Welk beestje heeft er hier honger

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Budapprentice
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2018
    • 32

    #1

    Welk beestje heeft er hier honger

    Korting op 420shop
    Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat het probleem is van Mn eerste plantje. Al eerder trof ik kleine witte beestjes aan op de plant, deze heb ik verwijderd nu zie ik er geen meer.

    maar steeds meer bladeren gaan er uitzien als de foto.

    Daarnaast lees ik allemaal dingen over biologische bestrijding, met chili thee of tabak thee afgekoeld en verneveld over de plant heen. Werken dit soort middelen?

    alvast bedankt voor uw reactie!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Spint googel maar eens
    God was never on your side..

    Comment

    • Budapprentice
      Senior Stoner
      Member
      • Aug 2018
      • 32

      #3
      Ja dat was ook het eerste wat ik vond op internet, heb je toevallig ook een idee in hoeverre Home Made bestrijdings middelen werken?

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #4
        ik zou het niet weten home made sjit werkt meestal niet . Planten af stofzuigen hoorde ik vanmorgen ZACHTE zuig stand!!
        God was never on your side..

        Comment

        • philly
          Son of the Bong
          MemberLucky Member
          • May 2011
          • 424

          #5
          hoi heb je niet wat duidelijkere foto's aub? ik miszie hier eerlijk gezegd niet direct iets aan...

          Comment

          • Budapprentice
            Senior Stoner
            Member
            • Aug 2018
            • 32

            #6
            Betere foto, bij deze
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            • Ongeldig
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • Aug 2016
              • 759

              #7
              Je kweekt buiten? Dan krijg je beestjes. In dit geval nog niks om je druk over te maken.
              Ik zie wat residu omdat je er iets opgesproeid heb? En verder zie ik witte stipjes die mij in dit stadium niet alarmeren.
              Maak je niet druk.
              Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

              Comment

              • Budapprentice
                Senior Stoner
                Member
                • Aug 2018
                • 32

                #8
                Ja is een soort hybride kweek geworden, mijn verlichting kan niet op tegen ze lichtopbrengst van de zon afgelopen dagen. Ik heb inderdaad wat opgesproeid dus daar is het residu van.

                Maar goed te horen dat ik me geen zorgen moet maken, bedankt voor jullie input!

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Niet terug binnen zetten dan he. Anders krijg je beestjes in je kweekruimte.
              • philly
                Son of the Bong
                MemberLucky Member
                • May 2011
                • 424

                #9

                Comment

                • Budapprentice
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Aug 2018
                  • 32

                  #10
                  Mm ja goed punt! Maar moest wel verplaatsen, die storm van gisteravond zou niet goed geweest zijn.

                  Welk bestreidingsmiddel adviseren jullie tegen spint?

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Neemolie emulsie. Al het andere is niet effectief.
                • Jonas Hoogslaper
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Mar 2018
                  • 62

                  #11
                  look en ajuin in warm water laten trekken, na enkele uren de brokken er uit halen want die geven schimmel, en vernevelen helemaal over jouw plant.
                  (niet in de bloeiperiode vanwege de geur die in je kroppen kan trekken)

                  heel effectief en biologisch

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Heb je het zelf weleens gebruikt? En zo ja, tegen wat dan en waar?

                  • Jonas Hoogslaper
                    Jonas Hoogslaper commented
                    Editing a comment
                    ja, elke maand op mijn buitenplanten voor ze in bloei komen. daar mee dat ik het jou aan raad

                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Ik heb hier luizen, spint en trips op de knoflook gehad. Veel mensen hier hebben juist een erg negatieve ervaring met knoflook-extracten en ajuinwater. Je kunt er denk ik veel beter soep en saus van maken. In de meeste tuinen, werkt het namelijk helemaal niet.
                • Budapprentice
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Aug 2018
                  • 32

                  #12
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Hoogslaper
                  look en ajuin in warm water laten trekken, na enkele uren de brokken er uit halen want die geven schimmel, en vernevelen helemaal over jouw plant.
                  (niet in de bloeiperiode vanwege de geur die in je kroppen kan trekken)

                  heel effectief en biologisch
                  Thanks voor de tip, ga het gelijk proberen. Heb ook 25 lieveheersbeestjes uit gezet op de plant, maar zie steeds meer bladeren die puntjes en streepjes vertonen.

                  Wanneer een plant eenmaal in bloei is, wat is er dan nog aan te doen? Staat nu namelijk 7 dagen bloei en eerste topjes beginnen nu uit te komen

                  Comment


                  • Jonas Hoogslaper
                    Jonas Hoogslaper commented
                    Editing a comment
                    een druppel dreft zou ook werken, maar ik werk liever zoveel mogelijk bio,
                    goeie vraag, op voorhand bespuiten, en anders kom ik hier nog eens zoeken
                • Budapprentice
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Aug 2018
                  • 32

                  #13
                  Geen spint meer, maar nu de volgende beestjes? Wat is dit precies? Langwerpige beestjes, altijd helemaal wit.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Da's trips. Zilver-achtige vlekjes laten die achter. Heb je al behandeld met dat knoflook en uienspul? Zo ja, dan werkt het blijkbaar toch niet zo lekker. Zo niet, probeer het eens. Als ze er een dag of twee later nog zitten, dan zul je over moeten op neemolie.

                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    En? Hoe gaat het nu?
                    Op die laatste foto lijkt je plantje weer binnen te staan, klopt dit?

                    Ik ben nieuwsgierig of en hoe je gehandeld/behandeld hebt. En wat de resultaten zijn van je actie(s).
                    Hoe is het met je plantje?

                  • Budapprentice
                    Budapprentice commented
                    Editing a comment
                    Oke trips, ja heb het met knoflook thee gedaan. Alle spint vrijwel direct verdwenen. Mn plantje staat ondertussen 2de week in bloei. Kan ik die nu ook nog ergens mee behandelen?
                • Budapprentice
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Aug 2018
                  • 32

                  #14
                  Zo staat het plantje er nu bij. Als er zon is gaat die naar buiten, anders staat die semi-buiten onder kunstlicht. Zit nu net aan eind van 2 de week bloei.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • Ongeldig
                    Ongeldig commented
                    Editing a comment
                    Bloeiende toppen nergens mee behandelen. Anders beland het in je joint en longen. Doet de smaak niet goed. Kan extra ongezond zijn. Kunt toprot in de hand werken. Niet doen dus tijdens de bloei.
                    Dank voor de feedback m.b.t. tot je knoflookthee behandeling.

                  • Budapprentice
                    Budapprentice commented
                    Editing a comment
                    Heeft het ophangen van zo’n blauwe bug scan kaart nog zin denk je? Dat kan wel in de bloei aangezien het niet in contact komt met de plant zat ik te denken
                • Budapprentice
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Aug 2018
                  • 32

                  #15
                  Ik heb alleen nog steeds last van trips denk ik. Ik ben de bladeren van de plant om de dag al met een mengsel van zeep, spiritus en water aan het poetsen. Om de witte aanslag als in de foto te verwijderen. Iemand nog ideeen hoe ik van die trips af kom? Zit nu in 4de week van bloei. Is dit dit weer een ander beest?
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.
                  Last edited by Budapprentice; 4 September 2018, 18:14.

                  Comment


                  • LR2
                    LR2 commented
                    Editing a comment
                    Die witte aanslag is meeldauw. Die topjes kun je beter niet meer roken, en die plant kun je beter ver van de rest houden. Als je dat dagelijks van het blad aan het vegen bent, dan zit het misschien al over de hele plant. Dan kun je beter die plant weg doen.

                    Trips valt overigens vanzelf van de plant af tijdens het drogen. Als trips in de bloei voorkomt, dan kun je er beter niets tegen doen. Zolang je plant gezond is, dan merkt die daar weinig van.

                    Het punt met hybride binnen-buitenkweekjes, is dat je dus alle problemen uitvergroot door vooral het feit dat je de planten naar binnen haalt: er zijn geen roofdieren, het klimaat is zo stabiel dat schimmels hoogtij vieren, beestjes uit kamerplanten zijn vaak al resistent tegen veilige gifstoffen, er is geen concurrentie voor schimmels, enz enz.

                  • Meglow
                    Meglow commented
                    Editing a comment
                    meeldauw vorig jaar gezien bij een kennis doordat die inderdaad de planten naar binnen haalde. Breidt zich uit als een malle trouwens. We hebben voortijdig geoogst en moesten een halve plant weggooien omdat ik het niet veilig meer achtte. Dit was niet gebeurd als die persoon de planten gewoon buiten had gelaten.
                Bezig...