Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Klein zwart vliegje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klein zwart vliegje

    Korting op 420shop
    Heb net een klein zwart small vliegje op men zaailing gezien en vroeg me af wat ik hier aan kan doen want zover ik weet zijn beestjes niet goed

    #2
    Vraag uit het ledtopic gehaald.
    Nieuwe vraag, nieuw topic.

    Varenrouwmug.
    Legt eitjes in de grond, de larven eten jonge wortels van de planten.
    Hoe natter de grond hoe groter de uitbraak.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Belgium420
      Belgium420 commented
      Editing a comment
      Ik ken iemand die hier product voor heeft en hoe kan ervoor zorgen da ze weg gaan of dood gaan

    #3
    Je hebt er eentje gezien, dan hoef je niet meteen met gif te gaan gieten.
    Pak 'm tussen duim en wijsvinger en plet 'm. Zie je er morgen weer een, plet 'm.
    Zorg dat de aarde niet nat staat en verwijder elke open bron van water.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Belgium420
      Belgium420 commented
      Editing a comment
      hoeveel water geef je zaailing ik geef op dit moment ongeveer 0.05L is dit teveel of te weinig sommige zeggen teveel al sommig zijn te weinig
      Last edited by Belgium420; 27 February 2019, 00:28.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      50ml is best veel voor zaailingen. Ik geef ze de eerste week meestal niks.
      Ligt er natuurlijk aan of je het elke dag doet, hoe groot de potten zijn, hoe groot de planten zijn...etc

    #4
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #5
      Ge moet er een konijn bij zetten en dan gaat dat vliegje op die zen neus zitten en dan kunt ge het vangen.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Henkie, ben jij dat ?

      • kees49
        kees49 commented
        Editing a comment
        Flappy?

      #6
      Wat je er tegen kan doen is de toplaag met metselzand bedekken, zo'n 2-3 cm. Dan kunnen ze zich niet meer voortplanten.

      Comment


        #7
        Nadeel is dat heel de bovenlaag dan dicht slibt met watergeven. De aarde wordt van de lucht afgesloten.
        Yep, prima tegen mugjes, ze proberen het wel maar houden er niet zo van, tis wel minder goed voor de plantjes.
        Als je zand gebruikt, doe dan een dun laagje, 1cm ofzo.

        Hou de aarde een dag of 4-5 droog. Echt goed droog laten trekken.
        Alleen minimaal water geven om de plantjes in leven te houden.
        Steek desnoods een buisje in de grond en geef alleen daardoor water zodat de bovenlaag verder droog blijft.
        Dan gaan de larven dood en zoeken de vliegjes een andere kraamkamer.


        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          En alleen van onder af water geven? Dat ben ik nu aan het proberen, maar nog te kort voor resultaat denk ik...of het werkt niet

        #8
        De aarde wordt helemaal niet afgesloten door metselzand aan de toplaag toe te voegen. Hoe kom je daar bij??

        Comment


        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Kijk hier maar eens.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ja, ik weet dat wel, ik kom daar nog weleens, maar niet zo heel vaak. 15 jaar geleden was het daar een stuk gezelliger.
          Ik bedoel, er is altijd wel iemand te vinden die een feit weerlegt. Dat is met alles.
          Ik heb het ook geprobeerd met zand op de toplaag en bij mij was het geen succes, that's all.

        • Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Ik kom daar nooit meer, alleen nog om oude verslagen te lezen van o.a. pH Donner. Maar metselzand op de toplaag werkt, zo blijkt uit diens verslagen. Dat het niet voor iedereen werkt is een hele ander discussie die ik niet met je zal aangaan.

        #9
        QnQ deze pot is 6L en ik geef ze dagelijks water nu ma vandaag geen water gegeven omdat de grond nog vochtig is vanbinnen
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        Bezig...
        X