Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onverwachte visite.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onverwachte visite.

    Korting op 420shop
    Hey guys. Ik ben sonny heb nieuw account aan moeten maken want ben al mijn gegevens kwijt ivm nieuwe telefoon en een slecht korte+lange termijn geheugen.

    vandaag zat k toch is even te kijken naar mijn plantjes en hij begon doorzichtige vlekjes te krijgen. Toch nog even wat dichterbij kijken en jahoor ik zag 2 a 3 kleine langwerpige beesies. Tripsen denk ik. Ik heb de t**** lijers direct doodgeknepen maar ja het is al telaat. Zwarte eitjes onder het blad. (Denk ik). Zou ni weten wat die stipjes anders kunnen zijn.

    ik zit nog in de groeifase (week 4 maar ik tel hem als week 3 omdat de eerste week finaal kut ging).
    dus in principe zou ik er nog wat op kunnen spuiten. Maar wat? Heeft iemand advies. Want het is nu nog kleinschalig die beesies maar wiet weet hoe snel de colonie groei.

    met vriendelijke groet.
    ​​​​​​sonny margera

    edit: ik heb trouwens alleen toegang tot een intratuin. Geen growshop of wat dan ook dichtbij.

    #2
    Topic verplaatst naar de helpdesk.
    Als je hier in de beestjesafdeling ff bij de andere topics kijkt kun je er misschien achter komen welke beestjes je hebt want zonder foto's ofzo is het moeilijk antwoord geven.

    *** Als je je inloggegevens kwijt bent kun je die toch resetten ?
    Of was de controlevraag te moeilijk ?
    Last edited by QnQ; 24 July 2020, 08:41.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik heb al het een en ander gelezen hier en op andere websites en de beschrijving trips komt echt het meest overheen ook met het effect op de blaadjes zegmaar. Fotos maken van de beessies word moeilijk gezien ik ze denk ik allemaal al dood heb geknepen. Zitten alleen nog zwarte stipjes op de onderkant

      Comment


      • SonnyMargera2
        SonnyMargera2 commented
        Editing a comment
        Ik heb nergens waar ik zo snel neemolie kan kopen.. enige optie die ik had gevonden was 20ml spiritus en 20ml groene zeep met een liter water. Nou heb ik dit alvast aangemaakt omdat ik een beetje haast heb maar de PH waarde is wel 11! Beetje kriebelig over..

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment

      • SonnyMargera2
        SonnyMargera2 commented
        Editing a comment
        Ik heb precies die op de link gekocht haha

      #4
      Als ze allemaal dood zijn hoef je niks meer te doen toch ?
      Ja neemolie kan, zolang ze nog niet bloeien.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Die huismiddeltjes zijn erop gericht om die beestjes te raken. Het werkt niet als je ze niet raakt. Neemolie is een van de weinige middelen die ook preventief werken.

        Beetje googelen en dan kom je er wel uit.
        https://youtu.be/Yp2zXV0f-cQ

      • SonnyMargera2
        SonnyMargera2 commented
        Editing a comment
        Oke dankjewel jongens ik bestel wel zo een flesje neemolie. Ik neem aan dat doordat er nog zo weinig beestjes op mn planten zitten en ook nog erg weinig schade. (Wel op elk blaadje maar echt maar paar stippies) ik ook nog wel even de tijd heb voordat het een groot probleem word? Kan ik die neem olie dan gewoon eroverheen nevelen? En het is niet zo dat ik vervolgens na de bloei neemolie wiet zit te roken? Haha

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee daar merk je niks van.
        Die stipjes zijn zuigsporen. Ze hebben die cellen leeggezogen.

      #5
      Zie hier een foto van zo een stinkbeest. Geen flauw idee wat het is ik dacht trips door hoe de blaadjes eruit zien maar nu ik toch zie dat ze eerder wit dan groen zijn begin ik te twijfelen
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #6
        Ik dacht na het lezen van de titel dat de politie bij je langs was gekomen.. Valt wel weer mee dan .
        trips is vervelend, maar er zijn nog veel ergere beestjes.. volgens mij moet trips zeker als je er op tijd bij bent aardig goed onder de pan te houden zijn.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • SonnyMargera2
          SonnyMargera2 commented
          Editing a comment
          Ja precies. Ik vind ze er ook niet erg intimiderend uit zien ofzo en de schade ook niet maar toch wel naar. Ik denk dat het wel goed komt wanneer ik die neemolie eroverheen nevel
      Bezig...
      X