Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Iemand ervaring met bewaren van zaden voor lange termijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Iemand ervaring met bewaren van zaden voor lange termijn

Korting op 420shop
    Hoi mede forum bezoeker.

Ik vroeg me af of er hier iemand ervaring en of tips heeft voor het beste te bewaren van wietzaadjes.
    Heb nu inmiddels een zadenbank van rond de 150-200 zaadjes maar even niet over na gedacht kwa houdbaarheid.
    Via google al gezocht en gevonden dat in een lucht dicht buisje of glazen potje met rijst in de koelkast bewaren.
    De rijst dient ervoor dat de zaden niet nat worden.
    Voordat ik dat ga doen wil ik dus eerst vragen hoe jullie dat doen.
    En of dat met de koelkast het beste is of toch nog een andere manier die beter is?
    Alle hulp is welkom.
    Bedankt alvast!

Ik bewaar ze in verpakking in n Tupperware bak in de groentela van de koelkast.

Comment

Hier en hier

Comment

Diepvries volgens de lr2 methode.

Comment

Ok. Bedankt.
        dan ga ik dat ook doen.
        Gebruik wel die vershouddozen van de lidl die je vacuum kunt pompen.
        Weer een oplossing dichterbij

Comment

Schommelingen vermijden, ik had zelfs een zamne buisje die ontkiemd zaadje had erin zonder openen, wel bij kijken naarcollectie te lang uit de koelkast gelaten . In 2 jaar tijd waren ongeveer 80% niet meer kiemkrachtig door verschillende personen getest. Daarna collectie verminderd . Vind ik die bepaalde soortjes dan word het vriezer idd. Ng geen ervaring mee daarin. Word het 10 jaar dan ?
          Ganja always does the trick.

Comment

Bezig...
          X