Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis Wetgeving Nederland

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

    Man, man, man...
    Zou je de volgende keer misschien leestekens kunnen gebruiken, of desnoods op de <ENTER> duwen na een zin ?
    Dit is bijna niet te lezen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #32
      Re: Cannabis Wetgeving Nederland

      http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs/softdrugs?ns_campaign=Thema-openbare_orde_en_veiligheid&ro_adgrp=Drugs_softdru gs&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2 Bwiet&ns_fee=0.00

      O
      ok hier heb ik niets terug kunnen vinden met het gebruik van lamp e.d.

      Comment


        #33
        Re: Cannabis Wetgeving Nederland

        medi wiet werkt voor geen meter omdat het bestraald word

        Comment


          #34
          Re: Cannabis Wetgeving Nederland

          Ziekte van Crohn

          Als je gaat zoeken vind je er wel meer...

          Comment


            #35
            Re: Cannabis Wetgeving Nederland

            IDD vale, weer wat geleerd.

            Comment


              #36

              Comment


                #37
                Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                Duidelijke uitleg, thnks.

                Comment


                  #38
                  Nucleair: komt nagenoeg niet voor, Biologisch: komt veelvuldig voor (griep-verkoudheid en SOA) en Chemisch, verkeerde additieven en/of besmetting (salmonella)
                  Last edited by Xtreme; 27 October 2011, 17:29.

                  Comment


                    #39
                    Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                    Het topic begint met wat wetsartikelen en aanwijzingen van het openbaar ministerie.

                    Sinds juli 2011 zijn er wat dingen veranderd. Ik zag dat wel ergens anders in het forum, maar toch ff voor de volledigheid van dit topic.

                    Hier de bron: http://www.om.nl/organisatie/beleidsregels/overzicht/drugs/@155857/aanwijzing-opiumwet-0/


                    En hieronder de wietkweek tekst:

                    3.2.1. Teelt van hennep ( of de cannabis plant)
                    Deze aanwijzing alsmede de richtlijn voor strafvordering Opiumwet softdrugs gaan uit van twee situaties: er is sprake van ofwel beroeps- of bedrijfsmatige teelt, ofwel geen beroeps- of bedrijfsmatige teelt.
                    Niet bedrijfsmatige teelt van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik heeft, indien de verdachte volwassen is, geen prioriteit. Teelt door minderjarigen behoort steeds te leiden tot een strafrechtelijke reactie.
                    Prioriteit ligt bij de beroeps- of bedrijfsmatige teelt. Bij de vaststelling van hetgeen beroeps- of bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:
                    De schaalgrootte van de teelt: de hoeveelheid planten;

                    Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen. Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand.
                    De mate van professionaliteit, afgemeten aan het soort perceel waarop geteeld wordt, belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (opgenomen in bijlage 1);

                    Indien, ongeacht de hoeveelheid planten, wordt voldaan aan twee of meer punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.
                    Doel van de teelt;

                    Indien er sprake is van het telen van hennep om geldelijk gewin te verkrijgen, wordt, ongeacht de hoeveelheid planten, aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

                    Bijlage 1



                    Professionaliteit:
                    Indicator:
                    Laag Gemiddeld Hoog2-suppletie geen wel gestuurde installatie







                    NB. Deze lijst met indicatoren is niet limitatief. Hetzelfde geldt voor de duiding van de aangetroffen installatie en productiemiddelen.
                    Last edited by 123harry; 17 November 2011, 09:52.
                    No-nonsens kweker

                    Comment


                      #40
                      Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                      Ik ben van plan een binnenruimte te gaan inrichten met een hoge professionaliteit.
                      Daartoe heb ik nodig: een margarinedoos (gratis bij de supermarkt), een spaarlamp met fitting (kosten minder dan 4 €), een tijdklokje (minder dan 10 €) en 2 liter bemeste potgrond (minder dan 1 €) en uiteraard een gekocht stekje (3 €). Wat voor straf zou zo'n uiterst professionele kweekruimte (ik voldoe aan 3 professionele critera) wel niet opleveren! Eigenlijk wil dat wel 3 keer doen: want ik beoog een draaideurcrimineel te worden.

                      Comment


                        #41
                        Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                        Comment


                          #42
                          Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                          Prachtige plant hoor. Groeie mijne maar zo.

                          ---------- Post added at 09:50 ---------- Previous post was at 09:48 ----------

                          Comment


                            #43
                            Re: Cannabis Wetgeving Nederland


                            Ik meende te weten dat je wiet altijd donker moest bewaren omdat anders de THC onder invloed van UV afgebroken zou worden.
                            Als je de wiet eerst gaat bestralen met UV , dan kan ik me voorstellen dat de werking achteruit gaat.

                            Comment


                              #44
                              Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                              Het bestralen van wiet om schimmels te doden gebeurt niet met UV-C straling. De golflengte van UV-C straling bevindt zich op 10 tot de macht min 9 (nanometer) en valt net buiten het blauwspectrum dat we nog kunnen zien (ongeveer 380 nanometer). Bestralen om schimmels te doden vindt plaats met gammastraling. De golflengte hiervan is 10 tot de macht min 13. (picometer)
                              Last edited by Xtreme; 5 April 2012, 08:40.

                              Comment


                                #45
                                Re: Cannabis Wetgeving Nederland

                                Water in tanks bestralen ze met UV licht, ik denk dat iemand iets verkeerd gelezen heeft. Het gebruik van de gammastralen is ook naar mijn weten, het correcte antwoord.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X