Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verschrompelde bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verschrompelde bladeren

    Korting op 420shop
    Geachte experts,

    Ik heb in mijn kleine kastje al 5 oogsten meegemaakt Maar sinds kort wil het niet meer. Ik heb Dance world 3 opgekweekt van zaad tot plantje maar de twee laatste planten heb ik na 14 weken weggedaan heel veel verkleurde en misvormde uitgedroogde bladeren. Ik kweek op henkies light mix in air pots en geef regenwater. Ik voer niet zoveel bij plagron grow en voor de bloei plagron bloom om de dag. dat heb ik bij deze kleintje nog niet gedaan wel heb ik twee korrels kippen mest bij het plantje gedaan maar daarvoor waren de bladeren al aan het verkleuren. Ik doe met een planten spuit elke dag wat vocht toevoegen. Ik kweek onder een mars hydro 150 watt led op 25 % dat is wat de fabrikant aanraad en de afstand is 40 tot 50 cm verder heb ik een ventilator draaien en mijn afzuiging draait om de lucht te verversen. Overigens heb ik de inlaten van de kast naar beneden voor het licht maar wel open.
    op precies de zelfde manier heb ik twee plantjes terug ook Dance world gekweekt dat ging prima wat doe ik nu fout. Ik heb me zelf rot gelezen op verschillende fora maar zie door de bomen het bos naar er meer.
    Als jullie me hier tips kunnen geven zo top zijn

    ​​​​​​​Vriendelijke groet Dubmaster
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zijn het lichte plekken met zwarte stipjes op ? Es de onderkant op beestjes checken? Sproeien hoeft eigenlijk niet echt vanuit zaad , hoe meer het blad werkt hoe minder de wortel werkt.

    Sp150 van lamp? Ik zou eerder 50-60 cm aanhouden en verhogen van percentage elke dag wat meer...bij strek wat verlagen in hoogte.

    Penwortel onderaan je pot als die talrijk is en potje voelt wat licht aan , es wat meer water. Zijn ze zwaar wat afwachten.

    Jammer vd vorige na 14 weken... verslagje hier gaandeweg zou je veel hulp krijgen ook

    Autoronde van mij nu ook veel bladproblemen in de bloei, en ik denk van te droog in de groei. Maar het kan vanalles zijn eigenlijk.

    Succes!
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #3
      Dank voor de snelle reactie ik ga de punten nalopen
      grtz

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Maar dat blad op zich heb ik ook dikwijls op de onderste en daar groeien ze normaal wel uit . Als de nieuwe groei mooi is, alles in orde . Staat je regenwater allang opgeslagen, de ph kan zeer hoog zijn blijkbaar. Ook geen calmag in regenwater maar mss toch es je ph meten. Ik dacht 5.5 te meten hier maar na ijken 8.6 als k goe herinner.

      #4
      Regenwater staat wel lang in de gieter standby dat is ook een goeie!
      thanx weer
      Foto van vandaag de tweede bladeren zien we ook niet gezond uit ik heb de lamp hoger gezet 60 cm en ben vandaag begonnen met het geven van kraanwater ik heb geen pH meter
      Attached Files
      Last edited by Silas; 28 January 2023, 21:01.

      Comment


        #5
        Als er geen luizen aan de onderkant zitten dan vermoed ik TMV of CMV; een virale infectie die de planten hebben opgelopen vanuit de aarde, of vanuit je vingers, of vanaf de zadenkweker.
        Over het algemeen kunnen wietplanten daar overheen groeien, maar dat is niet altijd zo als de infectie in het zaad-stadium al heeft plaatsgevonden. Dan zit het te diep in de plant.

        Ik zou het nog drie bladsets aankijken en dan contact opnemen met de verkoper. Als je na drie blad sets nog steeds een mozaiek patroon op het blad ziet en de groei blijft gekronkeld dan is het een mozaiek virus.
        TMV is redelijk besmettelijk, maar het heeft een vector nodig (luizen, beestjes, schade door menselijk handelen). Het komt niet van buitenaf in een plant gevallen. Als je er op zo'n jonge leeftijd al mee te maken krijgt en in zulke mate, dan kun je twee mogelijke oorzaken bedenken: de aarde (als je diezelfde zak ook in je vorige kweek gebruikt hebt) of dat de zaden besmet zijn geweest. Je zou dan van die batch meerdere problemen moeten zien bij andere growers.

        TMV is de meest voorkomende mozaiekziekte omdat mensen ook tabak roken en die ziekte komt in het wild veel op tabak voor, maar ook op honderden andere plantsoorten. Het heeft alleen die naam (tobacco mosaic virus) gekregen omdat het ontdekt werd op tabak.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #6
          Bedankt weer voor de reactie
          de zaden van deze twee zaten in de zelfde koop (verpakking ) als de twee planten die ik hier voor heb weggegooid. Maar de aarde is ook uit de zelfde zak ik ga kijken en wacht even 2 blad sets af

          Nogmaals bedankt grtz

          Comment


            #7
            Geachte Pros,

            Na een paar dagen zien ze er zo uit, ik moet ze verpotten dat weet ik zien de experts hier heil in. Of zal ik ze ruimen en opnieuw beginnen?

            Bedankt alvast voor het bekijken !!

            Attached Files
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • KritischeMassa
              KritischeMassa commented
              Editing a comment
              geen idee, maar ze ziet er al wel beter uit dan op die eerste foto's

            #8
            Al paar x tmv gehad meestal begin bloei het begin. Hier is het alsof ze er wel uit gaan groeien maar ik heb ng nooit zo vroeg er gehad zoals lr2 vermeld . Daarmee wss moeilijk om de toekomst te voorspellen ervan. Ik zou ze houden en twee nieuwe zaaien maar het kan zich ook voortzetten op andere planten bedenk ik nu net.
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Tengeltjes wassen luitjes, ik heb nog nooit tmv gehad.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Is toch een genetisch dingetje ook hoor , ik bepotel alle dames evenveel en niks meer de laatste jaren...

            #9
            Haha Ik heb ze toch verpot en twee nieuwe zaadjes gezaaid we zullen zien

            Thanx voor het lezen en de reactie

            Comment


              #10
              Geachte lezers,

              Dit zijn de plantjes nu 3 weken later ik heb ze toch maar verpot en geef ze kraanwater. De bladeren hebben wel gele puntjes en krullen wat naar binnen maar ik voed ze niet bij ? De linker plant staat in potgrond van de Intratuin en de rechter in henkies biomix (een bemeste lightmix) De bladeren hangen ook wat slapping en zijn tamelijk zwaar (te veel water?)
              Ik geef ze 500ml per stuk om de dag.
              ik heb de top gefimt
              de nieuwgevormde bladeren zijn ook wat rimpelig ?
              De mars hydro ts 1000 (150 watt ledlamp) hangt op 30 cm en staat op 75% zoals de fabrikant aanraad
              1 geef ik te veel water ?
              2 is de afstand lamp en hoeveel heid licht voldoende
              In verband met de gerimpelde bladeren
              3 zou ik de grote fanleaves moeten weg knippen om de jonge toppen wat licht te laten krijgen ?

              Bedankt voor het lezen
              Dubmaster


              Click image for larger version

Name:	Collage_2023-02-21_17_02_21.jpg
Views:	53
Size:	133,5 KB
ID:	1787823

              Comment


                #11
                Te weinig gok ik , airpots es opheffen , ze hebben adem langs de zijkanten waardoor ze sneller verdampen. Liters geef ik soms. Maar ik kan mis zijn . Es kijken hoeveel wortels onderaan ook? Zit de penwortel verspreid onderaan dan geef ik eens veel zodat alles mooi nis is.
                Ganja always does the trick.

                Comment


                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Mooi nat gevoelsmatig kunnen ze meer licht aan dan ook.

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ph is ook belangrijk hè.

                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Vergeet ik soms inderdaad.

                #12
                Thanx weer ik zal hoeveel heid water opschroeven Grtz

                Comment


                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Ik haat ingeklonken grond daarmee hou ik ze liver met nattere voetjes , vooral in de bloei en in airpots of growbags.
              Bezig...
              X