Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Beestjes in de grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beestjes in de grond

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers.

    ik heb eens een vraag. Sinds enkele dagen heb ik beestjes door de grond van mijn plantje kruipen. Ze kruipen niet op mijn plantje maar enkel door de grond. Zijn het gevaarlijke beestjes ze zitten op de foto op de rand van de pot. Ze zijn heel klein en wat licht bruin. Ze zijn gewoon veeel te snel en blijven geen seconde zitten.

    hopelijk kunnen jullie helpen.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zie ze niet op mijn telefoon. Maar ik denk dat je de Varenrouwmug bedoeld? image_312523.jpg

    Comment


    • Ninoo
      Ninoo commented
      Editing a comment
      Heb ik juist opgezocht maar neen ze vliegen niet. Enkel kruipen. Heb al gemerkt dat ze enkel bij het plantje zitten en niet bij de andere planten op mijn terras. Ook komen ze enkel naar boven bij het water geven van de plant.

    • Helemaal Top
      Helemaal Top commented
      Editing a comment
      Ninoo kan je morgen betere foto's sturen?

    #3
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #4
      Het kleine bruine vlekje. Toen het op de rand van de tafel was sprong het naar beneden. Ik heb wel 40 fotos gemaakt ik blijf properen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        Het bruine vlekje links je ziet beetje pootjes maar man ze zijn snel voor een goede foto.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #6
          Ja dat valt niet mee he..
          Je kunt ze proberen te vangen en even in de vriezer zetten.
          Dan zitten ze wel stil voor een foto

          Maar het valt niet mee, mijn eerste gedachte is springstaartjes, maar die zijn vaak wit van kleur.
          Ze lopen heel snel, dan denk ik meteen aan zilvervisjes, maar leven die in de grond ? Idunno...

          Kun je zien hoeveel poten ze hebben ? Voelsprieten ? Staart ? Gsm ?
          Haha..zie het meteen voor me, jij met je neus op die potten..


          Gedverrr, heb meteen de kriebel, ik dacht zal eens googelen op beestjes in aarde..
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ninoo
            Ninoo commented
            Editing a comment
            Heb in de diepvries gestoken ... wat een opdracht maar het is gelukt. TO BE CONTINUED ...

          #7
          Acht poten en een rode/bruine kleur dan zeg ik een mijtensoort. Ik wil graag mee roepen in deze loterij.
          Mijten in de grond kunnen geen kwaad. Een beetje bodemleven is gezond.
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #8
            Yeah, het zal wel een bodemroofmijt zijn, en daarvan zijn er heulveul soorten, honderdduizenden zelfs .
            Met wat zoeken kom ik de Hypoaspis (google) weleens tegen bij wietkwekers.
            Die leven vooral van bodemleven waar je niet op zit te wachten.

            Aan de ene kant is het dus goed als je die hebt, aan de andere kant...ze moeten ook eten, dus er is ook voedsel.

            Bij een buitenkweek kun je er weinig aan doen, moet je er misschien ook wel niks aan doen.
            Dat regelt zichzelf.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Ninoo
              Ninoo commented
              Editing a comment
              THANKS ! dat zijn ze !
          Bezig...
          X