Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Welk beestje heeft er hier honger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk beestje heeft er hier honger

    Korting op 420shop
    Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat het probleem is van Mn eerste plantje. Al eerder trof ik kleine witte beestjes aan op de plant, deze heb ik verwijderd nu zie ik er geen meer.

    maar steeds meer bladeren gaan er uitzien als de foto.

    Daarnaast lees ik allemaal dingen over biologische bestrijding, met chili thee of tabak thee afgekoeld en verneveld over de plant heen. Werken dit soort middelen?

    alvast bedankt voor uw reactie!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Spint googel maar eens
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Ja dat was ook het eerste wat ik vond op internet, heb je toevallig ook een idee in hoeverre Home Made bestrijdings middelen werken?

      Comment


        #4
        ik zou het niet weten home made sjit werkt meestal niet . Planten af stofzuigen hoorde ik vanmorgen ZACHTE zuig stand!!
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          hoi heb je niet wat duidelijkere foto's aub? ik miszie hier eerlijk gezegd niet direct iets aan...

          Comment


            #6
            Betere foto, bij deze
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Je kweekt buiten? Dan krijg je beestjes. In dit geval nog niks om je druk over te maken.
              Ik zie wat residu omdat je er iets opgesproeid heb? En verder zie ik witte stipjes die mij in dit stadium niet alarmeren.
              Maak je niet druk.
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment


                #8
                Ja is een soort hybride kweek geworden, mijn verlichting kan niet op tegen ze lichtopbrengst van de zon afgelopen dagen. Ik heb inderdaad wat opgesproeid dus daar is het residu van.

                Maar goed te horen dat ik me geen zorgen moet maken, bedankt voor jullie input!

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Niet terug binnen zetten dan he. Anders krijg je beestjes in je kweekruimte.

                #9

                Comment


                  #10
                  Mm ja goed punt! Maar moest wel verplaatsen, die storm van gisteravond zou niet goed geweest zijn.

                  Welk bestreidingsmiddel adviseren jullie tegen spint?

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Neemolie emulsie. Al het andere is niet effectief.

                  #11
                  look en ajuin in warm water laten trekken, na enkele uren de brokken er uit halen want die geven schimmel, en vernevelen helemaal over jouw plant.
                  (niet in de bloeiperiode vanwege de geur die in je kroppen kan trekken)

                  heel effectief en biologisch

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Heb je het zelf weleens gebruikt? En zo ja, tegen wat dan en waar?

                  • Jonas Hoogslaper
                    Jonas Hoogslaper commented
                    Editing a comment
                    ja, elke maand op mijn buitenplanten voor ze in bloei komen. daar mee dat ik het jou aan raad

                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Ik heb hier luizen, spint en trips op de knoflook gehad. Veel mensen hier hebben juist een erg negatieve ervaring met knoflook-extracten en ajuinwater. Je kunt er denk ik veel beter soep en saus van maken. In de meeste tuinen, werkt het namelijk helemaal niet.

                  #12
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Hoogslaper View Post
                  look en ajuin in warm water laten trekken, na enkele uren de brokken er uit halen want die geven schimmel, en vernevelen helemaal over jouw plant.
                  (niet in de bloeiperiode vanwege de geur die in je kroppen kan trekken)

                  heel effectief en biologisch
                  Thanks voor de tip, ga het gelijk proberen. Heb ook 25 lieveheersbeestjes uit gezet op de plant, maar zie steeds meer bladeren die puntjes en streepjes vertonen.

                  Wanneer een plant eenmaal in bloei is, wat is er dan nog aan te doen? Staat nu namelijk 7 dagen bloei en eerste topjes beginnen nu uit te komen

                  Comment


                  • Jonas Hoogslaper
                    Jonas Hoogslaper commented
                    Editing a comment
                    een druppel dreft zou ook werken, maar ik werk liever zoveel mogelijk bio,
                    goeie vraag, op voorhand bespuiten, en anders kom ik hier nog eens zoeken

                  #13
                  Geen spint meer, maar nu de volgende beestjes? Wat is dit precies? Langwerpige beestjes, altijd helemaal wit.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Da's trips. Zilver-achtige vlekjes laten die achter. Heb je al behandeld met dat knoflook en uienspul? Zo ja, dan werkt het blijkbaar toch niet zo lekker. Zo niet, probeer het eens. Als ze er een dag of twee later nog zitten, dan zul je over moeten op neemolie.

                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    En? Hoe gaat het nu?
                    Op die laatste foto lijkt je plantje weer binnen te staan, klopt dit?

                    Ik ben nieuwsgierig of en hoe je gehandeld/behandeld hebt. En wat de resultaten zijn van je actie(s).
                    Hoe is het met je plantje?

                  • Budapprentice
                    Budapprentice commented
                    Editing a comment
                    Oke trips, ja heb het met knoflook thee gedaan. Alle spint vrijwel direct verdwenen. Mn plantje staat ondertussen 2de week in bloei. Kan ik die nu ook nog ergens mee behandelen?

                  #14
                  Zo staat het plantje er nu bij. Als er zon is gaat die naar buiten, anders staat die semi-buiten onder kunstlicht. Zit nu net aan eind van 2 de week bloei.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Bloeiende toppen nergens mee behandelen. Anders beland het in je joint en longen. Doet de smaak niet goed. Kan extra ongezond zijn. Kunt toprot in de hand werken. Niet doen dus tijdens de bloei.
                    Dank voor de feedback m.b.t. tot je knoflookthee behandeling.

                  • Budapprentice
                    Budapprentice commented
                    Editing a comment
                    Heeft het ophangen van zo’n blauwe bug scan kaart nog zin denk je? Dat kan wel in de bloei aangezien het niet in contact komt met de plant zat ik te denken

                  #15
                  Ik heb alleen nog steeds last van trips denk ik. Ik ben de bladeren van de plant om de dag al met een mengsel van zeep, spiritus en water aan het poetsen. Om de witte aanslag als in de foto te verwijderen. Iemand nog ideeen hoe ik van die trips af kom? Zit nu in 4de week van bloei. Is dit dit weer een ander beest?
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Last edited by Budapprentice; 4 September 2018, 18:14.

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Die witte aanslag is meeldauw. Die topjes kun je beter niet meer roken, en die plant kun je beter ver van de rest houden. Als je dat dagelijks van het blad aan het vegen bent, dan zit het misschien al over de hele plant. Dan kun je beter die plant weg doen.

                    Trips valt overigens vanzelf van de plant af tijdens het drogen. Als trips in de bloei voorkomt, dan kun je er beter niets tegen doen. Zolang je plant gezond is, dan merkt die daar weinig van.

                    Het punt met hybride binnen-buitenkweekjes, is dat je dus alle problemen uitvergroot door vooral het feit dat je de planten naar binnen haalt: er zijn geen roofdieren, het klimaat is zo stabiel dat schimmels hoogtij vieren, beestjes uit kamerplanten zijn vaak al resistent tegen veilige gifstoffen, er is geen concurrentie voor schimmels, enz enz.

                  • Meglow
                    Meglow commented
                    Editing a comment
                    meeldauw vorig jaar gezien bij een kennis doordat die inderdaad de planten naar binnen haalde. Breidt zich uit als een malle trouwens. We hebben voortijdig geoogst en moesten een halve plant weggooien omdat ik het niet veilig meer achtte. Dit was niet gebeurd als die persoon de planten gewoon buiten had gelaten.
                Bezig...
                X