Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Rode (grote) eitjes onder blad. Wat zijn het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Rode (grote) eitjes onder blad. Wat zijn het?

Korting op 420shop
    Hoi,

Mijn plantje buiten krijgt een dagelijkse inspectie en vandaag zag ik enkele rode eitjes onderaan een blad. Ik heb het meteen verwijderd en op zoek gegaan of er nog zijn. Op één enkel ander blad vond ik nog een groepje. Die heb ik laten zitten omdat ik niet zeker ben dat ik alles zo maar meteen moet gaan verwijderen. Misschien is het goedaardig en voorkomt het andere problemen... Ze zijn in elk geval heel duidelijk te zien want ze zijn vrij groot. Tot nog toe merk ik nog geen schade aan het blad waar ze op zitten, maar wat worden ze als uitkomen?

Ik heb hier de posts wat doorgenomen met betrekking op beestjes, zeker alle vastgepinde berichten, maar jammer genoeg kan ik ze nog steeds niet identificeren. Wie kan me zeggen waarmee ik te maken heb?

428B8469-196A-41CB-AAFC-85C3080B649E.jpeg

Ik denk zelf van een wants of een kever

https://forum.waarneming.nl/smf/inde...465#msg2327465
    21487274.jpg

https://waarneming.nl/photos/13176702/?

13176702.jpg
    Eerste ronde
    Haze kweek #1
    Haze kweek #2

Comment

Dat lijkt er inderdaad wel een beetje op, vooral die van de wants. Ik heb wel beide diertjes al in de tuin gezien.
      Is dit schadelijk of moet ik de natuur z'n gang laten gaan?

Of zijn er nog andere ideeën over wat het zou kunnen zijn?

Comment

Ja beste is om toch zeker te weten wat het is.....
        niet elk ongedierte is schadelijk maar natuurlijk beter niks hebben als een onschadelijke.

de wants zelf niet maar de larven wel lees ik van de andere durf ik niet te zeggen
        Eerste ronde
        Haze kweek #1
        Haze kweek #2

Comment

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X