Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladluis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladluis

    Korting op 420shop
    Beste medekwekijrs en/of rokers.

    volgenmij heb ik bladluis,
    heb wel wat opegezocht maar denk julli weten vaak meer.

    bij deze een close up foto.
    heb nog een beter foto die zal ik vanaaf uploaden dat lukt helaas nu niet.
    Ga vanaaf nog met een loop kijken.

    lennart.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    HELP! Ik zie geen bladluis.
    Pak gewoon ff een tandenstokertje of lucifer kerel.
    Dan wrijf je ze er zo vanaf.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Er zitten daar 3 eitjes volgenmij.
      hier is de foto van het blad wat er helemaal onder zat.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Dan pak je een ouwe tandenborstel bijvoorbeeld, alles wat je ziet wrijf je eraf.

        Bladluizen leggen geen eieren in de zomer, dan zijn ze levendbarend.
        Misschien van een ander beestje.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik zal het morgen meteen doen.
          Ik maak me zorgen aangezien al me blad ging hangen en geel begon teworden.

          Comment


            #6
            Je kan altijd nog wat foto's van de hele plant neerzetten. En de hangende gele bladeren. Dat geeft een beter idee. Of je misschien nog een ander probleem hebt of dat het alleen insecten zijn.
            En natuurlijk wat info, waar staan ze in, wat doe je ermee enzovoorts.
            Die eitjes kun je afvegen zoals QnQ al zegt. Zonder tandpasta he.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


            • lennart121
              lennart121 commented
              Editing a comment
              ik zal that morgen even fotos maken, en een uitleg geven van wat ik de afgelopen 2 weken heb gedaan, wat niet egt heel bezonder is,
              maar dan hebben julli wat meer inzicht, ik heb nu grofstoffelijk zoveel mogelijk er af geveegt, ga morgen met tanderborstel er even goed doorheem (zonder tandpasta (; )

              en ga voor de zekerheid gewoon liefeheersbeestjes larve kopen, had gelezen dat het goed is.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Grofstoffelijk, wat een apart woord is dat.
              Zo zie je maar, zelfs na meer dan een halve eeuw leer ik nog steeds nieuwe woordjes
              Ondanks dat ik vroeger ook Ollie B Bommel las, nog nooit van gehoord

            #7
            ik zou nog een update doen, beetje laat druk met werk.

            ik heb een foto gemaakt met me telefoon door een loop dus ook een foto van de insecten zelf.
            ik vermoed toch egt bladluis zelf, heb de foto vergeleken mat bladluis, maar mischien heeft 1 van julli een beter oog.

            over de afgelopen 2 weken niet overdreven veel gedaan, ik heb tussen door 1 keer voeding bij gegeven.
            (5 ml voeding op 1 liter water verdeelt over 5 planten, over alle 5 planten wat extra water gegeven.)
            en heb vandaag weer water gegeven vanwegen de drogen grond.

            ook zal ik een paar foto van de planten zelf uploaden.

            ( ik heb 4 white widow planten, en 1 lemon haze plant,
            de lemon haze plant is de engen die geen insecten op de onderkant van de bladeren had.)

            ze staan op in een onverzorgde tuin bij een oud vakantie huis van een familie lit wat niet meer word onderhouden.
            en hoop dat the fotos zelf een idee geven van wat de omgeving is,( een onverzorgde tuin.)

            ze kunnen wel gewoon de heledag zon pakken en het is afgelegen dus vandaar heb ik deze locatie gekozen.

            als iemand nog meer informatie wil hebben over het een of ander hoor ik het graag.

            thank allemaal alvast the reactie waren super snel.

            btw heb alle gele bladeren er afgehaalt op deze foto zie je ze dus niet, daar zaten ook de meeste insecten op.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.

            Comment

            Bezig...
            X