Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Blaadjes beetje omhoog gekruld. Teveel voeding? Te warm? (Lamp te laag hangen)
Uhh ff niet lullig bedoeld ofzo maar het kunnen ook springstaartjes zijn. Als je geen schade aan je blaadjes en zo hebt dan niks tegen doen. Die eten alleen afgestorven materiaal.
Ga eens met je vinger over de aarde heen. Als er witte diertjes beginnen te jumpen kan dat het zijn.
Dan staan de planten wel erg vochtig. Want waar vocht is zijn springstaartjes actief.
bij vijvers kom je ze veel tegen en vaak als je op een warme dag buiten een pot oppakt, dan springen er opeens van die witte diertjes weg. Dat zijn nou die springstaartjes.
ik heb ze vaker in me hok gehad en vroeg me af of het deze niet zijn.
ik zou haar morgen eens ff in daglicht fotograferen het liefst met nog een loep erbij. Anders een loep namaken dmv een boterhamzakje te vullen met water. Strak en zonder lucht dichtknopen en die erboven houden.
of een halogeenlampje slopen. Die hebben ook een vergrootglaasje.
het kan vanalles zijn. De fotos zijn voor mij net niet duidelijk genoeg helaas.
Uhhh ja fijne avond verder voordat het weer een a4tje wordt
Thanks! Vandaag krijg ik me microscoop binnen, zal dan even kijken. Entocare vertelde mij aan de hand vd fotos dat het om triplarve gaat. Is dit nou ernstig en wat zijn de consequenties?
Comment