Bladluis

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • lennart121
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jul 2017
    • 14

    #1

    Bladluis

    Korting op 420shop
    Beste medekwekijrs en/of rokers.

    volgenmij heb ik bladluis,
    heb wel wat opegezocht maar denk julli weten vaak meer.

    bij deze een close up foto.
    heb nog een beter foto die zal ik vanaaf uploaden dat lukt helaas nu niet.
    Ga vanaaf nog met een loop kijken.

    lennart.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    HELP! Ik zie geen bladluis.
    Pak gewoon ff een tandenstokertje of lucifer kerel.
    Dan wrijf je ze er zo vanaf.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • lennart121
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Jul 2017
      • 14

      #3
      Er zitten daar 3 eitjes volgenmij.
      hier is de foto van het blad wat er helemaal onder zat.
      Attached Files

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Dan pak je een ouwe tandenborstel bijvoorbeeld, alles wat je ziet wrijf je eraf.

        Bladluizen leggen geen eieren in de zomer, dan zijn ze levendbarend.
        Misschien van een ander beestje.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • lennart121
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Jul 2017
          • 14

          #5
          Ik zal het morgen meteen doen.
          Ik maak me zorgen aangezien al me blad ging hangen en geel begon teworden.

          Comment

          • Ongeldig
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Aug 2016
            • 759

            #6
            Je kan altijd nog wat foto's van de hele plant neerzetten. En de hangende gele bladeren. Dat geeft een beter idee. Of je misschien nog een ander probleem hebt of dat het alleen insecten zijn.
            En natuurlijk wat info, waar staan ze in, wat doe je ermee enzovoorts.
            Die eitjes kun je afvegen zoals QnQ al zegt. Zonder tandpasta he.
            Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

            Comment


            • lennart121
              lennart121 commented
              Editing a comment
              ik zal that morgen even fotos maken, en een uitleg geven van wat ik de afgelopen 2 weken heb gedaan, wat niet egt heel bezonder is,
              maar dan hebben julli wat meer inzicht, ik heb nu grofstoffelijk zoveel mogelijk er af geveegt, ga morgen met tanderborstel er even goed doorheem (zonder tandpasta (; )

              en ga voor de zekerheid gewoon liefeheersbeestjes larve kopen, had gelezen dat het goed is.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Grofstoffelijk, wat een apart woord is dat.
              Zo zie je maar, zelfs na meer dan een halve eeuw leer ik nog steeds nieuwe woordjes
              Ondanks dat ik vroeger ook Ollie B Bommel las, nog nooit van gehoord
          • lennart121
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Jul 2017
            • 14

            #7
            ik zou nog een update doen, beetje laat druk met werk.

            ik heb een foto gemaakt met me telefoon door een loop dus ook een foto van de insecten zelf.
            ik vermoed toch egt bladluis zelf, heb de foto vergeleken mat bladluis, maar mischien heeft 1 van julli een beter oog.

            over de afgelopen 2 weken niet overdreven veel gedaan, ik heb tussen door 1 keer voeding bij gegeven.
            (5 ml voeding op 1 liter water verdeelt over 5 planten, over alle 5 planten wat extra water gegeven.)
            en heb vandaag weer water gegeven vanwegen de drogen grond.

            ook zal ik een paar foto van de planten zelf uploaden.

            ( ik heb 4 white widow planten, en 1 lemon haze plant,
            de lemon haze plant is de engen die geen insecten op de onderkant van de bladeren had.)

            ze staan op in een onverzorgde tuin bij een oud vakantie huis van een familie lit wat niet meer word onderhouden.
            en hoop dat the fotos zelf een idee geven van wat de omgeving is,( een onverzorgde tuin.)

            ze kunnen wel gewoon de heledag zon pakken en het is afgelegen dus vandaar heb ik deze locatie gekozen.

            als iemand nog meer informatie wil hebben over het een of ander hoor ik het graag.

            thank allemaal alvast the reactie waren super snel.

            btw heb alle gele bladeren er afgehaalt op deze foto zie je ze dus niet, daar zaten ook de meeste insecten op.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.

            Comment

            Bezig...