Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit trips of toch iets anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit trips of toch iets anders

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een paar planten buiten, nog een week of 3 tot de oogst maar ik zie op een van de planten vreemde vlekjes, er vallen ook gaten in de bladeren. Ik heb deze week een tak eruit geknipt die was er behoorlijk erg aan toe en ik wilde voorkomen dat andere takken aangetast zouden worden maar ik zie het toch ook op andere takken verschijnen.

    Ik vraag me dus af of dit trips is of toch iets anders en wat ik er het bestaan kan doen.

    Groet
    MartinIMG_20210918_103225579.jpg
    Attached Files

    #2
    Is wat anders, denk waterdruppels die zijn opgedroogd.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
      Is wat anders, denk waterdruppels die zijn opgedroogd.
      Dank voor je reactie maar ik heb de planten bij nat weer onder een afdakje staan en het lijkt uit te breiden. Ik zal nog eens wat fotos maken, misschien komt het er dan duidelijker op.

      Comment


        #4






        Hierbij nog een foto waar dus wat duidelijker20210918_110014.jpg te zien is dat er ook gaten en de bladeren komen op de lichtere plekken.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dit zijn geen waterdruppels inderdaad, nu is duidelijk te zien dat het blad opgevreten wordt.

        #5
        Nee dat is geen trips. Waarschijnlijk wantsen ofzo
        Bij een buitenkweek hoef je niets aan dit soort beestjes te doen.
        Heeft ook weinig zin, ze kunnen vliegen.
        Je kunt ze uit je plant jagen als je ze ziet, of zorgen dat er voldoende andere planten in de buurt staan die beter smaken.

        (dat wazige blad op de achtergrond, dat geel kleurt aan 1 kant van de bladnerf lijkt wel tmv te hebben.
        Zijn het stekken?)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Nee dat is geen trips. Waarschijnlijk wantsen ofzo
          Bij een buitenkweek hoef je niets aan dit soort beestjes te doen.
          Heeft ook weinig zin, ze kunnen vliegen.
          Je kunt ze uit je plant jagen als je ze ziet, of zorgen dat er voldoende andere planten in de buurt staan die beter smaken.

          (dat wazige blad op de achtergrond, dat geel kleurt aan 1 kant van de bladnerf lijkt wel tmv te hebben.
          Zijn het stekken?)
          Dank voor je reactie.

          Ik denk dat je dit bedoeld. Ik ben niet bekend met tmv maar heb het zojuist opgezocht. Dit hebben de planten op een paar bladeren als ergens in de groei begonnen maar wordt niet erger. Ik moest echt even zoeken om een blad te kunnen vinden voor deze foto. Nee dit waren geen stekken, opgekweekt uit zaad. Ik heb het wel eens eerder gezien bij eerdere planten, toen waren het ook altijd maar een paar bladeren heb er verder nooit aandacht aan geschonken, de rest van de plant lijkt gewoon gezond (nu dus wat minder door wellicht de wantsen)

          Wantsen heb ik inderdaad al wel gezien op de plant maar wist niet dat die zoveel schade aan zouden richten. Ik heb er een paar dagen geleden een tak uitgeknipt die behoorlijk toegetakeld was maar het lijkt zicht toch uit te breiden.

          IMG_20210918_133005064_HDR.jpg

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Soms helpt het als je de plant een paar meter verplaatst.
            Dat zou je kunnen proberen als ze in een pot zit.

            En anders Neemolie spuiten he....
            Dan heb je minder last van bladknabbelaars.
        Bezig...
        X