Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

dringend help gevraagd, week 4 last van witte/gele/bruine beestjes op en onder de bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    dringend help gevraagd, week 4 last van witte/gele/bruine beestjes op en onder de bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi allen, ik heb sinds het begin van mijn kweek last van beestjes, eerst dacht ik aan spint, maar geen sporen van spint, toen dacht ik misschien trips, maar na 3 weken zie ik nog steeds niets vliegen! dus waarschijnlijk geen trips.

    ik heb bij de growshop een bio bestrijding gekregen, 3 x planten goed ingespoten, boven onder en op de aarde. helaas geen nut.

    ik heb geprobeerd fotos te nemen, maar die krengen zijn klein en mijn 7.2 megapixel sony wil geen goede fotos maken, ze zijn niet te zien op de fotos. met de blote oog kan ik ze wel zien, ze zijn ongeveer 1-2 mm, wit/geel en sommige bruin, ik dacht misschien zijn het bladluizen, alleen ze zijn niet rond, ze zijn langwerpig.

    ze zitten voornamelijk aan de onderkant van mijn planten, op en onder de bladeren. ook vertonen sommige bladeren zilverkleurige stippen.

    nou wilde ik een ander middel proberen, alleen met planten zitten nu in begin week 3 van de bloei, de topjes zijn nog klein en wit.

    heeft iemand een idee welke insecten dit zijn en of ik nog kan bestrijden, is mijn eerste kweek en ik baal!

    ik heb wat fotos genomen, misschien kunnen jullie wat symptonen zien aan de bladeren?

    help is zeer gewaardeerd.

    DSC02866.jpgDSC02871.jpgDSC02870.jpgDSC02873.jpgDSC02865.jpgDSC02874.jpgDSC02867.jpg

    #2
    Re: dringend help gevraagd, week 4 last van witte/gele/bruine beestjes op en onder de blad

    100n % zeker dah dat tripsen zijn

    Comment


      #3
      Re: dringend help gevraagd, week 4 last van witte/gele/bruine beestjes op en onder de blad

      Ik denk dat je camera best goede foto's 'wil' maken, maar dat je het zelf niet helemaal goed doet.
      Zet de lens eens op macrostand als dat erop zit en probeer het opnieuw.
      Verder zie ik dat je te dichtbij zit, ga anders iets naar achter staan en zoom een beetje.
      Voor de diagnose maakt het wel weinig uit, want je beschrijft trips.

      Comment


        #4
        Re: dringend help gevraagd, week 4 last van witte/gele/bruine beestjes op en onder de blad

        http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/7022-Tripsen-trips-thrips

        Comment


          #5
          Re: dringend help gevraagd, week 4 last van witte/gele/bruine beestjes op en onder de blad

          Vage foto's maar de wat duidelijkere fotos duiden inderdaad op TRIPS.
          Heb ik hier ook wel eens en nee, je ziet ze niet vliegen.

          Grtz
          B.

          Comment


            #6
            Re: dringend help gevraagd, week 4 last van witte/gele/bruine beestjes op en onder de blad

            bedankt allen voor jullie feedback, ik dacht ook aan tripsen, alleen heb ik niet zoveel ervaring (behalve wat er gedeeld word op het forum hier) alleen dacht ik, ik zie ze niet vliegen na 3 weken.

            ik heb al een biomiddel geprobeerd dit was bio-g-power bioshock, helaas heeft dit niet geholpen. nu heb ik weer de link gelezen, er staan veel andere biologische middelen, welke van deze middelen kunnnen jullie uit ervaring aanraden? en dit samen met een roof insect inzetten?

            nog een vraagje, stel ik laat het onbehandeld en kan dalijk na 5-6 weken oogsten, is dit een probleem voor mijn toppen?


            alvast bedankt!

            Comment


              #7
              Re: dringend help gevraagd, week 4 last van witte/gele/bruine beestjes op en onder de blad

              PM $ir_smoke_alot maar das onze tripsenridder die heeft al diverze kruistochten gevoerd tegen deze hardnekkige suckers.

              Comment

              Bezig...
              X