Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk Instrument Speel Jij ?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gitaar, drum en basgitaar. Wat ik het meest speel, is akoestische gitaar maar wat mij het meest ligt zijn drums. Maar ja, daar kun je niet altijd op spelen als je zin hebt. Niet op een akoestisch drumstel en elektronische drums zijn niks voor mij.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      Ukulele
      sigpic it is just a flower

      Comment


        Ik speel wel eens met m'n fluit, ben alleen niet lenig genoeg om er op te blazen.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
          Gitaar, drum en basgitaar. Wat ik het meest speel, is akoestische gitaar maar wat mij het meest ligt zijn drums. Maar ja, daar kun je niet altijd op spelen als je zin hebt. Niet op een akoestisch drumstel en elektronische drums zijn niks voor mij.
          Misschien kan jij mij helpen.

          Wat ik al een tijdje wil doen, is dit op de computer:

          https://www.youtube.com/watch?v=_qj30Tx3V3s

          Nu ben ik al een tijdje opzoek, en weet inmiddels dat dit strummen heet. De manier waarop hij speelt.

          Wat ik echter niet weet is het volgende. Welke snaren raakt hij met zijn rechterhand ? Zijn dat alleen dezelfde snaren als die hij dempt voor het akkoord, of raakt zijn rechterhand alle snaren ?

          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Kasteelheer
            Kasteelheer commented
            Editing a comment
            ik kan geen gitaar bespelen maar als je de daw "flstudio" zou gebruiken dan kan je in de pianoroll zeer eenvoudig strums en flams intekenen, en precies zoals je ze wenst.

            en check deze voor eenvoudige funky gitaar riffs : https://www.youtube.com/watch?v=pNxEHrq_70c

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Gps beetje late reactie, zie je bericht nu pas. Ik begrijp je niet helemaal , wat bedoel je met strummen op de computer? Strummen op de gitaar is als het ware een beetje als drummen met de plectrum. De woorden strummen en drummen lijken wel wat op elkaar en het is beide ritmisch spel. De funk riffjes zijn relatief makkelijk te leren, ze gebruiken vaak een wah pedaal voor de sound.

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik heb al eens een poging gedaan om Curtis Blow - The Breaks op de computer na te doen.
            Die manier van gitaar spelen heet strummen.

            Een gedeelte van het ritme komt voort uit het feit dat hij de snaar wel of niet dempt.
            Wat ik niet snap is hoe ik dit in een DAW na doe.

            Een wel of niet gedempte toon?
            Rond 1:10 en iets verder

            https://www.youtube.com/watch?v=sEY8qCxXLcU

            Piano's Drums en Synthesizers zijn erg goed te doen op de pc.
            Bij gitaren kom je echter al snel in de problemen. Probleem 1 is de up en Down stroke en dat ik wel begrijp hoe je piano moet spelen, maar bij gitaren het spoor bijster raak.

            Op het Linux musicians forum, kreeg ik al een keer een reactie dat iemand die zijn hoed voor mij af nam, alleen maar omdat ik dit ging proberen.
            Ik heb al veel video's gezien, en vraag me ergens af of het wel mogelijk is, zonder een speciale gitaar plugin.

            Martin Garrix
            https://www.youtube.com/watch?v=vy-x8RqgHdc&t=255s

          Hier mijn nieuwste cover.
          Vangelis alpha

          https://soundcloud.com/user586365033...social_sharing
          Lets not criticize but legalize

          Comment


            kan niets bespelen maar heb wel veel synthesizers en maak flink wat herrie

            Comment


              Zeer kundig met de dwarsfluit.
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

              Comment


                Ik speel een beetje gitaar, akoestisch en elektrisch ben altijd aan het leren, mijn inspiratie is Jerry Garcia, ik leer graag Grateful Dead nummers spelen.

                Comment


                  Mijn fluit

                  Comment


                    Piano, beetje mondharmonica, ik kan geen noten lezen, de kennis is verwaterd. 🎶

                    Ooit een poging gedaan om gitaar te leren spelen met een maatje, maar het werd meer ik zingen, hij spelen, en veel bier drinken en jointjes roken. 😂

                    Comment


                      Mijn favoriete instrument om te bespelen blijft toch altijd ''de gevoelige snaar''
                      Niks mooier dan de werkelijke persoon naar buiten te zien komen.
                      If life keeps putting you down, You better stay high

                      Comment


                        Ik speel trouwens ook wel eens mondharmonica, wilde dat echt gaan leren maar ben er niet meer voor gaan zitten. Ken wel een klein beetje Orange blossom special. Heb ook nog een Kazoo, die kun je het beste altijd met je overal mee naartoe nemen want je weet maar nooit wanneer je hem echt nodig hebt.

                        Comment

                        Bezig...
                        X