Comment


                  Re: Het einde van de growshops.

                  hoe zie jij het dan Kwasimodo dat het OM gaat bewijzen dat iemand een vermoeden heeft, of moet hebben?
                  Simpel, als iemand 20 setjes lampen met filters en afzuigers komt kopen kan je wel weten wat daarmee gedaan wordt. Achterlijk zijn ze bij justitie natuurlijk niet.
                  No Mercy Supply - No Mercy Shop

                  Comment


                    , zolang ik maar enige wezenlijke betekenis aan het bestaansrecht van die buitenlandse vestigingen weet te koppelen.
                    Last edited by Kwasimodo; 24 November 2014, 11:17.
                    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                    Comment


                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        Re: Het einde van de growshops.

                        Ik heb nog altijd geen antwoord op mijn vraag... Hoe bewijs je in de praktijk dat iemand een vermoeden heeft?

                        Comment


                          Re: Het einde van de growshops.

                          Hoe kun je een vermoeden bewijzen ? Het lijkt me een lastig iets te worden als het assortiment niet op de cannabis teelt is gericht, dat daar onderdelen tussen zitten die ook voor de cannabis teelt gebruikt kunnen worden... Het zijn zo, meerdere producten zijn multi functioneel ?

                          Comment


                            Re: Het einde van de growshops.

                            @ Beowulf: Dat weet nog niemand, omdat een vermoeden een relatief begrip is.

                            Een klein beetje vermoeden, iets meer vermoeden, een groot vermoeden, een ernstig vermoeden, een vermoeden dat grenst aan een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: ga er maar aanstaan.

                            Als je de moeite neemt om de diverse artikelen hierover te lezen, kun je constateren dat strafrecht juristen het standpunt innemen dat het bewijs van een ernstig vermoeden nauwelijks te leveren is.

                            http://search.tb.ask.com/search/redirect.jhtml?action=pick&ct=GD&qs=&searchfor=gro wshopwet&cb=BDG&p2=%5EBDG%5Exdm197%5ETTAB01%5Enl&n =780c9e6b&qid=bf49dad4274647b7a03a1699d960bfe1&ptb =29DB5D4B-B331-4DBC-BBB5-E1F15CE669A5&si=pconverter&pg=GGmain&pn=1&ss=sub&s t=tab&tpr=tabsbsug&redirect=mPWsrdz9heamc8iHEhldEe vLgnX%2Bmba%2B2nav%2FWHkXsOugelHUk5j%2BksCkBUcfTG% 2FeYSEzXoqXY71kH3pbfW1lMbGrYMHsyNXIfhkbSEvdfw%3D&o rd=6&


                            Lees deze link maar eens door en bekijk de parlementaire toelichting.
                            Last edited by Kwasimodo; 24 November 2014, 14:24.
                            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                            Comment


                              Re: Het einde van de growshops.

                              'waarvan hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat zij bestemd zijn tot het plegen etc.'

                              Het gaat meer om het bewijzen van de omstandigheden of omvang van koop waardoor het vermoeden zou moeten ontstaan. Dus zoals Roy al zegt, koopt iemand 20 hps lampen, 20 vsa's en/of 20 afzuigers dan is dat 'een ernstige reden om een vermoeden te hebben'. Dat vermoeden kan je ook hebben als iemand 1 hps lamp koopt, echter geeft de aankoop van 1 hps lamp geen 'ernstige reden om een vermoeden te hebben etc.'
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: Het einde van de growshops.

                                Ze hebben dat opgesteld zodat er ruimte is voor interpretatie. Dat is pas immoreel.

                                Dan kan je bij elke aankoop die reden geeft tot vermoeden een zakje peperzaden rekenen. Ha ja kijk, die kocht ook peperzaden. Weg ernstige reden tot vermoeden. Dieje euro betaal je als klant graag als uwe winkel kan open blijven.

                                Mij lijkt dat ook veel gemakkelijker voor een winkel die onlangs gestart is, als Urban grow center tegenover een oud growshop die verder wil onder naam van. Als je zegt dat je veel vraag kreeg van peper kwekers en op die vraag wilt inspelen... Geurfilters zou ik dan toch uit mijn assortiment halen... Das het enige wat peper kwekers sowieso ni nodig hebben.

                                Comment

                                Bezig...
                                X