Het einde van de growshops.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Urban
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2008
    • 4104

    #211
    Re: Het einde van de growshops.

    Jawel filters zijn belangrijk om de lucht in je huis schoon te houden als ik mijn peperplanten moet bespuiten tegen luis of iets dergelijks heb ik die chemicalien niet graag rond dwarelen daarnaast heb ik al redelijk wat slakkenhuisafzuigers+filters verkocht aan horecagelegenheden dat is namelijk een stuk voordeliger voor ze dan dat ze die bij een horecagroothandel moeten kopen.

    Comment

    • Kwasimodo
      Grower
      Nieuw Lid
      • Jul 2014
      • 688

      #212
      Re: Het einde van de growshops.

      [QUOTE=beowulf;494945]Ze hebben dat opgesteld zodat er ruimte is voor interpretatie. Dat is pas immoreel.

      Aan interpreteren is niks immoreels.
      Alle rechtsregels moeten worden geïnterpreteerd.
      Er zijn zes gangbare manieren van interpreteren:
      -de grammaticale interpretatie;
      -de wetshistorische interpretatie;
      -de rechtshistorische interpretatie;
      -de wetssystematische interpretatie;
      -de teleologische interpretatie en
      -de anticiperende interpretatie.

      En niet te vergeten, het lelijke eendje onder de interpretatie methoden: "de redenering a contrario". (elke hond is een dier: maar hieruit valt niet te concluderen dat elk dier een hond is)
      [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
      mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #213
        Re: Het einde van de growshops.

        Jaja, ik pas in mijn schoenen, de schoenen passen in de doos, dus ik pas in de doos. Syllogisme trouwens.

        Ik zei nergens dat interpretatie immoreel is. Wel als je een dubieuze wel opstelt die daarvoor ruimte laat om gemakkelijker schuldig bevonden te worden. Namelijk dat weten tegenover vermoeden hebben.

        Comment

        • Kwasimodo
          Grower
          Nieuw Lid
          • Jul 2014
          • 688

          #214
          Re: Het einde van de growshops.

          Sorry, ik heb je verkeerd geïnterpreteerd.
          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #215
            Re: Het einde van de growshops.

            Want ga je nog materiaal kunnen verkopen aan zeg maar iemand met dreadlocks en een Bob Marley T-shirt?

            Comment

            • roy
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • May 2010
              • 433

              #216
              Re: Het einde van de growshops.

              Als ik jouw site bekijk, Roy dan is er sprake van een growshop.
              Nagenoeg heel je assortiment is op het growen afgestemd.
              Ik heb er al redelijk veel uitgehaald, zoals grote afzuigers en filters e.d. Alles wat er nu nog instaat is op de hobby kweker gericht.
              Ik vraag me af of justitie in de 3 jaar dat ze met die wet bezig zijn al niet alle shops in kaart hebben gebracht. Als ik er nu opeens allerlei producten in ga zetten voor de reguliere kweek pis ik wel over de schoenen van Justitie heen.
              Ze zijn daar echt niet achterlijk.

              Overigens is het wetsartikel gericht tegen het faciliteren van de grootschalige teelt.
              De verkoop van een enkele lamp en een klein filtertje wijst nu niet direct op een grootschalige teelt.
              Dat denk ik dus ook. Ik denk dat ze gewoon de grote hokken weg willen hebben en daarmee de criminaliteit naar beneden halen (niet dat het op deze manier gaat werken).
              Ik hoop voor mezelf, de shops die zich richten op de kleine hobbyist en de kwekers zelf dat dit het geval is en dat ze de kleinschalige kweek gedogen.
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment

              • Jointjedraaien
                Admin
                Admin
                • Oct 2007
                • 4362

                #217
                Re: Het einde van de growshops.

                Topic opgeschoond. Blijf a.u.b. on topic.
                Veel gestelde vragen over het forum

                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment

                • MWay
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2012
                  • 4999

                  #218
                  Re: Het einde van de growshops.

                  In feite is de wet niet uitvoerbaar.
                  BV fabrikant van slakkenhuizen Maakt er bv 10.000 de leveringen gaan zeg voor 85% naar de zeg legale industrie de rest is geen verklaring voor wel vermoeden.Dan zou de fabrikant dus zo gedaagd kunnen worden.
                  Niet te houden dus.
                  En ja als je met een berg dozen met stekken word gepakt is het natuurlijk wel duidelijk.
                  Rechters gaan op deze manier werken niet leuk vinden.

                  Comment

                  • Urban
                    Amazing Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jan 2008
                    • 4104

                    #219
                    Re: Het einde van de growshops.

                    yep zo is het Mway uiteindelijk zouden ze Volvo of Scania nog aan moeten klagen omdat die die producten weer vervoerd dus het zal allemaal wel loslopen want het einde is daar in zoek.

                    Comment

                    • Wietefras
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2013
                      • 4374

                      #220
                      Re: Het einde van de growshops.

                      We zullen gewoon de eerste rechtszaak moeten afwachten. Denk dat het woord vooral aan de rechters is of zij vinden dat ze hier wat mee kunnen. Wellicht is het dan net zo'n wassen neus als toendertijd met de carpoolstrook of het is iets wat uiteindelijk juist een veel grotere impact heeft. Hoop het eerste

                      Sowieso geldt het uiteraard alleen voor het transport, levering, verkoop etc aan de eindgebruiker en als die dan een wietkweker is.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment

                      • MWay
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2012
                        • 4999

                        #221
                        Re: Het einde van de growshops.

                        Wietefras,maar als bv een afnemer(growshop) van die afzuigerfabrikant veroordeeld word met zijn producten dan zou de fabrikant zo als ze de wet redeneren moeten bewijzen dat ze niet wisten dat hun spullen voor de kweek zouden worden gebruikt.
                        Als dit niet zo zou zijn dan zou de wet niet voor iedereen gelden.
                        En zo werkt dat natuurlijk niet bij een wet de ene wel en de ander niet.
                        Dus ik denk dat rechtzaken een flop gaan worden.

                        Comment

                        • Wietefras
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2013
                          • 4374

                          #222
                          Re: Het einde van de growshops.

                          Dan zouden de zaken tegen de producenten een flop worden. Wil nog niet zeggen dat het direct leveren door een growshop aan een wietteler niet te vervolgen zou zijn.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment

                          • MWay
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2012
                            • 4999

                            #223
                            Re: Het einde van de growshops.

                            Zou wel met 2 maten meten zijn,althans vind ik.
                            Wat een rechter daar over zegt is een ander verhaal.

                            Comment

                            • soulrebel
                              Super Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2014
                              • 1606

                              #224
                              Re: Het einde van de growshops.

                              Er is alleszins paniek in de growshopwereld,her en der,shop die hun aanbod veranderen,of de naam veranderen,waar geen 'grow'shop in voorkomt maarja,wie zoekt,zal altijd vinden

                              Comment

                              • odinxdaniel
                                Expert Stoner
                                MemberLucky Member
                                • Jan 2015
                                • 93

                                #225
                                Re: Het einde van de growshops.

                                Hallo,
                                Zit er een in rdam die gaat naar de overkant verhuizen van waar die nu zit en gaat een tuincentra beginnen en verder zegt ie dat ie gewoon doorgaat met verkopen wat ie nu ook doet alleen zwart en de prijs die te betalen is. Regering wil geen belasting hebben daarvan mooi zegt ie maar mijn inkomen blijven ze van af want ik heb teveek kloanten die ik niet lwijt wil. Dus zoals vroeger ''onder de toonbank'' mooi dacht ik.

                                Comment

                                Bezig...