Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hersenschudding en cannabis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Beterschap~!!
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #17
      Thanks Jointjedraaien interessant artikel. De voorlopige resultaten klinken veel belovend. Ik hoop dat dit soort onderzoeken leiden tot een bredere acceptatie van cannabis in de medische wereld.

      Bedankt Rickysticky ik hoop het ook. Maar ibuprofen en wiet kunnen elkaar versterken zeg je? Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord?
      Ik merk overigens wel dat ik van de ibuprofen wat benauwd word (wisselwerking met astmamedicatie). Ik zou zo terug gebeld moeten worden door de huisarts wat wijs is in dit aanzicht.

      Ook bedankt LR2 Ikzelf dacht ook direct dat het roken zelf van grotere invloed is als de THC.
      Nou heb ik vaker gehoord dat het roken van 1 joint gelijk staat aan 3 (of zelfs 5) sigaretten. Dit is altijd op mij overgekomen als bangmakerij. Maar uit jouw mond neem ik het toch iets serieuzer.
      Heb je enig idee hoe deze bewering tot stand is gekomen? Als ik een halve sigaret in een joint verwerk, hoe kan dat ineens 6x zo schadelijk zijn?
      Het advies van extra vocht zal ik toepassen. Ik merk sowieso dat ik erg dorstig ben sindsdien.

      Gisteren heb ik dus wel geblowt en ik dacht dat het wel interessant is om m'n ervaring te delen. Let wel op; ik geef geen medisch advies en ben niet medisch aangelegd. Ben je hier terecht gekomen op zoek naar medisch advies, zonder een dokter in te willen schakelen; neem dan het advies van m'n huisarts ten harte dat "zij het nooit zullen adviseren""je perceptie wordt anders".

      Conclusie:
      Enerzijds heeft het geholpen sommige symptomen te verlichten, anderzijds voel ik me de dag erop iets minder. Voor mij is het dus beter om, in deze vroege fase van herstel, niet te blowen. Op die manier kan ik beter luisteren naar de grenzen van m'n lichaam en ga ik daar niet overheen. Alhoewel het dus zeker verlichting heeft geboden, is het voor mijn herstel beter om te luisteren naar m'n lichaam, en mijn lichaam dus niet de mond te snoeren.

      Goed, tot zo ver mijn ervaring. Dan volgt nu de uitdaging om de rest van de dag niet meer naar m'n beeldscherm te kijken, want eigenlijk heb ik er alweer te lang achter gehangen
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Heeft het kroketje gesmaakt?

        Ik moet me ook ooit maar eens gaan verdiepen in wietolie. Dacht dat roken (nicotine) de bloeddruk doet stijgen, wat in veel gevallen onwenselijk is bij pijnbestrijding.
        Alleen het idee om een paar druppels olie over te houden van een behoorlijke lading wiet staat me nog een beetje tegen

      #18
      Ook bedankt LR2 Ikzelf dacht ook direct dat het roken zelf van grotere invloed is als de THC.
      Nou heb ik vaker gehoord dat het roken van 1 joint gelijk staat aan 3 (of zelfs 5) sigaretten. Dit is altijd op mij overgekomen als bangmakerij. Maar uit jouw mond neem ik het toch iets serieuzer.
      Heb je enig idee hoe deze bewering tot stand is gekomen? Als ik een halve sigaret in een joint verwerk, hoe kan dat ineens 6x zo schadelijk zijn?
      Het advies van extra vocht zal ik toepassen. Ik merk sowieso dat ik erg dorstig ben sindsdien.
      Wiet bevat allerlei stoffen die we terpenen noemen. Dit zijn veelal organische moleculen (een C (koolstof) skelet met waterstof vertakkingen, net als butaan en benzine). Daarnaast bevat het THC, CBD etc. die ook tot de organische moleculen behoren. Die moleculen lossen goed op in andere organische middelen, zoals ethanol, methanol, butaan en benzine. Andersom geldt echter hetzelfde; teer, benzeen en alle andere kwalijke stoffen in een sigaret kunnen ook oplossen in terpenen en cannabinoiden. Je lost in een joint dus meer teer op dan in een sigaret.
      Daarnaast zijn we geneigd om wietrook dieper in te ademen dan sigarettenrook, en deze langer vast te houden waardoor er meer zooi neerslaat in de longen. Daar bovenop komt nog de verbranding van meer plantmateriaal en meer papier ten aanzien van een sigaret.
      Goed, nu zul je niet gauw iemand vinden die THC gebruikt om bijvoorbeeld olie van een motorblok te wassen, maar het is zeer zeker mogelijk (als de THC maar warm genoeg is, in een joint is dat zo).

      Terpenen zijn ook in staat om allerlei minder schadelijke stoffen, om te zetten in schadelijkere stoffen. Hier zijn mensen achter gekomen nadat ze de luchtkwaliteit in steden probeerden te verhogen door dennenbomen aan te planten - want planten verhogen de luchtkwaliteit, toch?! Dennen en Sparren maken ontzettend veel terpenen, daar komt de typische dennengeur vandaan. Onder invloed van niets anders dan de open lucht, wisten die terpenen bijvoorbeeld rubberdeeltjes om te zetten in afbraakproducten; gevaarlijke koolwaterstoffen die giftig zijn voor de mens. Nu is rubber inademen nogal klote, maar gif wat direct de bloedstroom bereikt is nog vervelender. Limoneen bijvoorbeeld, die voor komt in sinaasappelschil, is reactief genoeg om een ballon te laten knappen (dit kun je thuis eens proberen, neem een schil en een opgeblazen ballon, spuit wat schilsap op de ballon).
      Wat terpenen precies doen, is afhankelijk van het type. Er is heel erg weinig over bekend. Een ding wat zeker is in de wetenschap, is dat ze bijna nooit een katalysator (hulpstof) of een externe invloed (licht, temperatuur, ontbranding) nodig hebben om met stoffen te reageren. Dat maakt ze heel bruikbaar voor de chemische, medische en biologische industrie, maar potentieel ook gevaarlijk voor de mens als ze gemengd worden met bijvoorbeeld rook en in die rook schadelijkere stoffen maken.
      Terpenen kennen overigens ook magische eigenschappen op menselijke cellen; malariamedicijnen maken er gebruik van, sommige terpenen remmen kankergroei, ze zijn de bron van sommige antibiotica.. Het is niet altijd slecht. Maar in combinatie.. Je snapt 't inmiddels wel denk ik.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • JFall
        JFall commented
        Editing a comment
        Dat was geen tipje hoor Kroket ............BINGO!!!​​​​​​​https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ley-lachen.gif

        Sorry, nog even oefenen ik.......de tandjes......

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ooh << die is wat lastiger om in comments te krijgen (en niet groen) Maar volgens mij praten we compleet langs elkaar heen

      • JFall
        JFall commented
        Editing a comment
        Ik lig dubbel........en ik snap er nog geen fuck van,...maar deze lol is al leuker dan het te begrijpen.... .... ...... dit is mijn oogst tot nu toe,...
        .

      #19
      Heb je al spacecake geprobeerd!?

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Da's nogal een verschil met de shop! Heb eens gevraagd hoeveel cake ik mocht kopen. Antwoord was "1 hele cake, daar zit 5 gram in"

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nou, dan weet je meteen waarom je weinig voelt, en waarschijnlijk ook niet de beste wiet!!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Vermoedelijk het gruis wat ze overhouden, plus dat de kwaliteit eigenlijk al om te janken is inderdaad.

      #20
      Heb je uitleg nog eens gelezen LR2 en ditmaal ging het er goed in. Ook al heb ik nog genoeg klachten, blijkbaar begint de hersenpudding toch wat steviger te worden Volkomen duidelijk, bedankt!

      Het motiveert me absoluut om het vapen nog eens te overwegen. Hoe lekker ik het roken van een joint ook vind. Niet dat ik verwacht dat vapen wel gezond is, maar het zal een boel schadelijke stoffen schelen waar m'n longen (en rest van het lichaam) me dankbaar voor zullen zijn.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • JFall
        JFall commented
        Editing a comment
        Mooi,...de duurste vaporizers zijn niet nodig om het beste of meeste eruit te halen hoor,.....
        maar dat weet je vast al ,.....succes ,.....en ga nou eens kweken man, ik kwam er speciaal vandaag voor "langs"

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Echt nog 0 onderzoek gedaan naar vaporisers, maar dat komt wel. Is genoeg over te vinden op JD volgens mij

        Sorry dat de kweek nog niet is begonnen, bakje koffie dan maar? Dat staat altijd paraat JFall ​​​​​​​

        Hehe Ik baal er zelf ook van hoor, het liefst was ik al lang begonnen! Maar het is die verdomde hersenschudding die me tegenwerkt om de kast af te krijgen Gelukkig zit er wel wat verbetering in en doe ik afgelopen dagen elke dag wel iets. Het is alleen niet veel en tegelijk kost het me veel meer tijd als voorheen.

        Als er voor 2020 maar een plantje in de kast kan, dan ben ik tevreden

      • JFall
        JFall commented
        Editing a comment
        Ja ja, jij kent die icoontjes wel...........
        Succes en onderschat een goeie hersendeuk niet inderdaad,....Neem alle info van LR2 ter harte,
        dat kan voor wonderen zorgen.....

      #21
      Wiet helpt bij mij juist wel bij pijnbestrijding, ook in mijn naaste omgeving. Het is natuurlijk geen complete verdoving, maar het helpt zeker. Ook de dosering is van groot belang. Denken dat veel in een keer nemen ook meer verdoofd is een verkeerde aanname.

      Ik gebruik het bijvoorbeeld ook tegen migraine. Toevallig gister een artikel hierover gelezen op het 420magazine.

      Nieuw onderzoek wijst uit dat cannabis effectief is voor de behandeling van migraine

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Hoewel ik groot voorstander ben van medicinaal gebruik van cannabis en verder onderzoek hiernaar, kan je je vraagtekens zetten bij dit onderzoek.
        Dat gezegd ben ik blij voor hen waarbij cannabis helpt bij de pijnbestrijding. En hoop ik dat onderzoeken als deze ons een stapje dichterbij brengen bij een algehele acceptatie in de medische wereld en betere onderzoeken.

        An apple a day keeps the doctor away..
        Misschien zeggen we over een tijdje wel:
        A little weed each day keeps the doctor away
        Of wordt het opgenomen in de schijf van vijf
    Bezig...
    X