Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint og bladluis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint og bladluis?

    Korting op 420shop
    Beste leden,

    kwam vandaag wat plekjes tegen op me bladeren en aan de onderkant wat beestjes, iemand enig idee wat dit zijn?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    ?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Lijkt op spint. Luis zal dikker zijn en vaak zitten die op elkaar gepropt.

      hoe groot is t diertje?

      Comment


        #4
        Spint heeft een ronder lijf en meerdere pootjes.

        Zijn het geen trips ? Die zijn langwerpig. Zie je al ergens schade aan de bladeren ? Zilverkleurige vlekjes, lijkt op een slakkenspoor.

        Misschien kan je eens kijken onder microscoop ?
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Peterpangroen
          Peterpangroen commented
          Editing a comment
          Ik zie wel bladschade maar andere dan die jij beschrijft. Ik krijg morgen toevallig een microscoop ga dan eens even onder de loep.

        #5
        Even ingezoomd, je ziet ook zwarte stipjes aan de linkerkant
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #6
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #7
            Dit zie ik kwa bladschade en een andere plant heeft veel uitgedroogde bladeren, alsof ze verbrand zijn
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #8
              Bingo

              Buitenplantje wat je binnen afbloeit?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Peterpangroen
                Peterpangroen commented
                Editing a comment
                Nee kreeg ze als jonge stekken binnen en zijn nu 3 weken oud, vanaf begin binnen gestaan

              #9
              Blaadjes beetje omhoog gekruld. Teveel voeding? Te warm? (Lamp te laag hangen)

              Uhh ff niet lullig bedoeld ofzo maar het kunnen ook springstaartjes zijn. Als je geen schade aan je blaadjes en zo hebt dan niks tegen doen. Die eten alleen afgestorven materiaal.

              Ga eens met je vinger over de aarde heen. Als er witte diertjes beginnen te jumpen kan dat het zijn.
              Dan staan de planten wel erg vochtig. Want waar vocht is zijn springstaartjes actief.

              bij vijvers kom je ze veel tegen en vaak als je op een warme dag buiten een pot oppakt, dan springen er opeens van die witte diertjes weg. Dat zijn nou die springstaartjes.

              ik heb ze vaker in me hok gehad en vroeg me af of het deze niet zijn.

              ik zou haar morgen eens ff in daglicht fotograferen het liefst met nog een loep erbij. Anders een loep namaken dmv een boterhamzakje te vullen met water. Strak en zonder lucht dichtknopen en die erboven houden.

              of een halogeenlampje slopen. Die hebben ook een vergrootglaasje.

              het kan vanalles zijn. De fotos zijn voor mij net niet duidelijk genoeg helaas.

              Uhhh ja fijne avond verder voordat het weer een a4tje wordt

              Comment


              • Peterpangroen
                Peterpangroen commented
                Editing a comment
                Thanks! Vandaag krijg ik me microscoop binnen, zal dan even kijken. Entocare vertelde mij aan de hand vd fotos dat het om triplarve gaat. Is dit nou ernstig en wat zijn de consequenties?

              #10
              zie dit topic

              Comment

            Bezig...
            X