Beestjes in de grond

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Ninoo
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2018
    • 31

    #1

    Beestjes in de grond

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers.

    ik heb eens een vraag. Sinds enkele dagen heb ik beestjes door de grond van mijn plantje kruipen. Ze kruipen niet op mijn plantje maar enkel door de grond. Zijn het gevaarlijke beestjes ze zitten op de foto op de rand van de pot. Ze zijn heel klein en wat licht bruin. Ze zijn gewoon veeel te snel en blijven geen seconde zitten.

    hopelijk kunnen jullie helpen.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Helemaal Top
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2014
    • 565

    #2
    Zie ze niet op mijn telefoon. Maar ik denk dat je de Varenrouwmug bedoeld? image_312523.jpg

    Comment


    • Ninoo
      Ninoo commented
      Editing a comment
      Heb ik juist opgezocht maar neen ze vliegen niet. Enkel kruipen. Heb al gemerkt dat ze enkel bij het plantje zitten en niet bij de andere planten op mijn terras. Ook komen ze enkel naar boven bij het water geven van de plant.

    • Helemaal Top
      Helemaal Top commented
      Editing a comment
      Ninoo kan je morgen betere foto's sturen?
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #3
    Als ze springen zijn het springstaartjes, die kunnen geen kwaad.

    Probeer eventueel ‘n goeie foto te maken.
    Die wazige is niks op te zien en er zijn zoveel insecten, ook kwaadaardige, dat met een omschrijving als “kruipende beestjes” niemand weet wat het is dan blijft het gokken en krijg je misschien nog wel 100 mogelijkheden.

    Ik maak soms wel 20 foto’s ergens van en dan hoop ik dat er 1 goeie tussen zit.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Ninoo
      Senior Stoner
      Member
      • Jul 2018
      • 31

      #4
      Het kleine bruine vlekje. Toen het op de rand van de tafel was sprong het naar beneden. Ik heb wel 40 fotos gemaakt ik blijf properen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      • Ninoo
        Senior Stoner
        Member
        • Jul 2018
        • 31

        #5
        Het bruine vlekje links je ziet beetje pootjes maar man ze zijn snel voor een goede foto.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #6
          Ja dat valt niet mee he..
          Je kunt ze proberen te vangen en even in de vriezer zetten.
          Dan zitten ze wel stil voor een foto

          Maar het valt niet mee, mijn eerste gedachte is springstaartjes, maar die zijn vaak wit van kleur.
          Ze lopen heel snel, dan denk ik meteen aan zilvervisjes, maar leven die in de grond ? Idunno...

          Kun je zien hoeveel poten ze hebben ? Voelsprieten ? Staart ? Gsm ?
          Haha..zie het meteen voor me, jij met je neus op die potten..


          Gedverrr, heb meteen de kriebel, ik dacht zal eens googelen op beestjes in aarde..
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ninoo
            Ninoo commented
            Editing a comment
            Heb in de diepvries gestoken ... wat een opdracht maar het is gelukt. TO BE CONTINUED ...
        • Ongeldig
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • Aug 2016
          • 759

          #7
          Acht poten en een rode/bruine kleur dan zeg ik een mijtensoort. Ik wil graag mee roepen in deze loterij.
          Mijten in de grond kunnen geen kwaad. Een beetje bodemleven is gezond.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #8
            Yeah, het zal wel een bodemroofmijt zijn, en daarvan zijn er heulveul soorten, honderdduizenden zelfs .
            Met wat zoeken kom ik de Hypoaspis (google) weleens tegen bij wietkwekers.
            Die leven vooral van bodemleven waar je niet op zit te wachten.

            Aan de ene kant is het dus goed als je die hebt, aan de andere kant...ze moeten ook eten, dus er is ook voedsel.

            Bij een buitenkweek kun je er weinig aan doen, moet je er misschien ook wel niks aan doen.
            Dat regelt zichzelf.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Ninoo
              Ninoo commented
              Editing a comment
              THANKS ! dat zijn ze !
          Bezig...