Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

    Korting op 420shop
    Allereerst dit topic is bedoeld om te kijken of er nog mogelijkheden zijn voor medisch gebruik met een door botrytis besmette plant.

    Niet van de aangetaste rotte delen want die gooien we weg!

    Maar de sporen zitten al door de hele plant en zijn (ontkiemd) na het droogproces erg slecht te zien.
    Ik ben daar gistermiddag erg van geschrokken
    (zie kweekverslag bericht 198)


    Nu zal de gemiddelde cannabisblower niet ziek worden van een enkel schimmelpluisje, maar voor medische gebruikers met een zeer lage weerstand vind ik dat toch een zorgwekkende gedachte.

    Omdat veel forumleden wiet kweken voor ouders (of zichzelf) met een slechte gezondheid wil ik hier toch de aandacht voor vragen en kijken of
    er iets mogelijk is wat toch veilig is voor medisch gebruik.

    Geen bangmakerij, gewoon feiten. Ieder maakt zijn eigen keuze, juiste informatie helpt daarbij.

    Op internet kwam ik het begrip "Edelrot" tegen, bij een wijze waarop mbv door botrytis aangetaste druiven een zoete(dure) desertwijn wordt gemaakt.

    Inleiding tot botrytis edelrot;Karakterisatie edelrot en botrytis; Infectie en aantasting door botrytis bij edelrot

    Ik vond dit opvallend. Botrytis is bij druiven op een bepaalde manier te consumeren maar bijv. bij aardbeien niet.

    Zoals LR2 aangaf in mijn kweekverslag zijn er ontiegelijk veel schimmelsoorten welke in je plant kunnen zitten. Rot kan dus ook door een andere schimmel komen of je hebt gewoon meerdere schimmels in je plant.

    Botrytis schijnt niet giftig te zijn, maar hoe weet je of niet een gevaarlijk aspergillus schimmel in je plant hebt ?

    Schimmels roken is uit den boze en hoewel er in je maag door het maagzuur veel schimmels zullen worden gedood, kunnen schimmels ook voor veel problemen zorgen in het spijsverteringskanaal.


    Alcohol doodt schimmels, leidt wietolie gemaakt m.b.v. alcohol dan tot een veilig product ?

    Hier zeggen ze van wel, maar dan moeten er geen aflaxatine (door aspergillus schimmels veroorzaakt) in je wiet bevinden.
    Omdat afloxetine in tal van voedingswaren( pindakaas, mais etc) voor kan komen zijn er eenvoudige teststrips voor.
    In nederland kan ik geen prijzen vinden, maar op Alibaba.com vind ik ze al voor 50 dollarcent, ik zou alleen niet weten of je nog een specifieke test nodig hebt ?

    Kunnen we zo tot een veilig product komen voor medische gebruikers met een zeer lage weerstand ?

    Graag jullie ervaringen, eventuele correcties en aanvullingen !





    .
    Last edited by Stemma; 28 September 2015, 22:27. Reden: Spelvautje
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    #2
    Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

    Oef, interessante stof.

    Feit: je zult de schimmel moeten determineren om te kijken of de consumptie veilig is. Dat is problematisch: er zijn circa 2000+ soorten, allemaal lijken ze op elkaar. En eigenlijk zit je alleen met een DNA-test pas goed. Aspergillus kan bijvoorbeeld groen zijn, maar onder slechte omstandigheden wordt ze bruin. Maar daarmee niet minder schadelijk.
    Feit: sporen kunnen tot wel 2 uur op 115 graden overleven in een ontzettend hoge druk. Het zijn er paar een paar, maar ze bestaan.
    Feit: niet alle sporen sterven met alcohol. Natriumhypochloriet of chlooramine werken beter, maar dat wil je nietDit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik zie nu ook de structuur van alfotoxine, ik had gehoopt dat het een eiwit was. Die vallen uit elkaar bij het koken, alfotoxine dus niet.. Dat is balen.
    Als aflotoxine een secundaire toxine is (die worden pas uitgescheiden bij volgroeiing van de schimmel) dan kun je er enigszins vanuit gaan dat zolang je geen duidelijke aspergillus kleuren ziet, je er geen last van hebt.
    Maar dat mag iemand anders uit gaan zoeken

    Als er een chemicus/(micro)bioloog/whatever is die me wilt verbeteren; be my guest.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

      Ik had al gehoopt dat je zou reageren LR2

      Dan zou filteren de beste optie zijn, met zeg maar een aanvaardbaar risico ?

      Evt. met nog een geschikte teststrip erbij.


      ( ik had net mijn snelkookpan afgestoft, maar helaas )
      Last edited by Stemma; 28 September 2015, 22:28.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

        Oef dat is nog niet zo eenvoudig, ben erg benieuwd naar het resultaat. Dagelijkse dosis uv c om schimmel te beperken zat ik zelf aan te denken, maar lees net dat je eigenlijk juist geen steriele omgeving wil. Goed dat je er een topic van maakt Stemma, en super dat LR2 er meteen mee aan de slag gaat
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #5
          http://www.steril-aire.com/uvc-lights-emitters/

          Comment


            #6
            reeds besmette plant gebruiken om mee te werken, en niet over hoe je een infectie kunt voorkomen. Tenminste, dat was de insteek dacht ik. Voordat we straks allerlei dingen door elkaar gaan gooien.

            UV-C behandeling kan ook, inderdaad. Maar zoals ze zelf zeggen is het een complementaire maatregel. Daarnaast is het niet zo veilig voor jezelf als een pannetje op het fornuis, denk ik.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

              Bedankt voor alle reacties! Het gaat inderdaad om een reeds geinfecteerde plant.
              Die zou je dus nat of droog kunnen 'behandelen'.

              Wat ik mij afvraag met dat uv-c licht, hoe behandel je een top ? Het licht schijnt toch niet tot binnen in een top?

              Op imag hadden ze het over filtering door 0,5 mu, kwestie van geduld of zal dit een typefout zijn geweest ?
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

                  Er vanuit gaand dat de temp in een snelkookpan 120C wordt en volgens wikipedia de eerste aromatische bestanddelen van cannabis vervliegen vanaf 127 C zit je met een snelkookpan dan redelijk safe qua behoud terpenen

                  Alleen de aspergillus / aflatoxine dan, zou het zin hebben om de alcoholoplossing of de olie te beschijnen met UV-C ?

                  Ik kijk nog naar die teststrips ik kom nu tot verschillende strips M1, M2, G1 en G2 om aflatoxinen aan te tonen, er zijn er denk ik nog meer ik duik daar nog verder in.

                  Maar 'technisch' engels maakt mij onzeker of ik het wel goed snap
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

                    de alcoholoplossing of de olie te beschijnen met UV-C ?
                    Neen ik bedoel de schimmelspoor druk laag houden op de plant zelf met UV-C

                    Ik weet niet wt UV-C met de olie zelf gaat doen UV-C dringt diep in en brengt schade toe. Zou zomaar kunnen dat je de olie dan geheel onbruikbaar of zelfs gevaarlijk maakt.


                    Sommige terpenen verdampen bij veel en veel lagere temperaturen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post


                      Sommige terpenen verdampen bij veel en veel lagere temperaturen.
                      Dat dacht ik dus ook maar kon dat niet vinden in tabel of zo.
                      Maar ik zoek nog verder.


                      Is het een idee om diverse steeds fijnmazerige filters te gebruiken voor de alcohol oplossing, voordat je de alcohol laat verdampen?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

                          Vandaar ook dit topic om samen te concluderen wat zinnig maar minstens net zo belangrijk wat onzinnig is.

                          Ik was net aan het kijken bij waterfilters 0,5 mu waarmee legionella en guardiacysten zouden worden tegen gehouden. Levensduur 4000 liter. Een filter en filterhuis zou op zo'n 50 euro komen, als dat een bruikbare combi is en je zou er inderdaad 4000 liter mee kunnen zeven zou dat een overweging waard zijn. Ik denk dat dit niet het geval is, helaas.

                          Er zijn maar enkele aspergillus soorten die ziekmakend kunnen zijn en dan zouden deze net op wiet moeten groeien.
                          Ze groeien geloof ik wel op mais, vandaar de aflatoxine testen op veevoer.
                          Ik kijk wat ik verder kan vinden.

                          Even samenvattend een 'concept' werkwijze.

                          Bij een botrytis besmette plant, de aangedane plekken royaal verwijderen
                          Zeg maar 5 cm rondom besmette plek met schone mes/schaar verwijderen.
                          Schaar/mes na elke plek schoonvegen met alcoholwipe ?
                          Handen wassen na verwijdering aangedane plek.
                          De afgeknipte stengel afdekken met vaseline en zeezout.

                          Drogen bij een lage lv ( lager dan 70 ? )

                          De gedroogde toppen goed bekijken op 'doffe' plekken en evt.
                          onder microscoop of loep bekijken op schimmeldraden.
                          Verdachte toppen weggooien.

                          Dan eventueel de eerste stap met kans op verlies van terpenen ( zal tabel opzoeken met temperaturen)
                          de snelkookpan methode zoals LR2 omschreef.

                          Hierna de toppen in een alcoholoplossing van 75 % laten weken om de thc en cbd te extraheren.

                          Belangrijk blijft schoon werken !
                          Want als je vanaf andere met botrytisplanten gelijk aan je olie gaat werken, besmet je alles opnieuw !!

                          Is dit concept een beetje zinnig of slaat het als een tang op een varken?

                          Ben benieuwd hoe de CBD olie producenten dit doen.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment


                            #14
                            Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

                            Hoe fijn is het filteren door een flinke laag watten heen?

                            Als je eerst de THC/CBD oplost in alcohol, je filtert alle grove delen er uit door watten als filter mateliaal te gebruiken.
                            Dat houd je thc/cbd alcohol over, dit damp je af op 100C en houd je THC/CBD olie over.
                            Heb je dan niet alle sporen weg?
                            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                            Verslag:
                            1e n00b binnen kweek...
                            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                            Comment


                              #15
                              Re: Botrytis --> wiet(olie) voor medisch gebruik ?

                              Hoe komen schimmels in het lichaam terecht?1 tot 30 micron (micrometer),astma ontstaan.
                              Een schimmelbal. Dit komt voor bij personen die eerder een longziekte heben gehad die een 'holte' in de long heeft achtergelaten, bijvoorbeeld tbc. In die holte kunnen de sporen uitgroeien tot een schimmelbal. In veel gevallen heeft de drager hier geen last van, maar soms ontstaat uit deze schimmelbal een van de andere ziekten.
                              Ingroei in de longen. Bij personen met een sterk zwak afweer kan de schimmel de longen ingroeien en uiteindelijk zelfs in de bloedvaten terechtkomen. Met geneesmiddelen kan worden geprobeerd de groei van de schimmel te stoppen, maar dit lukt niet altijd.
                              Hoe kan een luchtreiniger problemen door schimmels voorkomen?
                              Een luchtreiniger is een effectief middel tegen de verspreiding van schimmels binnenshuis.

                              Filtering


                              HEPA luchtreinigers vangen partikels tot 0.3 micron op en filteren ze uit de lucht. De droge en steriele omgeving in het filter stelt de schimmels niet in staat te overleven.
                              Bron

                              Watten zullen sporen doorlaten . Hepa filters zouden het wel moeten tegenhouden maar dan heb je dus wel enorm veel drukval en debiet verlies in je afzuigsysteem. Dat de sporen op een hepa filter niet overleven geloof ik echter niet zo in. Zoon filter zou je dus naar mijn mening zeer vaak moeten gaan vervangen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X