Welk Instrument Speel Jij ?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #121
    Gitaar, drum en basgitaar. Wat ik het meest speel, is akoestische gitaar maar wat mij het meest ligt zijn drums. Maar ja, daar kun je niet altijd op spelen als je zin hebt. Niet op een akoestisch drumstel en elektronische drums zijn niks voor mij.

    Comment

    • batmeid
      Expert Grower
      MemberLucky Member
      • Oct 2012
      • 1317

      #122
      Ukulele
      sigpic it is just a flower

      Comment

      • kroket
        Moderator
        420 MemberLucky MemberModerator
        • Apr 2010
        • 1915

        #123
        Ik speel wel eens met m'n fluit, ben alleen niet lenig genoeg om er op te blazen.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment

        • Gps
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2014
          • 1988

          #124
          Oorspronkelijk geplaatst door Hork
          Gitaar, drum en basgitaar. Wat ik het meest speel, is akoestische gitaar maar wat mij het meest ligt zijn drums. Maar ja, daar kun je niet altijd op spelen als je zin hebt. Niet op een akoestisch drumstel en elektronische drums zijn niks voor mij.
          Misschien kan jij mij helpen.

          Wat ik al een tijdje wil doen, is dit op de computer:



          Nu ben ik al een tijdje opzoek, en weet inmiddels dat dit strummen heet. De manier waarop hij speelt.

          Wat ik echter niet weet is het volgende. Welke snaren raakt hij met zijn rechterhand ? Zijn dat alleen dezelfde snaren als die hij dempt voor het akkoord, of raakt zijn rechterhand alle snaren ?

          Lets not criticize but legalize

          Comment


          • Kasteelheer
            Kasteelheer commented
            Editing a comment
            ik kan geen gitaar bespelen maar als je de daw "flstudio" zou gebruiken dan kan je in de pianoroll zeer eenvoudig strums en flams intekenen, en precies zoals je ze wenst.

            en check deze voor eenvoudige funky gitaar riffs : https://www.youtube.com/watch?v=pNxEHrq_70c

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Gps beetje late reactie, zie je bericht nu pas. Ik begrijp je niet helemaal , wat bedoel je met strummen op de computer? Strummen op de gitaar is als het ware een beetje als drummen met de plectrum. De woorden strummen en drummen lijken wel wat op elkaar en het is beide ritmisch spel. De funk riffjes zijn relatief makkelijk te leren, ze gebruiken vaak een wah pedaal voor de sound.

          • Gps
            Gps commented
            Editing a comment
            Ik heb al eens een poging gedaan om Curtis Blow - The Breaks op de computer na te doen.
            Die manier van gitaar spelen heet strummen.

            Een gedeelte van het ritme komt voort uit het feit dat hij de snaar wel of niet dempt.
            Wat ik niet snap is hoe ik dit in een DAW na doe.

            Een wel of niet gedempte toon?
            Rond 1:10 en iets verder



            Piano's Drums en Synthesizers zijn erg goed te doen op de pc.
            Bij gitaren kom je echter al snel in de problemen. Probleem 1 is de up en Down stroke en dat ik wel begrijp hoe je piano moet spelen, maar bij gitaren het spoor bijster raak.

            Op het Linux musicians forum, kreeg ik al een keer een reactie dat iemand die zijn hoed voor mij af nam, alleen maar omdat ik dit ging proberen.
            Ik heb al veel video's gezien, en vraag me ergens af of het wel mogelijk is, zonder een speciale gitaar plugin.

            Martin Garrix
        • Gps
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2014
          • 1988

          #125
          Hier mijn nieuwste cover.
          Vangelis alpha

          Lets not criticize but legalize

          Comment

          • Kasteelheer
            Senior Stoner
            Member
            • Dec 2021
            • 48

            #126
            kan niets bespelen maar heb wel veel synthesizers en maak flink wat herrie

            Comment

            • Eerstekamerlid
              Exquisite Grower
              MemberLucky Member
              • Jan 2013
              • 5066

              #127
              Zeer kundig met de dwarsfluit.
              Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
              Het systeem betreurt dit ten zeerste.

              Comment

              • MightyVap3r
                Advanced Stoner
                Member
                • Nov 2023
                • 52

                #128
                Ik speel een beetje gitaar, akoestisch en elektrisch ben altijd aan het leren, mijn inspiratie is Jerry Garcia, ik leer graag Grateful Dead nummers spelen.

                Comment

                • NewNoobie
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • May 2022
                  • 2070

                  #129
                  Mijn fluit

                  Comment

                  • Ex user 54404
                    Retired
                    • Aug 2023
                    • 1454

                    #130
                    Piano, beetje mondharmonica, ik kan geen noten lezen, de kennis is verwaterd. 🎶

                    Ooit een poging gedaan om gitaar te leren spelen met een maatje, maar het werd meer ik zingen, hij spelen, en veel bier drinken en jointjes roken. 😂

                    Comment

                    • DenSchimmige
                      Advanced Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2013
                      • 1132

                      #131
                      Mijn favoriete instrument om te bespelen blijft toch altijd ''de gevoelige snaar''
                      Niks mooier dan de werkelijke persoon naar buiten te zien komen.
                      If life keeps putting you down, You better stay high

                      Comment

                      • MightyVap3r
                        Advanced Stoner
                        Member
                        • Nov 2023
                        • 52

                        #132
                        Ik speel trouwens ook wel eens mondharmonica, wilde dat echt gaan leren maar ben er niet meer voor gaan zitten. Ken wel een klein beetje Orange blossom special. Heb ook nog een Kazoo, die kun je het beste altijd met je overal mee naartoe nemen want je weet maar nooit wanneer je hem echt nodig hebt.

                        Comment

                        Bezig...