Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis Wetgeving Nederland

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    nou ik heb 4 planten in me tuin geen autoflowers want die stinken meer
    heb ik vorig jaar gehad.toen ging de buur man wel klagen ,was gelukkig klaar voor de oogst
    zij tegen hem dat ik hem weg zou halen geen gezijk gahad
    als je maar geen overlast veroorzaakt zo dat je Buuren niet gaan klagen is er niks aan de hand
    gr uit hellevoetsluis

    Comment


      #62
      Re: Cannabis Wetgeving Nederland

      Dit is de eerste keer dat ik hoor dat autoflowers meer stinken dan normale wietplanten.
      Ik denk dat het eerder aan de soort wietplant ligt..
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #63
        Re: Cannabis Wetgeving Nederland

        Nee JD, af's geuren meer als normale planten.

        Comment


          #64
          Re: Cannabis Wetgeving Nederland

          Ligt aan het soortje idd.
          Als je iets uitzoekt met Skunk in de genen kan je op je vingers uittellen dat ze flink geurt.
          Ik heb o.a. 4 auto blueberries gehad dit jaar, die rook je pas op een meter afstand een beetje.

          Overlast is wat iemand anders als hinderlijk ervaart.
          Dat kan dus van alles zijn.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #65
            Re: Cannabis Wetgeving Nederland

            dit klopt dus niet cannamamma

            je word niet je huis uit gezet als jij 4 planten enkel in de tuin of op de tuin hebt,bij ontdekking en bezoek van politie worden ze afgenomen,als je afstand doet, is er niks aan de hand.
            bij een 2e keer, kun je wel evt een boete krijgen opgelegd alsnog.
            maar je vliegt niet je huis uit voor buiten planten,zolang het gedoogbeleid nog bestaat,kunnen ze niks doen bij 5planten, heb je er 6,dan heb je wel een probleem.
            en dan kun je ind je huis uitvliegen,dan val je niet meer in het gedoogtermbeleid omdat je dan als beroepsteler word gezien.
            zo werkt het.

            dus wanneer het einde van het gedoogbeleid er is, dan moet je oppassen en raad ik het geen enkele huurder meer aan om zelfs maar ook 1 buitenplantje nog te zetten.

            Comment


              #66
              Re: Cannabis Wetgeving Nederland

              Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
              dit klopt dus niet cannamamma
              Tja, het gebeurt hier toch echt. In de huurovereenkomst staat dat je geen cannabis mag kweken, zowel binnen als buiten. Daar zet je zelf ook je handtekening onder. En dan kan de huurovereenkomst pet direct ontbonden worden.
              Je kan beter een bezoekje van de politie krijgen. Die willen de boel alleen maar meenemen, maar nemen bij max 5 planten en geen geknoei met de elektriciteitsmeter geen contact op met de woningbouwvereniging.

              Even je huurcontract nalezen. Het kweekverbod is iets van de laatste jaren, dus als je een oud contract heb zit je iets safer.

              CM

              Comment


                #67
                Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                Hoe zit het nu met die Wietpas eigenlijk? Lees langs 1 kant lees ik artikels dat ENKEL NEDERLANDERS mogen shoppen en langs de andere kant hoor je dat er enkel rond de grensstreken niet aan toeristen wordt verkocht... Heb al vanalles gehoord. Misschien is deze vraag al veel gesteld, mijn excuses dan maar ga zaterdag richting Utrecht en zou beetje duidelijkheid willen...
                PEACE

                Comment


                  #68
                  Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                  In mijn huur contract staat ook in gehuurde perceel mag geen cannabis gekweekt worden gebeurt dat wel dan zal ik het gehuurde perceel moeten verlaten
                  Of het nu 1 of 10 is maakt niks uit in het contract staat op gehuurd perceel mag geen cannabis gekweekt worden.
                  En ik heb getekend
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #69
                    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                    Je mag ook niet op de stoep fietsen ! @ leo in de grote steden kun je gewoon terecht als belg , duitser ... niet inwoner van nl . In de grensgemeenten willen ze een rijbewijs zien of iets waarop staat dat je inwoner van nl bent

                    Comment


                      #70
                      Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                      Bedankt langenl! Duidelijkheid
                      @ belladonna, als het contractueel staat opgesteld sta je met de rug tegen de muur wat de wet ook zegt vrees ik...
                      Er zijn ook huizen/appartementen waar geen dieren mogen, komt op't zelfde neer...

                      Comment


                        #71
                        Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                        Even je huurcontract nalezen. Het kweekverbod is iets van de laatste jaren, dus als je een oud contract heb zit je iets safer.

                        CM[/QUOTE]

                        cannamamma die zin klopt overigens wel weer.
                        in de huidige huur contracten is dit ind van toepassing,maar alles tot 2003 ong is geen probleem met buitenplanten!
                        die gehuurd zitten volgensnmij zelfs tot 2008 alles erna kan ind ontbonden worden.
                        maar ook deze mensen van nu in deze tijd hebben niks te vrezen met 4buitenplanten!

                        en met 4 bedoel ik geen 5 meer zoals in het verleden was.
                        ps dit geld niet voor oude huurcontracten daar is 5 weer geen probleem.

                        hopelijk heb ik jullie zo een beetje kunnen helpen.
                        ik moet wel dit kwijdt en erbij zeggen zodat iedereen safe zit!

                        de huidige buitenkweek gaat op een punten systeem.
                        daar is aarde,voeding,emmer,meters,toevoegingen op gebaseerd.

                        gooi altijd de zakken weg! Nooit laten liggen,
                        waarom zit er oerliet in de grond? Deze heb ik bij de Boerenbond etc gekocht.
                        zakken bewijzen het tegendeel en zijn bewijspunt 1 dat het voor cannabis planten is geschikt.

                        voeding komt bij de tuinwinkel Lidl etc vandaan.
                        dus geen namen erop of specifiek info omtrent cannabis! Anders stickers eraf trekken!

                        zet een gieter bij de planten!
                        Meters uit het zicht houden en nooit bij de rest leggen.

                        als je dit naleeft kan iedereen safe en veilig buitenkweken zonder ernstige gevolgen bij de buitenteelt
                        en onthoud oude huurder niet meer dan 5planten.

                        nieuwe huurders niet meer dan 4!

                        koopwoningen allemaal max 5 buiten.

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/gedoogbeleid-softdrugs-en-coffeeshops


                        lees dit dan maar eens goed!

                        Comment


                          #72
                          het is wel vaag allemaal hoor

                          Comment


                            #73
                            Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                            als je een huurwoning hebt staat daar haast zeker een clausule over wiet in, en die is strenger dan wat de overheid heeft te miepen. In geval van een koopwoning heb je alleen met de overheid van doen, in zeldzame (en extreme) gevallen gaat de bank miepen over je hypotheek.

                            Zo vaag is het dus niet : de meeste woningbouwverenigingen hebben zero-tolerance beleid. Oftewel : heb je planten staan en wordt dat ontdekt, dan ga je eruit. In mijn woonplaats is het dan tevens zo dat je gedurende 2 jaar geen kans maakt op een huurwoning in de sociale sector.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #74
                              Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                              Als je dit allemaal zo leest, Snap ik niet dat mensen hier foto's van hun hokjes op plaatsen. Zou je 1 keer een hard werkende overijverige agent hebben die dit soort zaakjes gaat zitten uit pluizen. En ik ga mijn huur contract nogmaals doornemen, Kon eerder namelijk (snel overgelezen) niet zo gauw iets vinden over het telen van wiet of iets dergelijks.
                              Grow bitch! Grow!

                              Comment


                                #75
                                Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                                Is dat punten systeem niet alweer vervallen?

                                http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...verhandel.html

                                "Thuis wietplanten of hennepplanten telen. Het is niet toegestaan om (thuis) wietplanten of hennepplanten te telen. Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroepsmatig of bedrijfsmatig handelen.
                                Deze situatie wordt gelijk behandeld als die waarin sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Bij ontdekking doet u afstand van de planten en wordt u meestal niet verder vervolgd."


                                http://www.wiettelerinjehuis.nl/hoe-...-is-strafbaar/

                                Hier staat ook dat het hebben van 5 planten in huis niet strafbaar is.

                                Comment

                                Bezig...
                                X