Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet roken onder de 18 jaar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

    Ik heb een dochtertje van bijna 10.
    Als die gaat puberen zal ze ook in aanraking komen met drugs en alcohol.
    Omdat ik zelf ook rook, en af en toe ook wel is een jointje rook ga ik het haar niet verbieden.
    Maar ik ga haar wel de gevaren vertellen wat er kan gebeuren als je drugs gaat gebruiken op zo'n jonge leeftijd.

    Comment


      #62
      Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

      Het als ouder of overheid verbieden zal naar mijn mening maar weinig zin hebben, het bloed Kruipt waar het niet gaan kan he. Goede open voorlichting zou veel beter zijn. Aan cannabisgebruik op jonge leeftijd kleven wel degelijk gevaren. Het nog in ontwikkeling zijnde brein kan gevoelig zijn voor cannabis en je kunt er op jonge leeftijd blijvende negatieve gevolgen aan overhouden.

      Vooral jong adolescente mannen ,13 tot 18 jaar, kunnen gevoelig zijn voor cannabis gebruik en kunnen er een psychose aan overhouden of erger nog er blijvend schizofreen van worden. Ongeveer 1 % van de jong adolescente mannen krijgt hiermee te maken zonder cannabis te hebben gebruikt. Onder de jonge cannabis gebruikers stijgt dit naar 2 %. Nu zul je zeggen og das maar een procent. maar kijk maar eens in je omgeving rond. Heden ten dage zie ik veel jonge gebruikers. dus het gaat hier om best een grote groep mensen. Ik heb zelf jaren met een paar van deze onfortuinlijke jongens gewerkt en weet dat het wel degelijk gebeurd en blijvende gevolgen kan hebben. Dus kom alsjeblieft niet met reacties van daar geloof ik niet in.
      Probleem in deze is dat je van te voren niet weet of je er gevoelig voor bent en als je er wel gevoelig voor bent en je rookt cannabis terwijl je brein nog in ontwikkeling is dan is het telaat en zit je met de gebakken peren.

      Dus denk 2 x na voordat je een joint opsteekt op jonge leeftijd.

      Grtz
      Last edited by monty; 2 July 2009, 18:40.

      Comment


        #63
        Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

        Een goede voorlichting voor jongeren is zeker belangrijk, en ik denk dat dit de beste mannier is om het gebruik van cannabis op jonge leeftijd te voorkomen.
        Net als sexuele voorlichting die jongeren krijgen op school, zou er ook een goede drugs voorlichting moeten komen.
        Dit zal zeker effect hebben

        Comment


          #64
          Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

          Oorspronkelijk geplaatst door wigyour View Post
          Ik heb een dochtertje van bijna 10.
          Als die gaat puberen zal ze ook in aanraking komen met drugs en alcohol.
          Omdat ik zelf ook rook, en af en toe ook wel is een jointje rook ga ik het haar niet verbieden.
          Maar ik ga haar wel de gevaren vertellen wat er kan gebeuren als je drugs gaat gebruiken op zo'n jonge leeftijd.
          Chapeau ! Precies zoals ik er ook over denk !!
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #65
            Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

            Oorspronkelijk geplaatst door wigyour View Post
            Een goede voorlichting voor jongeren is zeker belangrijk, en ik denk dat dit de beste mannier is om het gebruik van cannabis op jonge leeftijd te voorkomen.
            Net als sexuele voorlichting die jongeren krijgen op school, zou er ook een goede drugs voorlichting moeten komen.
            Dit zal zeker effect hebben
            Haha, onze voorlichting op school was ook niet je van het.
            Ben het er wel mee eens though. Thuis zal een puber niet zo snel over zoiets beginnen, dus je weet als ouder ook niet echt waar je aan toe bent. Als er mensen op scholen komen om er het een en ander over te vertellen, zitten de pubertjes ook niet met zoveel vragen.

            Comment


              #66
              Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

              Ik niet het hele topic gelezen. Maar ik zat laast op canvas een BBC docu te kijken over cannabis en daar hadden ze het over dat het echt slecht voor je is als je voor je 15de gaat blowen. Dus zelf zou ik zeggen als je het echt zo nodig moet blowen, dan is vanaf 16 jaar een goeie leeftijd, maar hoe ouder hoe beter.

              Comment


                #67
                Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

                ik ben het ermee eens dat alcohol slechter voor je is dan wiet. het is natuurlijk wel slechter voor je longen, ik ben ook van plan een veporizer aan te schaffen.
                ik ben zelf nu 16 en heb mijn ouders eerlijk verteld dat ik het had gebruikt. mijn moeder was er niet trots op maar ze vond het niet erg als ik het in het weekend zou doen en zal ik gewoon mijn huiswerk maakte en leerde voor proefwerken.
                ik raad iedereen aan om het met zijn of haar familie te bespreken, of je hebt een week gezeik of je bent je hele leven "blij"

                Comment


                  #68
                  Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

                  Minimum leeftijd om aan te melden: 18 jaar ---> http://jointjedraaien.nl/wietforum/faq.php grtz bobo
                  Last edited by Jointjedraaien; 2 December 2009, 00:21.

                  Comment


                    #69
                    Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

                    ik blow sinds mijn vijftiende

                    Comment


                      #70
                      Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

                      ik blow sinds mijn vijftiende

                      Comment


                        #71
                        Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

                        Ik ook
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #72
                          Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roy. View Post
                          ik blow sinds mijn vijftiende
                          Je hebt opgegeven dat je geboren bent op: 15 april 1994, klopt dit?

                          Ik heb je account op non actief gezet, mocht je kunnen bewijzen dat je 18+ bent kan je contact met mij opnemen via dit formulier.
                          Veel gestelde vragen over het forum

                          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #73
                            Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

                            Oorspronkelijk geplaatst door banaan View Post
                            ik ben zelf nu 16
                            . Volgens mij ben ik nu BANAAN of zijn jullie BANAAN .

                            Roy had ik gisteren aangesproken. Die is 15 op het moment, heb hem verteld dat zijn moeder visjes gebakken heeft .

                            Grtz
                            Last edited by bobo; 13 July 2009, 21:12.

                            Comment


                              #74
                              Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

                              Leuk topicje, met veel uiteenlopende meningen zoals ik zie.


                              Ikzelf blow sinds mijn 15-16 jaar; begon allemaal met een goeie maat die 't wel eens met zijn broer & diens vrienden deed. Hij vertelde me de ervaringen, en na een aantal keer hem te zien blowen (zonder zelf mee te doen, want ik kende zelf nog niet wat het was, deed, en de gevolgen op langere termijn waren), en zelf werd ik er nieuwschierig naar wat het was; en of het op mij ook dergelijk aangename uitwerking was.

                              Zo besloot 'k om samen met hem, in een veilige omgeving mijn eerste jointje te experimenteren. De eerste 2-3x dusdanig lage hoeveelheid (en al wat je binnenkrijgt hoest je toch weer uit ), in contact gekomen met de wereld na 'n jointje...

                              Beviel me wel, en zo kwam het dat we maandelijks wel eens samenkwamen; jointje deelden en er gewoon een bijzonder gezellige avond op nahielden.

                              Mijn ma is het ook vrij snel (toevallig) teweten gekomen, en was bijzonder controversieel. Ze werd niet laaiend, nog ging ze gaan preken. Ze begreep wat ik deed, en nam daar geen aanstoot aan. Maar door haar open minded mening daaromtrend, kon ik er ook met haar over praten. Ze vroeg me als ik wist welke negatieve gevolgen daar omtrend hangen, en wist ook iedere keer wanneer ik ging smoken.


                              En uiteindelijk was't een mooi gebaar van haar. Zo kwam er communicatie, en controle; en daardoor ben ik ook van mening dat smoken onder de 18 wel moet kunnen, maar dan weliswaar in een gecontroleerde proportie en omgeving.

                              Pas als je de kaap van 18 hebt bereikt, zijn sommigen; maar zeker niet allemaal, klaar om zelf te bepalen wanneer en in welke omstandigheden ze met weed omgaan...


                              Just my 2 cents!




                              Grtz,
                              wee-wee

                              Comment


                                #75
                                Re: Wiet roken onder de 18 jaar.

                                ik vind gewoon mensen die weed willen roken die moeten dat doen mensen die da nie willen moeten gewoon zwijgen en doen wat zij denken dat het beste is .

                                en als je weed rookt en nog mag het niet als je minderjarig bent wat kunnen ze doen als je het doet doe je het toch weed zal er altijd zijn wat je ook doet er zijn altijd mensen die het roken en er zijn altijd mensen die het kweken dus ...

                                Comment

                                Bezig...
                                X