Wat zit er op mijn plant?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Jointjedraaien
    Admin
    Admin
    • Oct 2007
    • 4362

    #31
    Re: Wat zit er op mijn plant?

    Ik heb er nog een gevonden. In verhouding met de Rhododendron-cicade is deze een stuk kleiner.

    beest2b.jpg
    beest2.jpg
    Last edited by QnQ; 11 June 2019, 12:21.
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment

    • ceBep
      Retired
      • Jun 2009
      • 4745

      #32
      Re: Wat zit er op mijn plant?

      Deze dan:
      3636496966_81fe17fed0_o.jpg

      Helaas komen er in Nederland maar 364 soorten cicaden (Auchenorrhyncha)voor......

      Totaal overzicht van aantal beestjes in NL:

      Last edited by ceBep; 24 August 2011, 21:53.

      Comment

      • HJM
        Wicked Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2010
        • 3714

        #33
        Re: Wat zit er op mijn plant?

        Deze beka zat (met z'n familie) 's morgens altijd in m'n planten.

        image_79727.jpg
        En dat is goed, want ze eten veel insecten
        Last edited by QnQ; 11 June 2019, 12:22. Reden: foto ingevoegd
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment

        • SirSmokeAllot
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2008
          • 1968

          #34
          Re: Wat zit er op mijn plant?

          Dat is @ vale, maar die 3 maken me echt het leven zuur en komen zeer courant voor hier in de buurt. Speekseldiertjes e.d. merk ik slecht heel sporadisch op en stoor me daar eigenlijk ook niet aan. Een rhododendron-cicade bvb hebbek nog niet kunnen waarnemen. Blijkbaar komt in elke serre wel een enkeling voor maar eenmaal je het gaat aanvoelen als een plaag, dan zit het goed fout. De duinen net om de hoek met het hoge wilde gras zullen er zeker geen goed aan doen.
          Mijn probleem is dat ze tijdens de winter wat komen schuilen voor de kou in mn hok en bestrijding toch van ondersoort tot ondersoort kan verschillen. Maar heb reeds het ultieme lokmiddel gevonden waar ze niet vanaf kunnen blijven en waardoor ik kan beoordelen hoe erg het gesteld is ermee: salie/salvia.

          In mijn tuin is Absinth (Alsem) - Artemisia absinthium de enige plant waar ik naast spinnen of lieveheersbeestjes nooit of te nimmer een plaaginsect heb terug gevonden.


          Grtz $iR
          Last edited by SirSmokeAllot; 25 August 2011, 14:10.
          sigpic

          Comment

          • cplifj
            Banned
            • Jun 2011
            • 608

            #35
            Hier enkele foto's en filmpje's van de spintmijten die ik sinds een week of 3 op men pot en grond heb zitten.

            mijt4.jpgmijt7.jpg

            mijt4.jpgmijt.jpg

            Last edited by QnQ; 11 June 2019, 12:24. Reden: aangepast - dit is geen vragentopic.

            Comment

            • climax
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Sep 2011
              • 200

              #36

              P1010438.jpg


              P1010441.jpg

              ziezo hier nog enkele gasten die ik aantrof op een van mijn meiden, volgens mij niet schadelijk
              Last edited by QnQ; 11 June 2019, 12:26.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #37
                Dit is geen vragentopic.
                Lees de 1e post even door.
                Als je beestjes post zet dan de naam erbij.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Conqueringlion
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • May 2021
                  • 186

                  #38
                  Kleidocerys_resedae.jpg
                  Deze zaten ook op mijn plant tijdens de voorbije dagen, het gaat om de berkenwants of te wel Kleidocerys resedae.
                  Ze eten voornamelijk zaadjes van berken, lindes en aalbessen maar eten ook insecten en eitjes van andere insecten.
                  TIjdens koude nachten of slecht weer komen ze schuilen onder een blad of in houtspleten.
                  Geduld is een schone deugd.
                  Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

                  Comment

                  • Italbri
                    Son of the Bong
                    MemberLucky Member
                    • Jan 2019
                    • 416

                    #39
                    Zou dit dan ook een groene stinkwants zijn? Kwam een heel nestje van deze rakkers tegen tijdens het wieden.

                    IMG_20210717_220351524.jpg ik had ook nog een filmpje gemaakt alleen kan ik die niet uploaden omdat het MP4 formaat is.
                    Attached Files
                    De Bloemen Van Bri

                    Comment

                    • MiRRaG3
                      Zaadje
                      Nieuw Lid
                      • Aug 2021
                      • 2

                      #40
                      Kan iemand mij vertellen of deze lovebug schadelijk is voor me meisjes
                      Attached Files
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                      • Rietslang
                        Rietslang commented
                        Editing a comment
                        Zou erg verwonderlijk zijn dit liefdesbeestje

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Lees de eerste post van dit topic nog even een keer, want die heb je niet begrepen denk ik.
                    • MiRRaG3
                      Zaadje
                      Nieuw Lid
                      • Aug 2021
                      • 2

                      #41
                      Excuus inderdaad over het hoofd gezien zodra ik het wel weet laat ik dit gelijk weten

                      Comment

                      • rockethaze77
                        Stoner
                        Member
                        • Sep 2021
                        • 24

                        #42
                        Aardsvijand van elke wietplant

                        Comment

                        • klos73
                          Ultra Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2023
                          • 108

                          #43
                          Een grote groene landgarnaal. Inmiddels al zo stoned dat ie geen zin had om te vluchten. Een stevig gevalletje "leaf lock". Officieel heet dit insect de Grote_groene_sabelsprinkhaan. Hier in Italië noemen we hem "La cavalletta verde of locusta verdissima".

                          Het beest is nauwelijks geïnteresseerd in groente maar des te meer in vlees. Andere insecten dus. En dat is in principe erg nuttig want onze planten worden maar al te vaak bezocht door insecten die wel van een hapje groen houden.

                          2023_07_19ak_gglg.jpg
                          Last edited by klos73; 19 July 2023, 21:31.

                          Comment


                          • belladonna
                            belladonna commented
                            Editing a comment
                            Ik had gister ook zo monster op mijn plant yeuu
                        Bezig...