Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vraag over afzuiging.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraag over afzuiging.

Korting op 420shop
    Hallo beste mede forumbezoeker.
    Ik had nog een vraag over de afzuiging en dan meer of het voldoende is?
    Ik heb een 4inch ventilator van vevor en een 4 inch filter van spider farmer.
    op de specificaties van de ventilator staat max 205cfm
    en op de filter staat ook max 205cfm. (Zie foto)
    mijn tent is 70cm breed en 140cm lang en 200cm hoog.
    ik heb zitten twijfelen of ik nu 4inch of de 6 inch versie nodig zou hebben.
    de filter en ventilator zitten aan elkaar vast met een rubberen koppeling en buiten de tent heb ik een geluidsdemper als uitgang als laatste aan de slang hangen.
    ik heb hem op stand 10 van 1-10 staan.
    Ook heb ik een ventilator van 199cfm die aan de onderkant van de tent verse lucht aanvoerd.
    is dit zo goed of moet ik hier nog iets aan veranderen?
    ik heb een podmeter op de aanvoer gemonteerd en deze draait op halve snelheid.

PS: hoe lang gaat de filter mee en wanneer moet ik die vervangen?
    Attached Files

Ik zou voor n beetje overkill kiezen dan hoef je hem niet volle bak aan. Gaat t langer mee

Comment

Comment

Ik ben sowieso niet van ufo achtige apparaten
        een 500/1000m3 box kan je ver genoeg dimmen
        En zijn over het algemeen veel stiller
        Ik hang altijd een iets zwaardere filter neer dan de afzuiger
        Om de extreme geuren de baas te blijven
        Een fancontroller met een min max +thermostaat scheelt het veel bij verwarmen

Comment

Blond is goed, cartesiaans blond is wel wat vurig en aziatisch kan wel goed spannen

Comment

Zit veel verschil op de koolstof id filter zelf . Gebruik nog niet zo lang spider en heb t gevoel ik wel wat ruik al is het flauw, maar ivm andere filters rook ik niks . Is mss enkel deze kweek zo te weinig ervaring met hoe lang ze meegaan ook.

Maar spider farmer is zeer deftig na alles van garden high pro en zo , is dit wel mijn favoriet geworden. Vevor is ook deftig , heb de tumbletrimmer zag ik overlaatst voor 99 euro met verzending kunnen kopen, wel jaren geleden.

Heb je de berekening gemaakt formule vergeten ff, is x lucht verversen per minuut he.

Ik heb de df 150 van spider en dat gaat goed voor een 60 op 120 . Met hun inches , 3 landen op heel deze bol wouden niet meedoen met de rest he sukkelaars . Kweet ni wat dit is dan 4 of 6 17662446017765927233877165025866.jpg 17662446181816009811129655668416.jpg
            Ganja always does the trick.

Comment

• Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              4 is 100mm en 6 is 150mm

Even serieus. Tegenwoordig heb je die controllers die op vpd en co2 meten en alles. Dan weet je of het voldoende is. Ik denk dat spiderfarmer die ook wel heeft en regelt alles voor u.

image.png​

Comment

140x70 zit je net boven de vierkante meter kan je nog net met een 4" wel doen, maar een 6" kan het mss met minder moeite doen en op lager toerental.

Comment

Heb vandaag de 6 inch van spider farmer gehaald.
                moet alles alleen nog ophangen en aansluiten.
                spider farmer heeft inderdaad ook zoiets als jij zegt.
                volgens mij is het van jou zo te zien van mars hydro.
                Heb inmiddels nu ook zo goed als alles van spider farmer zodat je alles in de app kan sturen en instellen.
                gaat zelfs zover dat je op een kalender de tijd van spruit en dan vegatieve fase en dan bloei kan instellen en daarbij horende klimaat dus met bloei bijv lagere luchtvochtigheid.
                om dit succesvol te regelen heb ik alleen nog de dehumidifier nodig.
                maar mij kennende komt die er ook nog wel.
                via aliexpress met coupons goedkoop fans,buisventator en 16liter humidifier aangeschaft rond kerst/oud en nieuw.
                met alle kortingen scheelde dat een hele hoop.
                of het allemaal zo rooskleurig werkt als in mn gedachte dat moeten we dan nog zien.
                foto is van de spider farmer app IMG_5493.png IMG_5495.png IMG_5494.png

Comment

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Als je nog een ontvochtiger zoekt die op spiderfarmer met uw controller werkt heb ik er 1 die ik nog niet lang geleden gekocht heb?. (Mars hydro heeft nu ook ene?)

• ReCoil
                  ReCoil commented
                  Editing a comment
                  Als je de dehumidifier bedoeld met dikke ribbelslang en op wieltjes dan zal ik die zeker in de toekomst aanschaffen ja.
                  Moet het voorlopig nu even doen met wat ik heb want is een leuke hobby waar je flink wat geld in kan stoppen heb ik al gemerkt

Sinds kort 2 tapo cameras in de tent geplaatst.
                met de nachtkijk optie kan je goed de toppen onderscheiden van de rest.
                IMG_5444.png IMG_5476.png

de camera was met de kerstkorting €10 dus geen duur spul.
                is ook best makkelijk om te zien wat er in de tent gebeurd want je kan hem best ver draaien.
                en extra gadgets zijn altijd leuk haha.

La Blanca van Kanabia.
                Gefeminiseerd
                Last edited by ReCoil; 2 weken geleden.

Comment

• Greyvol
                  Greyvol commented
                  Editing a comment
                  Geinig

Houd er rekening mee dat die camera's infrarood licht uitzenden wat de bloei kan verstoren, waardoor je herma's krijgt.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

• NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Ow shit gelukkig dat er nog iemand bij de les is

• ReCoil
                  ReCoil commented
                  Editing a comment
                  Dat weet ik. Maar heb ze zo staan dat ze alleen aan gaan als ik de app open en er naar kijk.
                  Alle sensors uitgeschakeld en ook babyfoon opties.
                  Heb zelf al extra ir en uv lanpen hangen die op schema aangaan.
                  Maar dat is ook max 10min per uur licht met de uv en de ir staat alleen 20-30 minuten aan begin en eind van lichtschema.
                  Heb dat alles wel aardig in de gaten gehouden.
                  Maar bedankt voor de tip
              Bezig...
              X