Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte spoortjes op blad onderaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte spoortjes op blad onderaan

    Korting op 420shop
    103963714_2890970714284840_6177318288853761276_n.jpg 101971225_743265759819738_7271803081406477365_n.jpg
    Dag iedereen, heb in mijn outdoor grow een white widow staan van 3-4 weken oud. Deze vertoonde vorige week kleine zwarte puntjes met een witte glans over nieuwe blaadjes vanonder. Sinds vandaag zie ik verkleuring aan dit blad en dit lijkt me een pak ernstiger. Iemand enig idee of dit een voedingstekort is of door beestjes komt? Tot op heden gebruik ik geen groei- en bloeimiddel.

    Thanks & Peace!

    #2
    Die plantjes hebben nog geen voeding nodig.
    Zeker de eerste weken niet....
    Zijn het stekjes?
    Dan moet je ze echt even voor behandelen...
    Staan ze buiten dan zijn hier zeker mensen die
    dar heel veel van weten...( beestjes..)..

    Succes!!

    Comment


      #3
      Hoi Nayah.

      Op je white widow kunnen wel eens tripsen zijn.
      dan krijg je steeds mee plekjes op je bladeren en die zwarte puntjes zijn de uitwerpselen van de trips.
      Als je er niks aan doet kan het steeds erger worden.
      Binnen zal je roofwantsen kunnen gebruiken maar omdat die van jou buiten staan is het misschien slim om een eco kuur te halen,is een spuitbus voor 8.95 en ken je halen bij de boerenbond bijvoorbeeld.
      veel succes verder!

      Gr Blue Dream.

      Comment


        #4
        Wat spoortjes van thrips inderdaad.
        Je plantje staat ook niet echt tussen andere planten, of wel ?
        Als er wat andere planten omheen staan dan zijn er wat meer beestjes, en komen vanzelf ook roofmijten en anderen die die thrips weer gaan opfressen.

        Als je iets op voorraad tegen beestjes wil kopen kun je best even vragen in het tuincentrum naar een product met neem-olie er in, dat werkt vrij goed tegen allerlei blad-etende-insecten.
        In hoeverre Eco kuur goed werkt weet ik niet, maar ik zag wat reviews op de site van intratuin van de eco kuur bodeminsecten (onderaan)
        Bij de eco kuur bladinsecten staan weer helemaal geen reviews wat mij laat denken dat ze die weggehaald hebben.

        Als je geen liggende gelden hebt kun je bijvoorbeeld hier een lijstje met natuurlijke bestrijdingsmiddelen vinden die je zelf kunt maken.

        Niet meteen heel de plant onder allerlei middeltjes gaan spuiten he...
        Deze "schade" valt nog best mee, ik zou er in mijn tuin niks aan doen.
        Er gaan nog wel grotere beestjes komen snoepen
        Last edited by QnQ; 13 June 2020, 10:04.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X