Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik stem ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Ik stem ...

    rechts met een linkse hoek ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #77
      Re: Ik stem ...

      Nu de stembussen gesloten zijn, is het tijd om een rottigheidje te vermelden, dat de stemcommissie een heleboel werk bezorgd. Je stapt het stemhokje in, vult een willekeurig persoon in en je vervoegt je vervolgens bij de commissie en vraagt om een nieuw stembiljet, omdat je je hebt vergist. Ze zijn verplicht om een nieuw biljet uit te reiken, maar dan klopt het aantal uitgebrachte stemmen niet meer met het aantal uitgereikte stembiljetten. De commissie moet dan een of andere ingewikkelde administratieve prodedure uitvoeren inclusief een proces-verbaal opmaken. Al met al heel erg tijdrovend.
      Last edited by Xtreme; 13 September 2012, 08:11.

      Comment


        #78
        Re: Ik stem ...

        Je was een uur te vroeg met die melding Xtreme. Al zou ik niet weten waarom je zo'n rottigheidje zou uitvoeren (mocht het al problemen opleveren) haha.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #79
          Re: Ik stem ...

          De uitslag van de verkiezingen heeft me aangenaam verrast. Polariserende partijen, zoals de PVV en de SP, lijken op een zijspoor terecht te zijn gekomen en er zijn 2 grote partijen, rechts van het midden (VVD) en links van het midden (PvdA) die de handen ineen kunnen slaan. Ik hoop echt dat ze de bij de verkiezingen ingenomen standpunten naast elkaar gaan zetten: de verschillen in inzicht zijn best te overbruggen. Beide partij-programma's leveren op termijn meer werk op. Weliswaar levert het VVD-standpunt op langere termijn (2040) meer werk op dan het programma van de PvdA, maar daar moet je je niet blind op staren. Immers, tussen nu en het jaar 2040 zitten 28 jaren. Stel dat je als politicoloog in het jaar 1912 een prognose had moeten doen over de werkgelegenheid in Europa in het jaar 1940 aan de hand van de economische ontwikkelingen van die tijd. Ook dat is een periode van 28 jaar. Niemand kon destijds bevroeden dat er in 1914 tot 1918 een wereldoorlog zou zijn, die uitgevochten werd op het Europese continent, niemand kon bevroeden dat er omstreeks de jaren dertig een wereldwijde recessie plaats zou gaan vinden en niemand kon bevroeden dat nagenoeg heel Europa in 1940 in een tweede wereldoorlog zou zijn verwikkeld. Een prognose van nu, kan door de "markt" een maand later achterhaald zijn. Flexabiliteit zou ook in de politiek ingang moeten vinden. Als ondernemer maak ik ook meerjarenplanningen: echter, als de omstandigheden wijzigen, stel ik mijn plannen bij. Maar alle politieke beloftes, zijn niet meer waard dan het nieuws in de krant van gisteren, waarin de visboer mijn vers aangekochte vis verpakt.
          Last edited by Xtreme; 14 September 2012, 09:31.

          Comment


            #80
            Re: Ik stem ...

            De uitslag van de verkiezingen heeft me aangenaam verrast.
            Mij ook, alleen is de verkeerde partij de grootste geworden.
            Maargoed, het is mogelijk om met 2 partijen een kabinet te vormen nu. Dat zullen ze dan ook moeten doen naar mijn mening. Veel zeggen dat het 3 partijen worden vanwege de 1e kamer, maar dat vind ik onzin. Wanneer ze met goede plannen komen hoeven die echt niet afgeschoten te worden. Wanneer dat wel gebeurt is dat niet in het belang van het volk, ze hebben hun taak serieus te nemen en horen te beoordelen op de inhoud, niet op wie het voorstel doet.
            Gaan ze toch met 3 partijen, laat dan in ieder geval het CDA erbuiten. Dat is ook duidelijk door het volk aangegeven wanneer je naar de uitslagen kijkt. Die staan nu mooi aan de kant.

            Comment


              #81
              Re: Ik stem ...

              Welke partij het grootste is geworden, vind ik niet relevant: het enige wat ze moeten doen is de mensen op hun verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid wijzen. Met al dat gepamper schieten we niks op. Mensen, die allang niet meer gewerkt hebben, moeten volgens de linkse "Gutmensch" begeleid worden om weer te gaan participeren in het arbeidsproces. De groeten aan deze zienswijze. Toen ik een jaar of 16 was, werkte ik in de Rotterdamse haven als classificeerder. Begeleiding, no way: je kreeg gewoon een hoge drukspuit in je handen gedrukt en moest daarmee een scheepstank via een mangat binnenklimmen (afdalen eigenlijk) en schoonspuiten van de restanten van ingedikt vruchtensap: een klote job. Op andere momenten moest ik roestige scheepswanden zandstralen/gritten: ook niet leuk. Maar het verdiende wel goed: ik had zelfs meer te makken dan mijn studiegenoten met een toelage van hun ouders. Geld verdienen is zo moeilijk niet: alleen je moet bereid zjn om je handen te laten wapperen. Matthijs, jij bent ook ondernemer: zet de dagen waarop je tijdens je ondernemerschap ziek bent geweest eens af tegen het gemiddelde ziekteverzuim van mensen in loondienst. Ik weet welhaast zeker dat je onder dit gemiddelde zit. En waarom? Gewoon omdat je weet dat ingeval je geen declarabele uren maakt er geen brood op de plank komt. Een ziektewetuitkering zit er voor ons niet in.
              Last edited by Xtreme; 14 September 2012, 19:16.

              Comment

              Bezig...
              X