Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het einde van de growshops.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Het einde van de growshops.

    Is het niet zo dat alle middelen die ook voor andere plant kweken of doeleinden gebruikt kunnen worden gewoon te koop kunnen worden geboden,evt met onder andere naam ( geen canna in de naam bijv. )?

    Zie dan eigenlijk nog genoeg mogelijkheden, of ben ik hierin naief ?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      Re: Het einde van de growshops.

      Yep, dat soort smoesjes gaat niet werken natuurlijk.
      "Sorry agent, ik had niet gezien dat ik 180 reed, en het was ook niet de bedoeling", werkt ook niet.
      Lees de wetsartikelen zoals die daar nu staan maar eens aandachtig door.
      Misschien kan Kwasimodo zijn ervaren juridische kijk op de zaak geven ?

      * Net even twee reserve filtertjes wezen halen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        Re: Het einde van de growshops.

        Verboden is verboden... Hopelijk is in de grens landen wel aan te komen Belgie of Duitsland ?

        Bestellen via internet zal ook een risico gaan zijn, al zal dit voor de meeste meest logische zijn. Ik ben ook erg benieuwd hoe dit zich ontpopt in de aankomende periode....

        Comment


          Re: Het einde van de growshops.

          Ik vraag me dus af he. Fabrikanten zoals Gavita en Davin blijven hun producten maken. Ze worden ook voor het kweken van andere dingen gebruikt. Is het dan de verantwoordelijkheid van het bedrijf dat de spullen verkoopt om in feite bij iedere order na te gaan of het product niet eventueel voor hennepteelt wordt gebruikt? Want als dat gebeurt dan verdient het bedrijf immers geld:

          "Met dit voorstel worden personen en bedrijven die geld verdienen met de levering van goederen of diensten en de financiering van illegale hennepteelt strafbaar."

          Net zoiets dat de slijterij die alcohol verkoopt dat niet mag doen aan jongeren onder de 18 want anders krijgt de slijterij een boete, maar nu moeilijker zoniet onmogelijk vast te stellen.

          Comment


            Re: Het einde van de growshops.

            Ik vraag me dus af he. Fabrikanten zoals Gavita en Davin blijven hun producten maken.
            Philips was al gestopt met producten te maken voor deze branche. Die hebben waarschijnlijk een deal gesloten met de overheid.

            In feite is iedereen dus strafbaar, denk ook eens aan b.v. drukkerijen, transportbedrijven enz enz hoe ver denken ze daar dan in te gaan?

            Op kleine schaal legaliseren is wat mij betreft DE oplossing. Dat haalt de prijs naar beneden en dus ook de criminaliteit.
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment


              Re: Het einde van de growshops.

              Zie hier de opiumwet

              http://wetten.overheid.nl/BWBR000194...tum_12-11-2014

              Hier het beruchte artikel 11a
              even doorscrollen naar 6 juli 2011
              https://www.eerstekamer.nl/wetsvoors...afbaarstelling
              Artikel 11a
              Hij die stoffen of voorwerpen bereidt, bewerkt, verwerkt, te koop aanbiedt, verkoopt, aflevert, verstrekt, vervoert, vervaardigt of voorhanden heeft dan wel vervoermiddelen, ruimten, gelden of andere betaalmiddelen voorhanden heeft of gegevens voorhanden heeft, waarvan hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat zij bestemd zijn tot het plegen van een van de in artikel 11, derde en vijfde lid, strafbaar gestelde feiten, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaar of geldboete van de vijfde categorie.

              Ik zie hier toch geen verbod op bijv. hps lampen of moet de hele tuinbouw nu ook over naar de led ?
              Oh nee, daar kan ook cannabis onder gekweekt worden ....

              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                Re: Het einde van de growshops.

                Artikel 11.a is toch duidelijk zat er in... ? Echter vraag ik me af of de producenten alleen nog maar via een kvk nummer bv hun goederen verkoopt, neem als voorbeeld in Belgie je waar je evenemten vuurwerk kan kopen op kvk nummer.

                Want verboden word het om aan mensen te leveren waar het ernstige vermoeden bestaat dat het voor hennep teelt is, maar kan een bedrijf die inschatting maken en wie/of wat doet dat dan .. ?

                Comment


                  Comment


                    Re: Het einde van de growshops.

                    Ik denk dat alvast maar een uitkering bij het UWV ga aanvragen!
                    No Mercy Supply - No Mercy Shop

                    Comment


                      Re: Het einde van de growshops.

                      Hahaha s6. Dit zal mij verder niet weerstaan.

                      Comment


                        Comment


                          Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                          Comment


                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              Re: Het einde van de growshops.

                              Zaad handel is voor als nog toegestaan, het gaat nu om de growshops. Hoe willen ze het echt stoppen, het internet is wereld wijd...

                              Comment


                                Re: Het einde van de growshops.

                                Daartoe zal ik morgen een poging wagen: het oud BW noemt dit zaken, maar zaken zijn niet alleen "goederen" maar ook "rechten" die voorwerp van eigendom kunnen zijn.

                                Als we het er over eens kunnen worden dat "stoffen en voorwerpen" zaken zijn dan biedt 3:1 BW uitkomst: "Goederen zijn alle zaken en vermogensrechten".

                                Last edited by Kwasimodo; 17 November 2014, 13:46.
                                [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                                mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                                Comment

                                Bezig...
                                X