Is dit trips of toch iets anders

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • martinromp
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2018
    • 14

    #1

    Is dit trips of toch iets anders

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een paar planten buiten, nog een week of 3 tot de oogst maar ik zie op een van de planten vreemde vlekjes, er vallen ook gaten in de bladeren. Ik heb deze week een tak eruit geknipt die was er behoorlijk erg aan toe en ik wilde voorkomen dat andere takken aangetast zouden worden maar ik zie het toch ook op andere takken verschijnen.

    Ik vraag me dus af of dit trips is of toch iets anders en wat ik er het bestaan kan doen.

    Groet
    MartinIMG_20210918_103225579.jpg
    Attached Files
  • Hork
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2020
    • 4103

    #2
    Is wat anders, denk waterdruppels die zijn opgedroogd.

    Comment

    • martinromp
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2018
      • 14

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Hork
      Is wat anders, denk waterdruppels die zijn opgedroogd.
      Dank voor je reactie maar ik heb de planten bij nat weer onder een afdakje staan en het lijkt uit te breiden. Ik zal nog eens wat fotos maken, misschien komt het er dan duidelijker op.

      Comment

      • martinromp
        Plantje
        Nieuw Lid
        • May 2018
        • 14

        #4






        Hierbij nog een foto waar dus wat duidelijker20210918_110014.jpg te zien is dat er ook gaten en de bladeren komen op de lichtere plekken.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dit zijn geen waterdruppels inderdaad, nu is duidelijk te zien dat het blad opgevreten wordt.
      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #5
        Nee dat is geen trips. Waarschijnlijk wantsen ofzo
        Bij een buitenkweek hoef je niets aan dit soort beestjes te doen.
        Heeft ook weinig zin, ze kunnen vliegen.
        Je kunt ze uit je plant jagen als je ze ziet, of zorgen dat er voldoende andere planten in de buurt staan die beter smaken.

        (dat wazige blad op de achtergrond, dat geel kleurt aan 1 kant van de bladnerf lijkt wel tmv te hebben.
        Zijn het stekken?)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • martinromp
          Plantje
          Nieuw Lid
          • May 2018
          • 14

          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          Nee dat is geen trips. Waarschijnlijk wantsen ofzo
          Bij een buitenkweek hoef je niets aan dit soort beestjes te doen.
          Heeft ook weinig zin, ze kunnen vliegen.
          Je kunt ze uit je plant jagen als je ze ziet, of zorgen dat er voldoende andere planten in de buurt staan die beter smaken.

          (dat wazige blad op de achtergrond, dat geel kleurt aan 1 kant van de bladnerf lijkt wel tmv te hebben.
          Zijn het stekken?)
          Dank voor je reactie.

          Ik denk dat je dit bedoeld. Ik ben niet bekend met tmv maar heb het zojuist opgezocht. Dit hebben de planten op een paar bladeren als ergens in de groei begonnen maar wordt niet erger. Ik moest echt even zoeken om een blad te kunnen vinden voor deze foto. Nee dit waren geen stekken, opgekweekt uit zaad. Ik heb het wel eens eerder gezien bij eerdere planten, toen waren het ook altijd maar een paar bladeren heb er verder nooit aandacht aan geschonken, de rest van de plant lijkt gewoon gezond (nu dus wat minder door wellicht de wantsen)

          Wantsen heb ik inderdaad al wel gezien op de plant maar wist niet dat die zoveel schade aan zouden richten. Ik heb er een paar dagen geleden een tak uitgeknipt die behoorlijk toegetakeld was maar het lijkt zicht toch uit te breiden.

          IMG_20210918_133005064_HDR.jpg

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Soms helpt het als je de plant een paar meter verplaatst.
            Dat zou je kunnen proberen als ze in een pot zit.

            En anders Neemolie spuiten he....
            Dan heb je minder last van bladknabbelaars.
        Bezig...