spint in me stekken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #16
    Re: spint in me stekken

    Euhm en dan rook je al die vastgeplakte beestjes en het spul zelf dus gewoon mee op¿¿¿

    Comment

    • mathijs
      Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2010
      • 649

      #17
      Re: spint in me stekken

      Dat was ook mijn gedachte erbij. Je wilt ze niet gefixeerd, maar weg hebben!

      Comment

      • racker
        Retired
        • May 2011
        • 16

        #18
        Re: spint in me stekken

        Het is onschadelijk, als jij het op je toppen spuit dan rook je het idd mee op. Ik zou het op mn baderen spuiten. Doordat je alle beestjes fixeert, sterven ze, ook de eitjes doen niks meer. Dat is bij mij hetzelfde als weg.

        GrR

        Comment

        • mathijs
          Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2010
          • 649

          #19
          Re: spint in me stekken

          Ik zou het met natuurlijke vijanden oplossen, of met een prima middel dat niet op en in de plant terecht komt.

          Comment

          • Horticus
            Retired
            • May 2011
            • 5

            #20
            Re: spint in me stekken

            Een goed product is plant activity plus van b.a.c ik geloof dat dat biologisch is. Heb er tot nu toe redelijke resultaten mee behaald. Of masai van bayer kan ook...mischien een idee om horengaas voor je inlaat te spannen en ge hokje eens goed te desinfecteren, de wanden met detol. Spint krijg je helaas tegenwordig al meteen mee bij de kleintjes.

            Comment

            • mathijs
              Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2010
              • 649

              #21
              Re: spint in me stekken

              Dat zijn beide middelen die je op de plant spuit en dus in de plant terecht komen, vind ik dus niks.

              Spint krijg je helaas tegenwordig al meteen mee bij de kleintjes.
              Goede extra reden om vanaf zaad te beginnen dus.

              Comment

              • Horticus
                Retired
                • May 2011
                • 5

                #22
                Re: spint in me stekken

                Dat je beter af bent mt zaad dat klopt, maar hij tikte dat het stekjes waren vandaar, en ja niet spuiten blijft er enkel zwavelverdamper of de geinfecteerde planten die er het ergst aan toe zijn stofzuigen. zodat de het spinnenrag eruit gezogen is. Ik denk dat er heel veel voor de spuitoptie gaan spint is ook beter te hanteren bij kleinschalige kweekjes. Zo ook het uitzetten van natuurlijke vijanden dat zal vast werken bij en tentje of enkelle planten, maar in de praktijk hoor ik er niet veel goeds over.

                Comment

                • markster
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jul 2008
                  • 2151

                  #23
                  Re: spint in me stekken

                  Oorspronkelijk geplaatst door Horticus
                  Een goed product is plant activity plus van b.a.c ik geloof dat dat biologisch is. Heb er tot nu toe redelijke resultaten mee behaald. Of masai van bayer kan ook...mischien een idee om horengaas voor je inlaat te spannen en ge hokje eens goed te desinfecteren, de wanden met detol. Spint krijg je helaas tegenwordig al meteen mee bij de kleintjes.
                  idd plant vitality is idd n goed midel voor preventief te gebruiken.en evt nieuwestekken in te dompelen.maar bij n flinke uitbraak zal je t niet redden met pvp.
                  grtz

                  Comment

                  • HJM
                    Wicked Grower
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2010
                    • 3714

                    #24
                    Re: spint in me stekken

                    Het beste middel tegen ziektes is zaaien en stekkenboeren mijden.

                    Grtz, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment

                    • smokeykev
                      Retired
                      • Mar 2009
                      • 1533

                      #25
                      Re: spint in me stekken

                      GGGRRR ik krijg het van da spuiten en al dieje chemischen brol...
                      Koop jezelf een doos lieveheersbeestjes of larven ervan...
                      voor 10 euro koop je dr in je tuincetrum een speciaal huisje voor...
                      200 lieveheersbeesjes.... kwil nog is een bladluis zien dan Run forest run dan toch ze
                      en je weed ruikt en SMAAKT lekker zoals ie hoord... en zelf loop je op je 40e niet al piepend de trap op van kapotte chemische longen...

                      Comment

                      • basecoke
                        Retired
                        • May 2011
                        • 13

                        #26
                        Re: spint in me stekken

                        Waar is spint aan te herkennen ? Gr base

                        Comment

                        • QnQ
                          Godlike Grower
                          Lucky Member
                          • Sep 2010
                          • 26093

                          #27
                          Re: spint in me stekken

                          Preventie !
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          • hocuspocus
                            Banned
                            • Oct 2010
                            • 57

                            #28
                            Re: spint in me stekken

                            hey ik heb er ook last ervan gehad zat ook in mijn stekken of is met het warme oosten wind
                            meegekomen je houdt het rond deze tijd toch bijna niet meer tegen
                            ik ben via via ergens gekomen en ik vindt het een top middel
                            een maal in de 3de week preventief overal goed spuiten lampen uit
                            zit nu in mijn laaste week en geen spint meer gezien
                            ik hou het bij deze Palm Animal 5
                            Samengesteld om in hoofdzaak het planten of bomen blad te stimuleren en verdrijft daarnaast alle natuurlijke vijanden zoals:
                            * Spint, Trips, Fruitvlieg, Bladluis

                            De inhoud is biologisch afbreekbaar dus heeft geen negatieve uitwerking op plant, boom of bodem
                            mijn ervaring is dat ik er zeer te vreden er over ben

                            Comment

                            • Kryptonyte
                              Stoner
                              Member
                              • May 2011
                              • 21

                              #29
                              Re: spint in me stekken

                              Je kunt ook warm water + rode peper + Tabasco + (zonnebloem) Olie en een drupje afwasmiddel erover spuiten.
                              Binnen 1 minuut zijn ze allemaal dood, en dan over een paar dagen weer.
                              Werkt uitstekend, en nix chemisch.

                              Comment

                              • haka
                                Senior Stoner
                                Member
                                • Dec 2010
                                • 42

                                #30
                                Re: spint in me stekken

                                bah spint problemen, gelijk weggooien die stekken, is alleen maar gezeik je hele kweek en als het echt niet mee zit je kweek erna ook. die beestjes vermenigvuldigen zich zo snel ik heb de vorige kweek ook spint mee gekregen van de stekken boer. in bayer masai dompelen, 4 dagen erna zie ik weer spinnenwebben. bayer masai spuiten, weekje later weer die kut beesten. uiteindelijk gif gekregen van de growshop, erop gespoten, en wat denk je, ze zijn imuum!. in week 3 heb ik alles om gehakt, nieuwe aarde gehaald, alles schoon gemaakt (2 x alles schoonmaken). ben nu van die kut beesten af en heb net een leuke oogst gehad.

                                ik heb mijn eerste kweek spint gehad, maar dat was niks vergelijken met spint, wat zijn dat kut beestjes zeg!

                                Comment

                                Bezig...